500L (Shark tank)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Connsann
    • February 2010
    • 63

[QUOTE=Keibo;1377858] Jag har städat ur ett piraya-kar utan problem. Skulle dock inte städa ut ditt sting-rockekar Connsann, även om jag själv också vill köpa rocka! [QUOTE]

Har också städat ett piraya kar som liten dom tryckte in sig i hörnet.
    men att städa ett stingrocke kar gäller la det bara att ha tjocka gummihanskar på sig???
    73,5L - tom Ny akut omstart. 12 endlers och scalaren Helge 6år
    135L - tomt
    152L - tomt. Blir "nystart" snart. Klar tecken från sambo.
    375L - tom. Förhandlingar med sambo pågår.

Kommentar

• Keibo
      • November 2008
      • 468

Ursprungligen postat av Connsann
      Ursprungligen postat av Keibo
      Jag har städat ur ett piraya-kar utan problem. Skulle dock inte städa ut ditt sting-rockekar Connsann, även om jag själv också vill köpa rocka!
      Har också städat ett piraya kar som liten dom tryckte in sig i hörnet.
      men att städa ett stingrocke kar gäller la det bara att ha tjocka gummihanskar på sig???
      Tjocka gummihandshandskar som dessutom är 60cm långa, men jo det fungerar nog om du får tar på några.
      Mvh. Peter

500L - Pelarakvarium

1500L - Under förändring

Kommentar

• skojfisk
        • December 2009
        • 63

Kul tråd!
        Ballte ser det ut, FANTASTISKA fiskar, ser inte bristerna på paroonhajen alls.
        Skulle gärna ha en monstertank men har lite för komplexa planer just nu... Ska dra igång ett 175l kallvatten också. Lycka till och hitta den där RTC så jag får se den någon gång snart!!!
        Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

Kommentar

• sandish
          • August 2009
          • 462

Ursprungligen postat av skojfisk
          Kul tråd!
          Ballte ser det ut, FANTASTISKA fiskar, ser inte bristerna på paroonhajen alls.
          Skulle gärna ha en monstertank men har lite för komplexa planer just nu... Ska dra igång ett 175l kallvatten också. Lycka till och hitta den där RTC så jag får se den någon gång snart!!!

Tack så hemskt mycket Alltid roligt med såna värmande kommentarer
          Ohhh Kallvatten?... vad hade du tänkt ha för slags fiskar då?

Ja du... jag SKULLE haft en RTC NU... beställde från en super trevlig affär neer i Skövde efter ett tips härifrån. Han skickade iväg en 7cm fisk i plastpåsar, stor frigolit låda och en massa tidningspapper... och något som jag tror ska förhindra fukt. Han skickade den på Tisdagen och jag hämtade ut den onsdagen.... När jag kom hem var vattnet ISKALLT och fisken var stendöd Blev riktigt besviken och ledsen... Tog 2 bilder på fisken i påsen som den låg i, Skickade iväg bilderna till honom och förklarade hela situationen.... Han sa att han skulle göra ett nytt försök och beklagade hela situationen. Men NÄR han skulle skicka visste han inte

Såååå jag får antingen hoppas på att han skickar igen eller så får jag leta vidare här i sthlm... Att det ska vara så svårt att hitta en fisk
          Det är inte direkt en utrotningshotad art som det bara finns 10 exemplar av... men men, tids nog ska jag väl få min lilla "Webster"
          500L Monster Tank
          1st Paroon haj
          3st Påfågelciklider (Oscar)
          1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• FishInTank
            • February 2009
            • 165

släng in en film på påffarna och karet i helhet nu sandish! pleeease !
            455 L Växter

Kommentar

• skojfisk
              • December 2009
              • 63

Ursprungligen postat av sandish
              Tack så hemskt mycket Alltid roligt med såna värmande kommentarer
              Ohhh Kallvatten?... vad hade du tänkt ha för slags fiskar då?

Ja du... jag SKULLE haft en RTC NU... beställde från en super trevlig affär neer i Skövde efter ett tips härifrån. Han skickade iväg en 7cm fisk i plastpåsar, stor frigolit låda och en massa tidningspapper... och något som jag tror ska förhindra fukt. Han skickade den på Tisdagen och jag hämtade ut den onsdagen.... När jag kom hem var vattnet ISKALLT och fisken var stendöd Blev riktigt besviken och ledsen... Tog 2 bilder på fisken i påsen som den låg i, Skickade iväg bilderna till honom och förklarade hela situationen.... Han sa att han skulle göra ett nytt försök och beklagade hela situationen. Men NÄR han skulle skicka visste han inte

Såååå jag får antingen hoppas på att han skickar igen eller så får jag leta vidare här i sthlm... Att det ska vara så svårt att hitta en fisk
              Det är inte direkt en utrotningshotad art som det bara finns 10 exemplar av... men men, tids nog ska jag väl få min lilla "Webster"
              Kallvattnet skulle bli en guldfiskskål i jätteformat är det tänkt...

Men guuuuuuuud att den där killen ska skicka en till pga död fisk och sedan tvekar!! Det är väl lite trögt?
              Webster... Har du döpt den redan det gör jag med modellhästar jag inte köpt...
              Webster leker kurragömma med dig, verkar det som. Håller med: Lägg upp en film!
              Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

Kommentar

• sandish
                • August 2009
                • 462

Ursprungligen postat av FishInTank
                släng in en film på påffarna och karet i helhet nu sandish! pleeease !

Ahh ska ladda kameran under dagen så filmar jag efter jobbet
                500L Monster Tank
                1st Paroon haj
                1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• Snap3
                  • May 2009
                  • 145

Riktigt snyggt akvarium Sandish. Var verkligen skeptisk första gången du tog upp ditt intresse över paroonhaj men du verkar ju ha ett bra mått på ditt kar så det där räcker nog länge. Synd att dina svarta hajar bråkade för de var verkligen riktigt balla! Jag gillart så att säga!

Kommentar

• sandish
                    • August 2009
                    • 462

Ursprungligen postat av Snap3
                    Riktigt snyggt akvarium Sandish. Var verkligen skeptisk första gången du tog upp ditt intresse över paroonhaj men du verkar ju ha ett bra mått på ditt kar så det där räcker nog länge. Synd att dina svarta hajar bråkade för de var verkligen riktigt balla! Jag gillart så att säga!

Ohh fan vad roligt och höra Värmer verkligen, *Lyfter på hatten*
                    Ja än så länge är de rätt lugnt att ha de här fiskarna här Men i framtiden får jag antingen uppgradera eller förflytta dom Men de funkar för tillfället...

Ja, var faktiskt riktigt synd med svart hajarna, för jag gillade verkligen dom.. De hade "personlighet" så att säga... de simmade inte bara omkring utan var väl medvetna om rörelserna utanför akvariet också
                    Tack ännu en gång
                    500L Monster Tank
                    1st Paroon haj
                    1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• bong
                      • November 2008
                      • 1087

sandish, har du någon affär i närheten som tar fisk från akvarieteknik? såg att dom hade RTC/TSN hybrid på listan Mycket snygga saker. Tyvärr ar det ingen här i trakterna som handlar av dom
                      3500+liter http://www.rovfisk.se/showthread.php?381-3500-liter
                      http://www.rovfisk.se/showthread.php?1352-The-Bong-cave

Kommentar

• FishInTank
                        • February 2009
                        • 165

Ursprungligen postat av sandish
                        Ahh ska ladda kameran under dagen så filmar jag efter jobbet
                        kommit hem från jobbet än? haha
                        455 L Växter

Kommentar

• Klotte
                          • February 2007
                          • 621

Om du inte får tag på en RTC kanske du kan skaffa dig en Walking Catfish, riktigt roliga fiskar tills de äter upp allt annat man har De blir dock inte lika stora som RTC när de är fullvuxna, men de växer också väldigt snabbt.
                          540 liter SA/Växtkar ctrl+alt+delete omstartat 110420
                          100 liter blandat...

Kommentar

• Keibo
                            • November 2008
                            • 468

Skaffa dig hellre en RTC än en clarias mal, de kommer ha ihjäl varenda fisk den vill ha ihjäl, själv varit med om att de haft ihjäl en RTC utan några problem. Ska du ha en Walking Catfish (clarias mal) så skaffa ett solitärakvarium med sånna i.
                            Mvh. Peter

500L - Pelarakvarium

1500L - Under förändring

Kommentar

• sandish
                              • August 2009
                              • 462

Ahhh näää blir nog ingen "Walking catfish".... är helt inställd på en RTC. Men man vet ju aldrig, kanske får ett ryck en vacker dag *Ler* Men tack för tipset
                              500L Monster Tank
                              1st Paroon haj
                              1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

• sandish
                                • August 2009
                                • 462

Ursprungligen postat av FishInTank
                                kommit hem från jobbet än? haha

Hahahahahah Ja då... Bytte vatten igår och hade i lite "happy life" så vattnet är liiiite dimmigt just nu, men imorrn lär det vara borta
                                Då slänger jag upp några bilder (Och givetvis en helhetsbild)
                                500L Monster Tank
                                1st Paroon haj
                                1st Gibbicep

1 st Redtail Catfish

Kommentar

Arbetssätt...