500L (Shark tank)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

Ursprungligen postat av Hallon82
    Och om du frågar mig så tittar jag hellre på ett par rejäla fiskar med lite pondus, än några små kulfiskar i ditt akvarium som dessutom ser ut som ett paradis för alger...
    Kulfiskar har ett oerhört intressant beteende. De är nyfikna och väldigt personliga. Paroonhajar däremot.. tänker jag inte ens gå in på.

Och sen att klanka ner på dahlbergs akvarium är ju bara löjligt. Jag tänker inte säga vad jag tycker om sandish akvarium, för sånt håller man för sig själv om man inte har något vettigt att komma med, vilket jag inte har.

Sen börjar jag undra.. två nyregistrerade medlemmar med bara några få inlägg, har helt plötsligt råkat läsa igenom sandish tråd, biter direkt och "försvarar" dahlberg. Sen har ni även kollat in dahlbergs akvarium, vad är oddsen?

Kommentar

• SimonSaysBaka
      • August 2009
      • 788

Håller med, och nu slutar jag läsa denna tråd.
      Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

Kommentar

• JacobT
        • January 2009
        • 573

@Dahlberg - Jag har som sagt kollat igenom hela denna tråd och la märke till någon ganska snabbt... För att "INTE" vara avundsjuk som du själv påstår, så besöker du den här tråden regelbundet, Och om du frågar mig så tittar jag hellre på ett par rejäla fiskar med lite pondus, än några små kulfiskar i ditt akvarium som dessutom ser ut som ett paradis för alger...
        vad har DAHLBERG gort dig? och vad är det för fel med att ha ``små fiskar´´? visst kan stora fiskar som en RTC vara fina men dom måste ha ett 3000 liters akvarium och det har inte sandish. så nu slutar jag läsa den här tråden
        ><(((*>
        *> MVH jacob
        ><(((*>

Kommentar

• joelvuo
          • September 2009
          • 771

Äh, folk som försvarar TS är väl rädda för att hans hajar ska hoppa upp och äta upp en om dom inte försvarar honom

Kommentar

• sandish
            • August 2009
            • 462

Känns som tråden spårat ur helt vilket är synd...
            Nej jag har inget kar på 3000liter, men har däremot ett på 1500 (tror jag) som står tomt och även en damm hos en släkting, så fiskarna får hoppa över dit när jag inte kan ge dom husrum något mer
            500L Monster Tank
            1st Paroon haj
            3st Påfågelciklider (Oscar)
            1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• Hallon82
              • February 2010
              • 25

Ursprungligen postat av Johanski
              Kulfiskar har ett oerhört intressant beteende. De är nyfikna och väldigt personliga. Paroonhajar däremot.. tänker jag inte ens gå in på.

Och sen att klanka ner på dahlbergs akvarium är ju bara löjligt. Jag tänker inte säga vad jag tycker om sandish akvarium, för sånt håller man för sig själv om man inte har något vettigt att komma med, vilket jag inte har.

Sen börjar jag undra.. två nyregistrerade medlemmar med bara några få inlägg, har helt plötsligt råkat läsa igenom sandish tråd, biter direkt och "försvarar" dahlberg. Sen har ni även kollat in dahlbergs akvarium, vad är oddsen?

Ja du, det var dags för mig att skapa ett eget konto efter att ha hängt här i ett antal år, då jag själv ska starta ett eget projekt.
              Du är vän med "Dahlberg" precis som jag är vän med "sandish", inget konstigt med det över huvudtaget

Kommentar

• Hallon82
                • February 2010
                • 25

Ursprungligen postat av DAHLBERG
                Om du med regelbundet menar en gång/månad, så är jag här regelbundet:

2010-01-24, 01:13
                2010-02-26, 01:16

Nästan exakt en månad mellan gångerna....

Läs igenom en gång till... Denna gång kanske med ögenen öppna?!
                http://www.zoopet.com/forum/showpost...1&postcount=73

Ja du skrev sist för en månad sen, men du är säkerligen inne i tråden fler gånger än så, då du högg till någon skrev ditt namn

Kommentar

• DAHLBERG
                  • September 2008
                  • 1598

men du är säkerligen inne i tråden fler gånger än så, då du högg till någon skrev ditt namn
                  Vet man inte så ska man vara väldigt väldigt försiktig med vad man säger... Det var en kompis som länkade och sa att ett hallon från -82 som luktade lite unket...
                  DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                  750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                  540 liter kulfisk - T. lineatus
                  120 liter salt - Koraller och fisk

Kommentar

• sandish
                    • August 2009
                    • 462

Ursprungligen postat av dahlberg
                    vet man inte så ska man vara väldigt väldigt försiktig med vad man säger... Det var en kompis som länkade och sa att ett hallon från -82 som luktade lite unket...
                    500L Monster Tank
                    1st Paroon haj
                    1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• maccan
                      • September 2009
                      • 154

Är det här nån jävla dagis tråd eller? "mina fiskar är coolare än dina... mitt akvarium är bättre än ditt... min pappa är starkare än din..."
                      I´m hung as Einstein and smart like a horse

http://www.youtube.com/watch?v=6lKadIoXWVg

Kommentar

• karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

Tycker att det är ett intressant och vågat projekt med tanke på fiskvalet.

Många här har sett människor skaffa sej paroonhaj och andra stora fiskar och sett hur illa det gått för dessa djur.
                        Så här fäller man ut taggarna i förväg och varnar skarpt för paroonhaj, Vilket är bra! nybörjare som läser denna tråd får förhoppninsvis en uppfattning om hur ofantligt stora vissa söta akvariefiskar blir och tar sej således en tänkare

Jag har inget problem med fiskarna i tanken. det kanske är lite trångt ja, men jag tycker ändå att personen har skapat det hela med lite hyfs och framförallt stil (tycker bilderna är grymt fina) och som han nämner så finns det ett till kar i källaren som är redo att startas när det behövs och en damm som dom kan flytta till när det behövs.
                        Så möjlighet till djurens bästa trivsel finns ju. och har man allt detta och kan uppgradera när det behövs så ser jag som sagt inget fel med utrymmet dom har idag.
                        Bara uppgraderinen görs i tid.

Men bara för att folk inte gillar projektskaparens fiskval så tycker jag inte att man ska hoppa på deras fiskar och rabbla om hur fula deras pyttefiskar är.
                        Alla har olika smak och det ska respekteras.
                        Jag skulle aldrig köpa en paroonhaj, men jag blir helt stum när jag ser deras vackra skimrande mystiska färger på te x ett ofentlit akvarium.
                        Jag skule aldrig skaffa kulfisk heller men som sagt, ser jag dessa nånstans så är det en otroligt fulsnygg och karaktärs kraftigt fisk som fångar min uppmärksamhet längre än många andra fiskar.

Tycker varken att dahlberg eller sandish är korkade idioter bara för att dom inte har fiskarna jag har...

Och slutligen. Se till att sno polarens kamera för jag vill se mera bilder!!!
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

Kommentar

• danne0301
                          • July 2009
                          • 1128

Vad får du ge för din RTC sandish? Var inne hos en handlare idag som hade 2 inne på 10/15cm 350kr styck
                          Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.

2 gånger 54L odlingsprojekt
                          540L Ormhuvudfisk som blev CA

Kommentar

• sandish
                            • August 2009
                            • 462

Ursprungligen postat av danne0301
                            Vad får du ge för din RTC sandish? Var inne hos en handlare idag som hade 2 inne på 10/15cm 350kr styck

Den första jag beställde på 7 cm skulle kostat mig 150:-
                            Och nu har jag beställt en på drygt 15 cm... Den går på 300 nånting
                            500L Monster Tank
                            1st Paroon haj
                            1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• Enola
                              • November 2007
                              • 660

Shit vilken tråd. Var först väldigt intresserad av en annorlunda tråd, men när man börjar läsa blir man ju bara irreterad. Har folk inte bättre saker för sig än att ge snidiga komentarer (även om de kanske har rätt i många av fallen).

Jag tycker i alla fall att akvariet är jättefint även om jag personligen inte skulle vilja ha paroonhajar eller liknande fiskar. Har svårt att mata med levande föda :S (konstigt med tanke på att jag har haft ormar tidigare) men det ser lite mer brutalt ut när paroonerna äter.

Hoppas att tråden får en mer possetiv inställning snart
                              Nytt 375 liters mix
                              Byte från Ciklid till chokladgurami!! 150 liters med Ctenopomer

Kommentar

• Ponta Henriksson
                                • January 2010
                                • 151

Keep it up sandish Resterande bäbis kommentarer är ju som sagt tidigare inget å bry sig om Du har ju backup för sizen
                                Man lever bara en gång, lev den gången som 2!
                                http://aquaponta.blogspot.se/ Min Hemsida

Kommentar

Arbetssätt...