936 liters SA alt. CA balja

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    En liten uppdatering med bilder från ynglen som nu är 5 veckor och en film där de äter artemia. Jag kör med glasslådor fast istället för att sila och tvätta så suger jag bara upp artemian i en spruta med slnag och pumpar ned det i karet. De nästan simmar in i röret då de matas.

    En bild till på det ena hantelparet som just idag fick frisimmande yngel för 3:e gången. Jordätarna tuggar fortfarande på sina yngel (larver).

    Jag kläcker Artemia enligt:

    fast med tillägget att av den liter vatten det ska vara blandar jag i 2 dl varmt vatten, sedan jag gjorde det så har jag nog 100% kläckning. Viktigt är också att saltet är helt upplöst i vattnet.
    Bifogade filer
    Senast redigerad av DaRe; 01 February 2010, 20:15.
    Checking out...

    Kommentar

    • JacobT
      • January 2009
      • 573

      roligt
      ><(((*>
      *> MVH jacob
      ><(((*>

      Kommentar

      • Linda_A
        • March 2005
        • 1479

        Vad häftigt!
        //Linda

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Kul att se
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • DaRe

            • June 2009
            • 2227

            Nya firrar introducerade. 25st Corydoras sterbai. De är lite skraja ännu, och håller ihop i grupp. ska bli intressant att se om de återupptar det då det är lek i karet. Jag märker på dolktickstetrorna att de stimmar ihop sig då hormonerna är på topp.

            Geophagusarna är lite väl intresserade, men ingen av corydorysarna har uppfattats som mat ännu. Håller tummarna att så förblir och att de hinner växa på sig lite mer, de är nu 3cm med stjärtfenorna.

            Checking out...

            Kommentar

            • Klotte
              • February 2007
              • 621

              Ser riktigt bra ut i karet. Sterbai är roliga små renhållare, häftigt att se så många simma i stim...
              540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
              100 liter blandat...

              Kommentar

              • DaRe

                • June 2009
                • 2227

                Ny yngelburk (430 liter) med ynglen som nu ligger på 3,5 cm som störst inklusive fenor. Slutar med ett par bilder på Tapajosarna. Svårt att få med det pärlemorskiftande linjerna och prickarna de har över kroppen, käklinjen och bröstfenorna, nåja jag njuter i alla fall.
                Bifogade filer
                Checking out...

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av Dre
                  Ny yngelburk (430 liter) med ynglen som nu ligger på 3,5 cm som störst inklusive fenor. Slutar med ett par bilder på Tapajosarna. Svårt att få med det pärlemorskiftande linjerna och prickarna de har över kroppen, käklinjen och bröstfenorna, nåja jag njuter i alla fall.
                  Skaplig yngelburk

                  Känner igen det där med att göra dem rättvisa på bild och film...
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Enola
                    • November 2007
                    • 660

                    Riktigt fin film på dina corydoras!! Jag har själv 8 panda pansarmalar och de stimmar inte alls, kanske borde ha fler? Inte speciellt aktiva som man ser andra corydoras är.
                    Nytt 375 liters mix
                    Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

                    Kommentar

                    • DaRe

                      • June 2009
                      • 2227

                      De stimmar alltid om de är lite osäkra sedan brukar det minska, men har du ciklider som leker så kommer de möjligen att stimma lite bättre då det är tuffare tag i karet.
                      Checking out...

                      Kommentar

                      • DaRe

                        • June 2009
                        • 2227

                        Lite bilder på mina geophagus som just lagt rom i går, tyvärr blev den uppäten i morse
                        ''Jag slänger med ett par filmer på hantlarna som småbråkar samt jordätarnas äggläggning.

                        Bifogade filer
                        Checking out...

                        Kommentar

                        • Danne_85
                          • September 2009
                          • 667

                          Trevliga filmer o bilder hela tråden igenom Synd att rommen blev uppäten längtar som fan nu tills jag får hem mina ska ringa killen som har dom idag.....och fråga om jag kan komma titta lite på dom hehe...
                          Mvh: Danne

                          Foton:
                          http://www.blackroomphotos.com

                          Kommentar

                          • DaRe

                            • June 2009
                            • 2227

                            Kan mycket väl vara så att våra jordätare är släkt (de du kommer att skaffa). Jag har 5 jordätare från lokal odlare och 5 importerade.
                            Checking out...

                            Kommentar

                            • DaRe

                              • June 2009
                              • 2227

                              En liten uppdatering. Jag la in en film på mitt yngre hantel par som vaktar yngel. Man ser mest ynglen. Den rivaliserande honan dyker upp lite från höger och ynglens mor syns bakom ynglen. Lite längre fram i filmen 1,5 minuter ses hoan något mer. Hanen finns i närheten men lyser med sin frånvaro.
                              Checking out...

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                Jag har aldrig känt något "jag vill ha" begär efter Hantlar.

                                Men fortsätter du att mata upp så här fina filmer så slutar det säker med att att det till slut simmar några i mina kar också
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...