234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Vill du ha en utmaning utan att möblera om

    Titta då 2,07 in i denna film. en sådan matta skapar man inte genom att möblera om var tredje månad

    Ok, jag ger dig rätt där Mats, då du hade utvecklat det lite mer. Men det är svårt att plantera växter på så sätt och det blir bra. Brukar snarare vara så att man har haft ett större bestånd som man har rensat ur och lämnat de längst med glaset. Vilket kan vara svårt i ett mindre kar.

    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Japp, då är vi överens igen då...

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av MaxB
        Japp, då är vi överens igen då...
        Av någon märklig anledning brukar vi bli det

        Det är ju bara synd om Marcus och hans tråd att vi ska vara terra så mycket.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av c90368
          Av någon märklig anledning brukar vi bli det

          Det är ju bara synd om Marcus och hans tråd att vi ska vara terra så mycket.
          Gamla gubbjävlar, du vet... Åhnej.. nu blir det en jättediskussion (wow - såg du; diskussion, rättstavat - woohooo) igen, och så skall vi inte ha det - och denna gången är det verkligen menat som ett litet skönt avslappnat skämt... skämt, skoj alltså!

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            griniga gamla gubbar som förstör min tråd så här på morgonkvisten Nej skämt åsido, det är bara intressant att höra era åsikter och det är ju lite det som är meningen med ett forum oavsett.

            Gällande varandet eller cke varandet av den lilla gången på vänstersidan så kommer jag troligtvis behålla den, dck har jag lite planer på att prova Crinum Calamistratum och bara låta den växa vilt i viss mån så jäkla komisk växt som jag än inte hittat plats för.
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Fan vad sur ja blir, nu har mitt CO2 system havererat pga dåliga backventiler och skit, köp inte seras backventiler osv, de håller ite fö fem öre, vilket jävla skit Får helt enkelt försöka ta mig till affärer i veckan fixa nya grejer. se om jag kan ta mig in till södermalm imorgon kanske.
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • Klotte
                • February 2007
                • 621

                Ursprungligen postat av Marnat
                Fan vad sur ja blir, nu har mitt CO2 system havererat pga dåliga backventiler och skit, köp inte seras backventiler osv, de håller ite fö fem öre, vilket jävla skit Får helt enkelt försöka ta mig till affärer i veckan fixa nya grejer. se om jag kan ta mig in till södermalm imorgon kanske.
                Fan va tråkigt... undrar om inte jag kör med Seras backisar... måste hem och kolla mina sen... hoppas du får ordning på systemet snabbt!

                Crinum Calamistratum var en trevlig sak, aldrig sett den säljas nånstans här i krokarna, men nu ska jag hålla ögonen öppna
                540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                100 liter blandat...

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Marnat
                  griniga gamla gubbar som förstör min tråd så här på morgonkvisten Nej skämt åsido, det är bara intressant att höra era åsikter och det är ju lite det som är meningen med ett forum oavsett.

                  Gällande varandet eller cke varandet av den lilla gången på vänstersidan så kommer jag troligtvis behålla den, dck har jag lite planer på att prova Crinum Calamistratum och bara låta den växa vilt i viss mån så jäkla komisk växt som jag än inte hittat plats för.
                  Nädå, här är ingen grinig! Självklat skall du behålla vänstergången - det jag sa där var inte riktat som kritik - tvärtom, bara en idé. Som sagt, jag hade en liknande "bild" i mitt kar! Ös på nu Marcus, det ser jättebra ut!

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Marnat
                    Gällande varandet eller cke varandet av den lilla gången på vänstersidan så kommer jag troligtvis behålla den, dck har jag lite planer på att prova Crinum Calamistratum och bara låta den växa vilt i viss mån så jäkla komisk växt som jag än inte hittat plats för.
                    Vad märkligt, jag funderade på just denna växt i går kväll. Men var för trött för att ta fram namnet på den. Jag har haft en i mitt 540 kar i flera år, de är riktigt häftiga.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      Ursprungligen postat av Klotte
                      Fan va tråkigt... undrar om inte jag kör med Seras backisar... måste hem och kolla mina sen... hoppas du får ordning på systemet snabbt!

                      Crinum Calamistratum var en trevlig sak, aldrig sett den säljas nånstans här i krokarna, men nu ska jag hålla ögonen öppna
                      Höhöhöh det löste sig klotte, jag överdrev lite för frugan så hon vart orolig att karet skulle tömmas ner i dunkarna, beställde precis ett trycksatt system på Ebay med 500g tub osv, allt för endast 1600kr med frakt så nu behöver man inte oroa sig för det något mer hahah

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Nädå, här är ingen grinig! Självklat skall du behålla vänstergången - det jag sa där var inte riktat som kritik - tvärtom, bara en idé. Som sagt, jag hade en liknande "bild" i mitt kar! Ös på nu Marcus, det ser jättebra ut!
                      Öser på som fan med trycksatt CO2 inom kort haha, mer än det lär det inte förändras då jag som Cmats säger har uppnått lite av ett nirvana

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Vad märkligt, jag funderade på just denna växt i går kväll. Men var för trött för att ta fram namnet på den. Jag har haft en i mitt 540 kar i flera år, de är riktigt häftiga.
                      Great minds think alike jo jag blir mer och mer intresserad av den då den växer på ett sätt som jag inte sett någon annan växt göra, riktigt häftig.
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Ursprungligen postat av Marnat
                        griniga gamla gubbar som förstör min tråd så här på morgonkvisten Nej skämt åsido, det är bara intressant att höra era åsikter och det är ju lite det som är meningen med ett forum oavsett.

                        Gällande varandet eller cke varandet av den lilla gången på vänstersidan så kommer jag troligtvis behålla den, dck har jag lite planer på att prova Crinum Calamistratum och bara låta den växa vilt i viss mån så jäkla komisk växt som jag än inte hittat plats för.
                        Läcker växt! Jag försökte läsa på ungerska först (min far är ungrare) men det gick väl inte så bra.
                        Någon som vet hur den blir under lite dåliga parametrar för den (pH, ljus etc) som mitt kar?

                        Ursprungligen postat av Marnat
                        Fan vad sur ja blir, nu har mitt CO2 system havererat pga dåliga backventiler och skit, köp inte seras backventiler osv, de håller ite fö fem öre, vilket jävla skit Får helt enkelt försöka ta mig till affärer i veckan fixa nya grejer. se om jag kan ta mig in till södermalm imorgon kanske.
                        Tråkigt tråkigt när du kommit igång så bra. Hur havererade det? Bra att du meddelar så vi som inte startat med CO2 än blir varnade.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Klotte
                          • February 2007
                          • 621

                          Grattis! Om min fruga bara kunde komma med ett sånt förslag... *AVUNDSJUK*
                          540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                          100 liter blandat...

                          Kommentar

                          • Marnat
                            • November 2009
                            • 2012

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Läcker växt! Jag försökte läsa på ungerska först (min far är ungrare) men det gick väl inte så bra.
                            Någon som vet hur den blir under lite dåliga parametrar för den (pH, ljus etc) som mitt kar?


                            Tråkigt tråkigt när du kommit igång så bra. Hur havererade det? Bra att du meddelar så vi som inte startat med CO2 än blir varnade.

                            jag ska se om jag kan få fram lite bättre info om den visual, update kommer om det.

                            Gällande backventilerna så var det en som stoppade igen helt så det inte gick åt något håll och den andra vart helt öppen och således fyllde dunken med akvarievatten :P lyckligtvis såg jag det snabbt då det krånglat en del senaste dagarna.

                            Jag hänger inte läpp för att det gick åt helvete, har ju beställt trycksatt nu haha



                            Ursprungligen postat av Klotte
                            Grattis! Om min fruga bara kunde komma med ett sånt förslag... *AVUNDSJUK*
                            du får "låta" ditt mäsksystem haverera och sen förklara alla FAAARLIGA risker med det och då påpeka lite lätt att det finns säkrare saker
                            \\54L Apistos//
                            \\234L SA//
                            MVH Marcus

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Marcus! Jag har märkt att Crinum Calamistratum är känslig för förflyttning - det verkar som att den trivs absolut bäst om den får stå på ett och samma ställe - och liksom göra sin grej. Jag är ingen växtexpert alls, så övrg info om ljusförhållanden o.s.v. kan jag inte ge...

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Marcus! Jag har märkt att Crinum Calamistratum är känslig för förflyttning - det verkar som att den trivs absolut bäst om den får stå på ett och samma ställe - och liksom göra sin grej. Jag är ingen växtexpert alls, så övrg info om ljusförhållanden o.s.v. kan jag inte ge...

                                låter lite likt cryptos det där tycker jag.

                                hittade för övrigt en engelsk sida som ger lite info



                                i korta drag så vill den ha ganska ljust och en vanlig temp på 20-27 med ph 6-7.5 som många andra växter.
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...