Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kör försikigt!
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Lite pill idag.
Det är en skön fas i inredandet. Nu kan man betrakta karet några dagar och dona runt och ändra på sådant som "skaver".
Nästa steg är att lägga ett gôtt system av Mopanirötter, bakifrån från vänsterhörnet via bakrutan och fram mot mitten - typ...
Vattnet är fortfarande en aning dimmigt, men det lägger sig inom kort.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 October 2020, 18:06.Kommentar
-
-
En hel del återstår, och sedan skall det eländiga kirurgljuset bort och ersättas av LED-belysning.
Då kan vi nog skönja lite djungel-feeling.
Kommentar
-
Ja fasiken vilka grejer du bjuder på Mats Det där kommer ju bli helt fenomenalt, och sen med lite annat ljus och lite smått o gott, och dem riktigt goa grejerna tar ju en hel del tid på sig innan dem gör entré Jag kan roa mig nån timme bara med att kika in vad mina märlkräftor och diverse andra oidentifierade varelser pysslar med, ska nog köp mig ett större förstoringsglas Blir spännande detta
Senast redigerad av åheim; 13 October 2020, 14:24.Viva Leo BuscagliaKommentar
-
Gôtt, Åheim och Nando!
Jag brukar ta lite filmer och bilder under arbetets gång, dels för att dokumentera men också för att kolla hur karet ser ut på bild. Det finns detaljer som kryper fram på bild som man liksom missar när man sitter framför karet (och vice versa).
Sedan vet jag att en del här på forumet gillar att se lite bilder, så jag drar in några här.
Vattnet klarnar, dimman lägger sig - de ljusa prickar som syns på bilderna är diverse "vattenloppor", vilka det finns massor av i burken nu.
Mer inredning skall i baljan (krävs dock en hel del betraktande, och planering i sinnet), och det är fortfarande kirurgljus, men det skall snart bli andra bullar!
Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 October 2020, 20:07.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kul! Ser ut att bli väldigt häftigt. Framförallt när det simmar massa fiskar mellan alla grenar!Kommentar
-
Jag skall även köra en så kallad ytinredning, precis på samma vis som i 540-burken, som jag visade tidigare i tråden.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 October 2020, 20:48.Kommentar
Kommentar