Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #76
    Och jag läste grovporrig filtermatta, undrar var de säljer sådan?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #77
      i Trosa kanske...
      Senast redigerad av PiaJo; 03 September 2010, 20:26.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #78
        Ursprungligen postat av PiaJo
        i Trosa kanske...
        vart ligger handen?
        Mellan trosa och fittja

        den där lösningen var praktiskt OCH snygg!
        Nu längtar man som fan efter nästa uppdatering!!!
        Har saknat dina projekt som faen max!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          #79
          Ja, nu får han snart visa lite bilder på inredningen och de nya växterna.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #80
            Ursprungligen postat av PiaJo
            i Trosa kanske...


            trodde borås var huvudstad på konstiga saker......typ josefssons, halens och liknande,,,,,,



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #81
              Ursprungligen postat av Kensa
              trodde borås var huvudstad på konstiga saker......typ josefssons, halens och liknande,,,,,,



              .
              Nädå...vi är sååå pryda i Borås
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                #82
                Mmmm, min morsa kommer därifrån...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #83
                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Nädå...vi är sååå pryda i Borås


                  hmmm....var på fest där får några år sedan------- you are not telling me the thruth....

                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • MyrasHusse
                    • May 2010
                    • 1353

                    #84
                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Så smart gjort för att dölja utblåset
                    Det borde ju även funka om man vill få ner strömmen från pumpen, eller?
                    det borde ju även funka att minska det om man sätter dit än ändplugg med små hål i
                    http://myraakita.blogspot.se/

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #85
                      Hmmm - jahapp - det var en massa sköna inlägg där, men jag gillar ju sådant - boostar ju upp tråden åtminstone, så slipper man läsa om hundar som skall förbjudas o.s.v.
                      Men, nu jävlar; det var ju en jädrans massa plantor och det stoppade inte med en tusenlapp inte - jag kollade på kvittona och det blev iallafall ett par tusenlappar och lite till - men det var det värt!

                      Nu har jag lagt i ett par doppvärmare i kuberna samt dratt igång ett par filter, så vattnet snurrar runt lite. I 70-kuben sätter jag in mitt fina eheim 2250 - ett helt makalöst ytterfilter; effektivt som fan och helt still-tyst - där går nu ett eheim innerfilter som heter... ja vafan, jag minns inte - men det är också effektivt, tyst och jättebra - men lite fult att titta på... i 50-kuben finns nu ett sånt där "discus-luftfilter" - det är vrålbra och jag tror det får stå där ett tag till - beror på vad det blir för inriktning i det karet!
                      På bilderna syns Windeløv-ormbunkarna samt de olika stor- och småbladiga Anubiasplantorna som jag har hystat ner i karen.
                      Och... nej, det här är inte inredningen - jag skall dona om dessa två burkar så fort rötterna har dalat ner från sitt flytstadie!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        #86
                        ÅHHH fifan vad mysigt max!!! du har såååå mkt roligt framför dej! men det vet du ju!
                        Alla krukor och olika plantor och snöra fast på rötter och sten... och lite så o sen så och hmm... titta lite.
                        FAN!! jag vill flytta in hos dej och fixa
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #87
                          Japp, och jag kan tänka mig att sitta i den här lilla stugan kl. 15.00 på julafton också - mer än gärna!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 September 2010, 21:55.

                          Kommentar

                          • c90368

                            • September 2006
                            • 5973

                            #88
                            Ursprungligen postat av MaxB
                            Japp, och jag kan tänka mig att sitta i den här lilla stugan kl. 15.00 på julafton också - mer än gärna!
                            Med andra ord har du även en ansluten dator i stugan förutom akvarier Eller?

                            Bara så vi vet att du kan vara online riktigt mycket

                            Dyrt att börja om från början, senast jag köpte en växt var i december 2008. Numera slänger jag bara växter.
                            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #89
                              Ja, då skulle du se det lass med växter jag slängde när jag stängde ner för ett halvår sedan...
                              Och, jo, det finns ett "1"-jack i stugan, så där kan en dator surra finfint - uppkopplad och redo!
                              Ja, det är "dyrt" att börja från början - men det är inget mot vad gitarrerna och dess tillhörande utrustning kostar... så burkarna ligger på lågputtrande pengar!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #90
                                Ursprungligen postat av Kroppskonst
                                det borde ju även funka att minska det om man sätter dit än ändplugg med små hål i
                                Det skulle det kanske, men det är inte flödet som ska minskas utan att man inte ska se någon teknik eller fula slangar, därav Slimline-biten framför utblåset.
                                Sedan är även Eheim Compactskallarna ställbara i flödet, så det är bara att minska ner på den om det blir för bra drag i karet.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...