Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Bara så du vet så följer jag minsta inlägg här i denna tråden men jag kände att jag var tvungen att ge mig till känna lite... minns du lilla mig!
    Det kan du lita på!
    Vi skall ju förhoppningsvis snart träffas tillsammans med Thomas och inreda lite. Det blir kul!
    Skall se om jag kan dona lite i karet senare idag - nu är jag i Mölnlycke och skall hämta hem en EU-moppe.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell

      Det kan du lita på!
      Vi skall ju förhoppningsvis snart träffas tillsammans med Thomas och inreda lite. Det blir kul!
      Skall se om jag kan dona lite i karet senare idag - nu är jag i Mölnlycke och skall hämta hem en EU-moppe.
      åh så roligt det hade varit
      Kör försikigt!
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Lite pill idag.
        Det är en skön fas i inredandet. Nu kan man betrakta karet några dagar och dona runt och ändra på sådant som "skaver".
        Nästa steg är att lägga ett gôtt system av Mopanirötter, bakifrån från vänsterhörnet via bakrutan och fram mot mitten - typ...
        Vattnet är fortfarande en aning dimmigt, men det lägger sig inom kort.




        Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0342.jpg Visningar:	0 Storlek:	203.1 kB ID:     	2422861
        Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 October 2020, 19:06.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Det börjar att likna ett undervattenslandskap Mats , följer vidare

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • pereli

            • March 2005
            • 269

            Ser spännande ut
            Min fotoblogg

            http://whiteeaglephoto.blogspot.se/

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Det börjar att likna ett undervattenslandskap Mats , följer vidare
              //Inger
              Ursprungligen postat av pereli
              Ser spännande ut
              Ja, det börjar väl ”komma sig” så sakteliga.
              En hel del återstår, och sedan skall det eländiga kirurgljuset bort och ersättas av LED-belysning.
              Då kan vi nog skönja lite djungel-feeling.


              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13110

                Ja fasiken vilka grejer du bjuder på Mats Det där kommer ju bli helt fenomenalt, och sen med lite annat ljus och lite smått o gott, och dem riktigt goa grejerna tar ju en hel del tid på sig innan dem gör entré Jag kan roa mig nån timme bara med att kika in vad mina märlkräftor och diverse andra oidentifierade varelser pysslar med, ska nog köp mig ett större förstoringsglas Blir spännande detta
                Senast redigerad av åheim; 13 October 2020, 15:24.
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Härligt att se Mats! Det lovar gott inför framtiden!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Gôtt, Åheim och Nando!
                    Jag brukar ta lite filmer och bilder under arbetets gång, dels för att dokumentera men också för att kolla hur karet ser ut på bild. Det finns detaljer som kryper fram på bild som man liksom missar när man sitter framför karet (och vice versa).
                    Sedan vet jag att en del här på forumet gillar att se lite bilder, så jag drar in några här.
                    Vattnet klarnar, dimman lägger sig - de ljusa prickar som syns på bilderna är diverse "vattenloppor", vilka det finns massor av i burken nu.
                    Mer inredning skall i baljan (krävs dock en hel del betraktande, och planering i sinnet), och det är fortfarande kirurgljus, men det skall snart bli andra bullar!


                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0344.jpg Visningar:	0 Storlek:	349.2 kB ID:     	2422926

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0345.jpg Visningar:	0 Storlek:	713.4 kB ID:     	2422927

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0346.jpg Visningar:	0 Storlek:	836.5 kB ID:     	2422928

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0347.jpg Visningar:	0 Storlek:	871.8 kB ID:     	2422929

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0348.jpg Visningar:	0 Storlek:	694.2 kB ID:     	2422930

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0349.jpg Visningar:	0 Storlek:	775.3 kB ID:     	2422931

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0350.jpg Visningar:	0 Storlek:	626.9 kB ID:     	2422932

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0352 (1).jpg Visningar:	0 Storlek:	614.9 kB ID:     	2422933

                    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0353.jpg Visningar:	0 Storlek:	772.7 kB ID:     	2422934
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 October 2020, 21:07.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Ögongodis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Ögongodis!
                        Haha! ... och snart levande mat/snacks/godis för ett gäng levandefödare som skall introduceras i baljan.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Exakt! Dubbelt upp av det goda

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Nando
                            Exakt! Dubbelt upp av det goda
                            Ja, det blir fint för en liten grupp av exempelvis Platy, någon originalform - vilka gärna kan få gå i burken.

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Kul! Ser ut att bli väldigt häftigt. Framförallt när det simmar massa fiskar mellan alla grenar!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Superpescado
                                Kul! Ser ut att bli väldigt häftigt. Framförallt när det simmar massa fiskar mellan alla grenar!
                                Härligt att höra! Ja, det kan nog bli fint med mer inredning framgent och, som du säger, massor (hundratals) av tetror och annat som simmar omkring i miljön.
                                Jag skall även köra en så kallad ytinredning, precis på samma vis som i 540-burken, som jag visade tidigare i tråden.
                                Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 October 2020, 21:48.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...