234L SA Apisto. kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Den är det banne mig!
    Det var så tätt att juag tyckte det såg ut som något annat. Tyvärr så har den inte alls tagit sig speciellt imponerande hos mig, av någon anledning.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      Ursprungligen postat av VisualDarkness
      Den är det banne mig!
      Det var så tätt att juag tyckte det såg ut som något annat. Tyvärr så har den inte alls tagit sig speciellt imponerande hos mig, av någon anledning.

      vänta bara, den tar lång tid på sig att rota sig och bo in sig, tog nästan 3 veckor innan jag såg någon tillväxt alls, när den väl börjar växa dock, jävlar i helvete.
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        update: Lite jobbigt är det allt nu, verkar som att jag kommer ha frisimmande yngel av mina Baenschi ungefär på lördag eller söndag, och givetvis åker jag bort en vecka då :P Jefla fiskar får se till att yngla vid en bättre tidpunkt, men men, jag får väl överleva det hehe

        hemigraphis exotica har inte börjat ruttna än, frågan är dock hur länge jag vågar ha den i karet innan den börjar förstöra vattenkvaliten.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • Saturnus80
          • October 2009
          • 943

          Lägg den i en spann vatten innan du åker på semester.
          //Daniel

          110l Sällskapsakvarium http://www.zoonen.com/perzoonen/blogg.asp?oid=2509902
          23l aqualandscape med dvärgkulor

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            Ursprungligen postat av Saturnus80
            Lägg den i en spann vatten innan du åker på semester.
            jag ber danne plocka upp den bara om han ser att den ruttnar, tur att man har en akvarieintresserad polare som tar hand om alla ens bestyr när man är iväg
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • vickson
              • May 2010
              • 760

              Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?

              Kommentar

              • VisualDarkness
                • February 2010
                • 7417

                Ursprungligen postat av vickson
                Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?
                Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

                Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?
                180l Sällskap:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                60l Asien:
                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                Kommentar

                • vickson
                  • May 2010
                  • 760

                  Ursprungligen postat av VisualDarkness
                  Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

                  Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?
                  "MH"...? "CO2-anläggning"....? Jaha där sket det sig för min del.

                  Kommentar

                  • Marnat
                    • November 2009
                    • 2012

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Jag undrar också hur han bär sig åt, men när han börjar prata om att köpa MH-belysning och bygga CO2-anläggningar vill jag inte lyssna. Plånboken och orken vill bara inte vara med då.

                    Hur bär du dig åt för att hålla undan alger? Jag menar det var ju inte länge sedan du körde utan CO2 men klarade dig?
                    Hehe, kommer inte blir MH och trycksatt CO2 i detta karet, det funkar så bra ändå, plus att jag vill ha ett högre och djupare kar när jag väl kör igång CO2 system När jag inte körde CO2 så använde jag EasyCarbo och pyttsar faktiskt fortf i lite EC efter vattenbyte enbart.

                    Ursprungligen postat av vickson
                    Du måste ju ha gått rena floristkursen för att få till växterna så där - sjukt snyggt! Var köper du växter nånstans?
                    Nope inget sånt, jag applicerar bara såddant jag tycker är snyggt i andra kar på mitt eget OCh så ber jag väldigt mycket om råd av äldre akvarister, MaxB har varit en stor hjälp med inredningstips och Danne_85 är mitt kontinuerliga smakråd

                    Ursprungligen postat av vickson
                    "MH"...? "CO2-anläggning"....? Jaha där sket det sig för min del.
                    hehe jag använder ingetdera att jag vill det är en annan sak.
                    \\54L Apistos//
                    \\234L SA//
                    MVH Marcus

                    Kommentar

                    • Danne_85
                      • September 2009
                      • 667

                      Ursprungligen postat av Marnat
                      Hehe, kommer inte blir MH och trycksatt CO2 i detta karet, det funkar så bra ändå, plus att jag vill ha ett högre och djupare kar när jag väl kör igång CO2 system När jag inte körde CO2 så använde jag EasyCarbo och pyttsar faktiskt fortf i lite EC efter vattenbyte enbart.



                      Nope inget sånt, jag applicerar bara såddant jag tycker är snyggt i andra kar på mitt eget OCh så ber jag väldigt mycket om råd av äldre akvarister, MaxB har varit en stor hjälp med inredningstips och Danne_85 är mitt kontinuerliga smakråd



                      hehe jag använder ingetdera att jag vill det är en annan sak.
                      Och vilken smak sen
                      Mvh: Danne

                      Foton:
                      http://www.blackroomphotos.com

                      Kommentar

                      • Marnat
                        • November 2009
                        • 2012

                        Ursprungligen postat av Danne_85
                        Och vilken smak sen

                        hahaha eller hur
                        \\54L Apistos//
                        \\234L SA//
                        MVH Marcus

                        Kommentar

                        • Klotte
                          • February 2007
                          • 621

                          Vore kul med lite bilder nu när du kört ett tag sen ljusuppgraderingar och mäsksystem. Gissar att växterna har satt rejäl fart nu.

                          Hur gick det med planerna för Riccian? Jag får hem ett lite idag som ska bindas ner i burken
                          540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                          100 liter blandat...

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Halloj Marcus! Har inte varit inne på ett tag. Kollade runt lite på bilderna och måste säga att det ser forjävvla gôtt ut! Det är ett kar jag gärna skulle sitta och glo på en helkväll!
                            Nu börjar det klia rejält i akvariefingrarna - har ju varit burklös sedan ett par månader tillbaka... Ansjo kommer på lördag och mäter upp golvet i gäststugan på tomten - det blir akvarium där för hela slanten, men jag får ha en våtrumsmatta där först... mmmmmhhmmm, tålamod, tålamod!

                            Kommentar

                            • Marnat
                              • November 2009
                              • 2012

                              Ursprungligen postat av Klotte
                              Vore kul med lite bilder nu när du kört ett tag sen ljusuppgraderingar och mäsksystem. Gissar att växterna har satt rejäl fart nu.

                              Hur gick det med planerna för Riccian? Jag får hem ett lite idag som ska bindas ner i burken
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Halloj Marcus! Har inte varit inne på ett tag. Kollade runt lite på bilderna och måste säga att det ser forjävvla gôtt ut! Det är ett kar jag gärna skulle sitta och glo på en helkväll!
                              Nu börjar det klia rejält i akvariefingrarna - har ju varit burklös sedan ett par månader tillbaka... Ansjo kommer på lördag och mäter upp golvet i gäststugan på tomten - det blir akvarium där för hela slanten, men jag får ha en våtrumsmatta där först... mmmmmhhmmm, tålamod, tålamod!

                              Halloj grabbar, jag har varit utomlands i egypten i två veckor och har därmed inte uppdaterat denna tråd, det kommer lite bilder imorgon så ni får se hur jävligt det har växt, knappt så man ser in längre Mäsken fungerar med andra ord hahaha.

                              Tackar för de fina orden ansjo..

                              Jag har inte hunnit binda ner min riccia än men ska försöka göra det nu då den täcker nästan hela ytan nu..


                              Som sagt, bildupdate imorgon.
                              \\54L Apistos//
                              \\234L SA//
                              MVH Marcus

                              Kommentar

                              • Klotte
                                • February 2007
                                • 621

                                Ursprungligen postat av Marnat
                                Som sagt, bildupdate imorgon.
                                Vilken imorgon menar du?
                                540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                                100 liter blandat...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...