Enormt stor rot införskaffad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #16
    jävligt häftig!

    Kommentar

    • MrH
      • October 2010
      • 2825

      #17
      najs
      MrH ---> 175L SA kub

      Kommentar

      • Martin B
        • March 2006
        • 112

        #18
        Tackar för omdömen
        Har varit på jakt efter något liknande ett längre tag och sprang som sagt på den här av en slump igår då jag var i butiken, ett klassiskt impulsköp kan man väl säga... Men den kommer att pryda sin plats i nya karet.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          har med fått tag på rätt massiv rot. nu har jag inte mätt den men den är över 1 meter o över 40 hög. min gode vän ulrik ( gonzo44 här på zoopet) som hitta den på vätterstranden o släpade hem den till mig. dock vill han sno tillbaka den till sitt kar nu, men det får han icke!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Martin B
            • March 2006
            • 112

            #20
            Ja du, den var inte helt fel den heller, framförallt som den är "hittegods", min var ju inte direkt gratis...
            Vad är det för träslag, ek?

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              jag har ingen aning om träslaget. men det är nog ingen fara då den har legat i vattnet ett rätt bra tag :P

              ja gratis är ju jäkligt gott i sånna här lägen

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                #22
                det otroliga tycker jag var att du hittade den i en akvarieaffär. och att dom hade den hemma i lager! annars brukar rötter inte vara större än max 80cm i affär.

                får bara hoppas att den inte flyter

                Kommentar

                • Martin B
                  • March 2006
                  • 112

                  #23
                  Ursprungligen postat av freddi36
                  det otroliga tycker jag var att du hittade den i en akvarieaffär. och att dom hade den hemma i lager! annars brukar rötter inte vara större än max 80cm i affär.

                  får bara hoppas att den inte flyter
                  Jo, jag håller med dig, har mestadels kollat på Blocket och Tradera men tyvärr sätter ju oftast frakten stopp för planerna. Den här butiken hade fått in tre rötter i ungefär samma storlek. Två av dem var smala nog att passa i en 60 cm djup balja och såldes tydligen omgående. Den jag köpte är ju 75 cm bred och fanns kvar. Passar dock mig utmärkt eftersom jag ändå funderat på att skaffa 1120 liters.
                  Jag tog för säkerhets skull och testade roten i badkaret för en stund sedan, den sjönk som en sten vilket den iofs borde göra, väger ju trots allt nästan 30 kg.

                  Kommentar

                  • petnym
                    • May 2002
                    • 5028

                    #24
                    Ursprungligen postat av Martin B
                    Jo, jag håller med dig, har mestadels kollat på Blocket och Tradera men tyvärr sätter ju oftast frakten stopp för planerna. Den här butiken hade fått in tre rötter i ungefär samma storlek. Två av dem var smala nog att passa i en 60 cm djup balja och såldes tydligen omgående. Den jag köpte är ju 75 cm bred och fanns kvar. Passar dock mig utmärkt eftersom jag ändå funderat på att skaffa 1120 liters.
                    Jag tog för säkerhets skull och testade roten i badkaret för en stund sedan, den sjönk som en sten vilket den iofs borde göra, väger ju trots allt nästan 30 kg.
                    Tyska ebay brukar ha riktigt grymma rötter över metern... Men pris och frakt brukar vara ganska avskräckande.
                    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                    Kommentar

                    Arbetssätt...