234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • hult87
    svarade
    riktigt snyggt som vanligt

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Ser riktigt trevligt ut!
    ja jag är ganska nöjd nu, mycket skit som flyger runt för tillfället bara men det ordnar sig snart, måste rengöra filtret tror jag då det inte är rengjort sen starten för 6 månader sen.

    ska också försöka få pp de två siameserna och ersätta med två stycken LDA-01or tänkte jag

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ser riktigt trevligt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    liten bildupdate då det hade växt igen ganska rejält uner semestern kan man säga

    fick oxckså en bild på ett av ynglen, jag trodde at jag hade en överlevare av baenschi ynglen men där var tydligen 4 st såg jag idag, de är alla ungefär 1cm nu och snart bör jag kunna fånga in dem och flytta över till en annan burk söta rackare iaf. nån liten film kommer om en stund
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Vilken imorgon menar du?
    ehum, jag är pappaledig, tiden räckte visst inte till ;/

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Som sagt, bildupdate imorgon.
    Vilken imorgon menar du?

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Klotte
    Vore kul med lite bilder nu när du kört ett tag sen ljusuppgraderingar och mäsksystem. Gissar att växterna har satt rejäl fart nu.

    Hur gick det med planerna för Riccian? Jag får hem ett lite idag som ska bindas ner i burken
    Ursprungligen postat av MaxB
    Halloj Marcus! Har inte varit inne på ett tag. Kollade runt lite på bilderna och måste säga att det ser forjävvla gôtt ut! Det är ett kar jag gärna skulle sitta och glo på en helkväll!
    Nu börjar det klia rejält i akvariefingrarna - har ju varit burklös sedan ett par månader tillbaka... Ansjo kommer på lördag och mäter upp golvet i gäststugan på tomten - det blir akvarium där för hela slanten, men jag får ha en våtrumsmatta där först... mmmmmhhmmm, tålamod, tålamod!

    Halloj grabbar, jag har varit utomlands i egypten i två veckor och har därmed inte uppdaterat denna tråd, det kommer lite bilder imorgon så ni får se hur jävligt det har växt, knappt så man ser in längre Mäsken fungerar med andra ord hahaha.

    Tackar för de fina orden ansjo..

    Jag har inte hunnit binda ner min riccia än men ska försöka göra det nu då den täcker nästan hela ytan nu..


    Som sagt, bildupdate imorgon.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Marcus! Har inte varit inne på ett tag. Kollade runt lite på bilderna och måste säga att det ser forjävvla gôtt ut! Det är ett kar jag gärna skulle sitta och glo på en helkväll!
    Nu börjar det klia rejält i akvariefingrarna - har ju varit burklös sedan ett par månader tillbaka... Ansjo kommer på lördag och mäter upp golvet i gäststugan på tomten - det blir akvarium där för hela slanten, men jag får ha en våtrumsmatta där först... mmmmmhhmmm, tålamod, tålamod!

    Lämna en kommentar:


  • Klotte
    svarade
    Vore kul med lite bilder nu när du kört ett tag sen ljusuppgraderingar och mäsksystem. Gissar att växterna har satt rejäl fart nu.

    Hur gick det med planerna för Riccian? Jag får hem ett lite idag som ska bindas ner i burken

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av Danne_85
    Och vilken smak sen

    hahaha eller hur

    Lämna en kommentar:


  • Danne_85
    svarade
    Ursprungligen postat av Marnat
    Hehe, kommer inte blir MH och trycksatt CO2 i detta karet, det funkar så bra ändå, plus att jag vill ha ett högre och djupare kar när jag väl kör igång CO2 system När jag inte körde CO2 så använde jag EasyCarbo och pyttsar faktiskt fortf i lite EC efter vattenbyte enbart.



    Nope inget sånt, jag applicerar bara såddant jag tycker är snyggt i andra kar på mitt eget OCh så ber jag väldigt mycket om råd av äldre akvarister, MaxB har varit en stor hjälp med inredningstips och Danne_85 är mitt kontinuerliga smakråd



    hehe jag använder ingetdera att jag vill det är en annan sak.
    Och vilken smak sen

    Lämna en kommentar:


  • Marnat
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

    Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?
    Hehe, kommer inte blir MH och trycksatt CO2 i detta karet, det funkar så bra ändå, plus att jag vill ha ett högre och djupare kar när jag väl kör igång CO2 system När jag inte körde CO2 så använde jag EasyCarbo och pyttsar faktiskt fortf i lite EC efter vattenbyte enbart.

    Ursprungligen postat av vickson
    Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?
    Nope inget sånt, jag applicerar bara såddant jag tycker är snyggt i andra kar på mitt eget OCh så ber jag väldigt mycket om råd av äldre akvarister, MaxB har varit en stor hjälp med inredningstips och Danne_85 är mitt kontinuerliga smakråd

    Ursprungligen postat av vickson
    "MH"...? "CO2-anläggning"....? Jaha där sket det sig för min del.
    hehe jag använder ingetdera att jag vill det är en annan sak.

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Ursprungligen postat av VisualDarkness
    Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

    Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?
    "MH"...? "CO2-anläggning"....? Jaha där sket det sig för min del.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Ursprungligen postat av vickson
    Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?
    Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

    Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?

    Lämna en kommentar:


  • vickson
    svarade
    Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...