Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
-
aah. såg editen nu:P
sugproppar är bra att ha hahaProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
jo det är en spännande ide! man kanske tillmed skulle kunna göra någon form av "vattenfall" genom rötten som hänger ovanför karet.
har lite ideer om att skaffa växter som växer ur från karet o sätta rätter på väggen bakom karet för att verkligen få ett flyt från rummet ner i karet om du förstpår hjur jag menar. det är ju verkligen en bra ide i din stuga! lite som kjell har hemma o Amano har i sitt jättekar i japan.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
jo det är en spännande ide! man kanske tillmed skulle kunna göra någon form av "vattenfall" genom rötten som hänger ovanför karet.
har lite ideer om att skaffa växter som växer ur från karet o sätta rätter på väggen bakom karet för att verkligen få ett flyt från rummet ner i karet om du förstpår hjur jag menar. det är ju verkligen en bra ide i din stuga! lite som kjell har hemma o Amano har i sitt jättekar i japan.
Man kan borra ett lodrätt hål i en rot, samt borra ett sidåhål där man sätter in utblåsslangen - sedan placera denna rot så att "toppen" sticker upp ovanför vattenytan och låta vattnet, som en "svag" fontän, distributeras över rotens kanter och ner i vattnet. Detta kräver ett öppet kar - men för dom som har det så är det inte en dum idé!Kommentar
-
kanonbra ide tycker jag! har inte du något öpptet kar där i stugan ?Projekt:
Kommentar
-
Kommentar
-
hade inte du en ett 2000 kar?Projekt:
Kommentar
-
Det är det karet (2 025-liter minsann) som står i den zooaffär som jag handlade i mycket innan jag flyttade till kåken.
Här är tråden om det karet; http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=135465Kommentar
-
jo jag har ju sett en del där. flytta hem karet tyckker jag :PProjekt:
Kommentar
-
Kommentar
-
a det var fan riktig otur!
men kom igen nu. vad har du för mått på det karet? vore jo riktigt häftigt med ett så stort i stuganProjekt:
Kommentar
-
250x90x90 cm - och... nä, det karet vill jag inte ens fundera på att flytta. Däremot har jag närt en tanke på att låta limma ett lite mulligare kar i stugan - längre fram.Kommentar
Kommentar