Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Mer än en månad senare... Sorry Pia!
    Jag tog en liten filmsnutt på karet nu ikväll, så kan du se hur det ser ut just nu. Jag har inte gjort någonting sedan i sensomras/höstas någon gång - byter vatten någon gång i månaden, annars ingenting - men det puttrar på fint. Dessa guppys skall få bli de första fiskarna i storkaret senare - så får de gå och grisa där och ha det gôtt.

    http://www.youtube.com/watch?v=BytWvTX3Lc8
    Det där var ingen liten mängd med guppysar i detta karet och sen när du släpper över dem i det stora så kommer det att se lite ut

    Karet ser mycket fint ut!
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det där var ingen liten mängd med guppysar i detta karet och sen när du släpper över dem i det stora så kommer det att se lite ut

      Karet ser mycket fint ut!
      Dom var sex stycken från början...
      Jodå, detta kar ser faktiskt ganska skönt ut - helt orört sedan uppstarten i somras. Det får sköta sig självt.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Dom var sex stycken från början...
        Jodå, detta kar ser faktiskt ganska skönt ut - helt orört sedan uppstarten i somras. Det får sköta sig självt.
        Härstammar dessa av dem du köpte i Tyskland när vi var där?
        Det är gott med kar som sköter sig själva
        Senast redigerad av PiaJo; 04 April 2013, 19:55.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Härstammar dessa av dem du köpte i Tyskland när vi var där?
          Det är gott med kar som sköter sig själva
          Haha! Ja, kan du fatta att de sex har blivit såhär många? Men en hel del simmar i andra kar här i Göteborg också, så dessa är inte alla.
          Visst är det härligt när karen har cyklat in redigt ordentligt och man egentligen inte behöver göra något än att byta vatten lite då och då.
          Här är en bild på den andra kuben, där det går en massa Platy och 25 st. Kolglödstetra. Fiskarna i denna kuben skall också få "gå in" det stora karet i stugan senare.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Denna kuben har en go känsla med

            Dessa sex guppysar har haft möe roligt eftersom de har blivit så många
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Denna kuben har en go känsla med

              Dessa sex guppysar har haft möe roligt eftersom de har blivit så många
              Ja, det är väl ok känsla i den burken - men faktum är att det är ett rivet kar. Efter att Fjärilscikliderna och Rio mamore-paret blivit uppfångat - och all inredning låg huller om buller - skippade jag helt enkelt att lägga iordning inredningen igen, så det fick se ut som det ser ut, skit samma liksom. De två kuberna skall tas bort så fort det nya är startklart!

              Ja, fast de ursprungliga guppy-föräldrarna är borta.... jag kan inte tänka mig att någon av dom lever fortfarande. Visst har dom roligt - det kommer nya yngel hela tiden.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Om din burk ser ut så där efter att bara låtit den vara efter att ha rivit i karet så skall du vara glad för hos mig ser det verkligen inte lika fint ut, kan ta en före, undertiden och en efter bild för att visa när jag gjort iordning minijordätarekaret.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Om din burk ser ut så där efter att bara låtit den vara efter att ha rivit i karet så skall du vara glad för hos mig ser det verkligen inte lika fint ut, kan ta en före, undertiden och en efter bild för att visa när jag gjort iordning minijordätarekaret.
                  Glad vete fasiken om man skall vara... faktum är att det är ett rivet och övergivet kar (jag byter bara vatten, som i guppy-kuben) - till och med växterna har kommit på plats av sig själva - anubiasarna satte jag bara fast mellan några grenar när jag röjt klart i burken...

                  Det skall bli oerhört spännande att få se dina nya grejer i karen, Pia!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    jaja.. för att vara ett rivet och övergivet kar så tycker jag att det ser bra ut iallafall , bara så du vet
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      jaja.. för att vara ett rivet och övergivet kar så tycker jag att det ser bra ut iallafall , bara så du vet
                      Du e la go du, Pia - tack skall du ha!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Det skall bli oerhört spännande att få se dina nya grejer i karen, Pia!
                        mmm, kanske kan bli bra men jag är taggad för en makeover så vi får väl se om jag får "ihop" det i helgen
                        Helgen är lite vikt åt akvariestök för sen får vi hoppas att våren kommer på riktigt och då skall jag inte vara i källaren och greja med akvarierna utan dessa skall göras iordning så att jag kan "glömma" dem när våren och sommaren kommer, bara byta lite vatten då och då varken det behövs eller ej
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ja, man har ju inte varit så matnyttig på Zoopet den senaste tiden, men en liten go' bock kan man ju bjuda på. Filmat för några timmar sedan;

                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Han skulle man träffat den 16:e augusti...gör som Runar.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Vilken härlig filmsnutt - tror bestämt, att han har fått pippi.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Haha! Ja, kan du fatta att de sex har blivit såhär många? Men en hel del simmar i andra kar här i Göteborg också, så dessa är inte alla.
                                Visst är det härligt när karen har cyklat in redigt ordentligt och man egentligen inte behöver göra något än att byta vatten lite då och då.
                                Här är en bild på den andra kuben, där det går en massa Platy och 25 st. Kolglödstetra. Fiskarna i denna kuben skall också få "gå in" det stora karet i stugan senare.
                                Nu vet jag hur det ser ut
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...