234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Oj vilket excellent bra svar, nu får jag läsa det igen och haha, nu är det jag som svarar lite senare istället

    Men tackar så mkt för det!


    Kan ju bara nämna lite snabbt att budgeten är begränsad p.g.a inte självförsörjande än tyvärr en del soc. bidrag...


    Och angående tapetsering så bor vi i hyresrätt hos Stångåstaden här i Linghem (strax utanför Linköping) så den kommer utföras av hantverkare... däremd bara några dagarså firrarna kommer inte simma länge i 54:an om de ens är där kanske blir badkaret ändå...


    Men resten av svaret på svaret kommer snart.



    Tack igen

    Nicke

    Ja då kan jag förstå att budgeten är stram, vet ju själv hur man får vända på kronorna med två heltidslöner, har iofs två barn som kostar en del pengar.

    Skönt åtminstone att tapetsering går snabbt med hantverkare, då bör alla firrar klara sig galant.
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • Nubi
      • March 2009
      • 9026

      Halloj! DEt var ett tag sen man gick in på din tråd.OWAOW! vilket snyggt kar!!! Kanonsnyggt
      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
      Fiskbloggen

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        Ursprungligen postat av Nubi
        Halloj! DEt var ett tag sen man gick in på din tråd.OWAOW! vilket snyggt kar!!! Kanonsnyggt
        Tack tack Ja det börjar arta sig litegrann nu
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012



          En liten film till på hur fjärilarna vaktar sin rom, fy helsike vad kaxiga de är alltså, det trodde jag verkligen inte, de skrämmer bort både den långsträckta pansarmalen och Baenschi hanen nu
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av Marnat
            Hahah jo jag vet hur det är med akvariebudget Den är nästan konstant övertrasserad konstigt nog, finns så mkt man bara "måste" ha

            Vad har du beställt för roligt då? Blir ju lite nyfiken
            Något som ingen på Zoopet har skrivit att de haft, namnet nämns två gånger bland alla inlägg på Zoopet sedan tidernas begynnelse.

            De ska ner i Lejonkulan, mer avslöjar jag inte nu, får bli när de är hemma och mår bra.

            Hoppas han dessutom har några andra arter som just nu står på önskelistan, då kan det bli ett riktigt roligt besök hos Akvarievalvet.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              Ursprungligen postat av c90368
              Något som ingen på Zoopet har skrivit att de haft, namnet nämns två gånger bland alla inlägg på Zoopet sedan tidernas begynnelse.

              De ska ner i Lejonkulan, mer avslöjar jag inte nu, får bli när de är hemma och mår bra.

              Hoppas han dessutom har några andra arter som just nu står på önskelistan, då kan det bli ett riktigt roligt besök hos Akvarievalvet.

              Hopp i helsike, nu blev jag bara än mer nyfiken, 2-4 yngel är bokade när du har dragit upp dem
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Ursprungligen postat av Marnat


                En liten film till på hur fjärilarna vaktar sin rom, fy helsike vad kaxiga de är alltså, det trodde jag verkligen inte, de skrämmer bort både den långsträckta pansarmalen och Baenschi hanen nu
                Dom verkar vara rejält kaxiga

                Har du någon historik på dem?

                Det kanske du har skrivit tidigare i tråden och jag har missat
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  Ursprungligen postat av c90368
                  Dom verkar vara rejält kaxiga

                  Har du någon historik på dem?

                  Det kanske du har skrivit tidigare i tråden och jag har missat

                  Tyvärr ingen historik, de är köpta på bromma zoomarknad och de visste inte riktigt var de kom ifrån. Dock gissar jag på att de är ganska nära VF om de inte är VF då deras yngelvård är superb än så länge och det är ju också första gången de leker mer eller mindre.

                  De har med andra ord instinkten kvar i behåll.
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Marnat
                    Tyvärr ingen historik, de är köpta på bromma zoomarknad och de visste inte riktigt var de kom ifrån. Dock gissar jag på att de är ganska nära VF om de inte är VF då deras yngelvård är superb än så länge och det är ju också första gången de leker mer eller mindre.

                    De har med andra ord instinkten kvar i behåll.
                    Du har med andra ord kanske dragit en vinstlott i Fjärils lotteriet

                    För det känns som det är ett lotteri när man ska köpa fjärilar, om det inte är lokalt odlade, vilket jag inte har sett till på flera år.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Du har med andra ord kanske dragit en vinstlott i Fjärils lotteriet

                      För det känns som det är ett lotteri när man ska köpa fjärilar, om det inte är lokalt odlade, vilket jag inte har sett till på flera år.
                      Jo jag vet vad du menar, det är därför det tagit mig sådan tid att köpa mina då jag egentligen ville veta att de var VF eller max F2or, dock kunde jag inte hålla mig när jag såg de fina exemplaren på bromma zoo som var i lektagen redan där

                      Rommen ligger kvar nu på morgonen så de har klarat 2 nätter nu. Tror nog att de bör kläckas till larver under dagen om leken gått rätt till
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • ApeviaX
                        • December 2005
                        • 1531

                        Ursprungligen postat av Marnat
                        Ja då kan jag förstå att budgeten är stram, vet ju själv hur man får vända på kronorna med två heltidslöner, har iofs två barn som kostar en del pengar.

                        Skönt åtminstone att tapetsering går snabbt med hantverkare, då bör alla firrar klara sig galant.

                        Japp, jag har oxå knatte en dotter på snart 2 år. Så hon måste ju få mat, annars klagar hon förstår bara inte varför hon inte kan prioritera pappa's kära fiskarn i första hand... Hmm..


                        Japp snabb tapetsering blir det...

                        Men back to topic och WOW vilka fjärilar, superba magnifika superfina och vilka kaxiga små ting haha, riktigt färgglada och färgstarka fina fiskar det där tjohoo får du fina yngel som verkar ta efter dessa så kanske, vem vet ... lyckas jag spara lite cash och låna bil, ta en tur uppåt landet

                        Nicke
                        ApeviaX
                        Archocentrus multispinosus
                        "Vattensamlingen"
                        X-Aquatic

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          Då var det roliga över för denna gång, jag är inte helt säker på om alla romkorn blev uppätna eller om vissa faktiskt hann bli larver, dock visar föräldrarna inget intresse längre så det är nog över för denna gång
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          • ApeviaX
                            • December 2005
                            • 1531

                            Ursprungligen postat av Marnat
                            Då var det roliga över för denna gång, jag är inte helt säker på om alla romkorn blev uppätna eller om vissa faktiskt hann bli larver, dock visar föräldrarna inget intresse längre så det är nog över för denna gång

                            Nejmen, så synd. Du skulle ju vara min fjärilsodlare ju...

                            Men det leker säkert igen tror jag


                            Tapeter valda idag btw och blir om ca: 2 månader...


                            Hoppas du hittar någon larv i karet trots allt

                            Nicke
                            ApeviaX
                            Archocentrus multispinosus
                            "Vattensamlingen"
                            X-Aquatic

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Marnat
                              Då var det roliga över för denna gång, jag är inte helt säker på om alla romkorn blev uppätna eller om vissa faktiskt hann bli larver, dock visar föräldrarna inget intresse längre så det är nog över för denna gång
                              Ja, ingen är väl förvånad, förutom att de klarade rommen så länge då.

                              Men det verkar ju lovande!
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Marnat
                                • November 2009
                                • 2012

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Ja, ingen är väl förvånad, förutom att de klarade rommen så länge då.

                                Men det verkar ju lovande!
                                Ja några övningsrundor sen har dom det nog
                                Man kan ju hoppas åtminstone.
                                Funderar faktiskt på att ta underlaget de lägger på nästa gång och lägga ner i en liten yngelbox som jag kopplar på ett billiefilter till som konstant sprutar i nytt friskt vatten.
                                \\54L Apistos//
                                \\234L SA//
                                MVH Marcus

                                Kommentar

                                Arbetssätt...