Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    någon som spelar/spelat "Recistance" spelen? jag har spelat de två första "Fall of Man" och "2" men inte trean "Scavenger". funderar på att köpa trean för att få veta hur historien slutar men har hört både bra och dålig kritik. någon som testat "Scavenger"?

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      Ursprungligen postat av robidobban
      Rebah, hur ser man hur länge man har spelat?
      Har man steam så ser man det där
      Har ramlat in i World of Warcraft igen, blev skickad en sådan där scroll of resurrection, så har sprungit igenom gamla dungeons där som jag inte sett på flera år. Lite kul faktiskt, men lär nog tröttna igen som man gör på wow. Då blir det skyrim igen! Hoppas det kommer lite dlcs snart..
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av macke_fisk
        Har fastsnat på uncharted 2 men har har klarat Assasains creed 2 nu för andra gången. Ett spel som aldrig blir tråkigt ^^. Har köpt Gran terismo 5 till ps3 och det ska bli kul att testa .
        Var har du fastnat i Uncharted 2? Klarade det för nå´n vecka se´n.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Var har du fastnat i Uncharted 2? Klarade det för nå´n vecka se´n.
          Det är i slutet, har jag för mig. Kommer knappt ihåg.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av macke_fisk
            Det är i slutet, har jag för mig. Kommer knappt ihåg.
            Ett pussel eller en strid?
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              Testade Ace Combat: Assault Horizon igår... Blev lite besviken. Visst, det verkar rätt kul, men... I jaktplansuppdragen finns det tydligen två svårighetsgrader på fiendeplanen i uppdragen (i alla fall i början), de lättare skjuter man ner ganska lätt med målsökande missiler, men så finns där mer erfarna fiender, kallade tgt_lead på ens plans HUD, och de verkar nästan helt omöjliga att träffa med missilerna, på grund av deras skicklighet, och att de slänger flares omkring sig. Så då försöker man komma tillräckligt nära för att gå in i dogfight mode, och ta dem med kulsprutan. Men då dyker två nya problem upp. Först och främst är kontrollen för dålig för att man med hyfsad lätthet ska få in dem i siktet, och dessutom blir man ju själv beskjuten med missiler titt som tätt, och då tjatar spelet om att det är mycket svårare att undvika missiler i dogfight mode, och att man därför måste gå ur det läget, så man har knappt nå´t tid på sig att skjuta ner fienden i det läget, vilket som sagt är svårt nog ändå, på grund av kontrollen

              Nej, testar nog nå´t annat spel ikväll (av de nya jag köpt, men inte börjat spela än), Syndicate kanske...
              Senast redigerad av Shepard; 16 April 2012, 18:25.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Nå´n som vet om nå´t annat spel där man kan "skapa" sin karaktär, kön, utseende, och så, i stil med t.ex Mass Effect och Dragon Age? Och som helst ska vara bra också då, hehe...
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • AffeAlien
                  • December 2011
                  • 655

                  Diablo 3 betan?
                  Är gratis och publik för alla i helgen. :-)

                  Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
                  Mvh Alf

                  Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                  Kommentar

                  • karrokaja
                    • March 2006
                    • 5388

                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Så, då var Uncharted 3: Drake's Deception avklarat också, och, tja... Ett bra spel är det ju, men snälla Naughty Dog, skruva ner svårighetsgraden en aning i ett eventuellt (och högst troligt) Uncharted 4... Det är inget kul att dö ett antal gånger i istort sett varje strid, för att fienderna är lite FÖR smarta. Man ska åtminstone ha chansen att klara sig igenom spelet utan att dö om man kör på normal. Nu kändes det lite som att, jaha, om det här är normal, då vill jag inte veta hur striderna är på hard. Det känns som om det oftast åtminstone är en fiende som står placerad så att han kommer åt att skjuta på en bakom skyddet... Eller så kommer de bakifrån, när man sitter bakom ett skydd, och inte är beredd, och så dör man, som en blixt från klar himmel. Även om man tar sig förbi striderna ganska fort ändå (tack vare täta checkpoints), så förtar det ju en del av stämningen och spelkänslan, och rytmen i spelandet blir lidande, när man dör så ofta.

                    Men som sagt, det är ett bra spel, spännande och snyggt. Och det lär nog som sagt komma ett Uncharted 4, eftersom det antyds en sak om Drake, som inte får nå´n upplösning i Uncharted 3. Om de bara skruvar ner svårighetsgraden en aning på normal, så det känns som normal och inte hard, så ser jag fram emot det.
                    Har följt dina uncharted äventyr här... blev lite nyfiken och kollade upp det.
                    Jag har varken tv eller ps3 så glöm att jag ska köra uncharted... men alltså.
                    Jag är ju uppvuxen med 5 äldre syskon så jag har väl lärt mej att bara titta på spelen (som en film liksom)
                    och är inte uncharted jävligt bra att bara titta på då? det är ju som en lång jävla film som man själv är med i.

                    så.... jag har tittat igenom uncharted 1, 2 och 3 (jag var sjuk och hade NADA att göra) nu är jag kär...
                    Jag ska börja spara, mitt livs dröm just nu är att få spela dessa spel
                    Jag blev kär i en karaktär... Jag tror att varje tjej som tittar/spelar detta spel, blir kär i denna snubbe.... det är inte nate.
                    Det är Victor GODDAMN sullivan - han är ju bara så jävla cool
                    I 3:an när man ser honom som ung/yngre så är han ju bara så jävla het!!! man smälter som en chokladbit i en eldsvåda eller som han själv skulle ha sagt "I'm sweating like a hooker in church" haha

                    Soundtracket går på repeat nu...

                    Tack för detta Ani "goddamn" Maniac
                    Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                    kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                    Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                    I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av karrokaja
                      Har följt dina uncharted äventyr här... blev lite nyfiken och kollade upp det.
                      Jag har varken tv eller ps3 så glöm att jag ska köra uncharted... men alltså.
                      Jag är ju uppvuxen med 5 äldre syskon så jag har väl lärt mej att bara titta på spelen (som en film liksom)
                      och är inte uncharted jävligt bra att bara titta på då? det är ju som en lång jävla film som man själv är med i.

                      så.... jag har tittat igenom uncharted 1, 2 och 3 (jag var sjuk och hade NADA att göra) nu är jag kär...
                      Jag ska börja spara, mitt livs dröm just nu är att få spela dessa spel
                      Jag blev kär i en karaktär... Jag tror att varje tjej som tittar/spelar detta spel, blir kär i denna snubbe.... det är inte nate.
                      Det är Victor GODDAMN sullivan - han är ju bara så jävla cool
                      I 3:an när man ser honom som ung/yngre så är han ju bara så jävla het!!! man smälter som en chokladbit i en eldsvåda eller som han själv skulle ha sagt "I'm sweating like a hooker in church" haha

                      Soundtracket går på repeat nu...

                      Tack för detta Ani "goddamn" Maniac
                      Hehe... Hehehe... HAHAHAHA... Har jag lyckats plantera ett litet Unchartedfrö hos Karro? Men du har inte kört dem nå´t än då? Med tanke på avsaknad av både TV och PS3? Men tycker lätt att om du inte har kommit på en vettig anledning att skaffa TV (jag vet, det finns inte många), så är nog Uncharted en så bra anledning som någon. Hmm, kan ju ärligt säga att Victor Sullivan inte gör så mycket för mig, hehe Men visst, han är en rätt cool karaktär. Var rädd ett tag att du pratade om kräket Harry Flynn i tvåan. För mig är det väl Elena och Chloe som gäller. Chloe, visst, hon är fin, och även om hon verkar hård, så verkar hon vara sjysst innerst inne. Men nej, det är nog Elena som gäller Gillar hennes utseende och outfit i tvåan. Don't get me wrong, Chloe är fin hon också, hehe...

                      Karaktärerna, och deras ansiktanimationer är riktigt bra, har för mig att jag läste att en av karaktärerna kan börja säga nå´t, hejda sig, och så ser man på blicken och minen vad han/hon menar. Inte så vanligt i spel har jag en känsla av.
                      Senast redigerad av Shepard; 21 April 2012, 00:51.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Hehe... Hehehe... HAHAHAHA... Har jag lyckats plantera ett litet Unchartedfrö hos Karro? Men du har inte kört dem nå´t än då? Med tanke på avsaknad av både TV och PS3? Hmm, kan ju ärligt säga att Victor Sullivan inte gör så mycket för mig, hehe Men visst, han är en rätt cool karaktär. Var rädd ett tag att du pratade om kräket Harry Flynn i tvåan. För mig är det väl Elena och Chloe som gäller. Chloe, visst, hon är fin, och även om hon verkar hård, så verkar hon vara sjysst innerst inne. Men nej, det är nog Elena som gäller Gillar hennes utseende och outfit i tvåan. Don't get me wrong, Chloe är fin hon också, hehe...
                        ett frö av kokosnöt-storlek
                        man borde nog hitta en lösning så att man slipper köpa tv, (jag gillar inte tv) bara koppla ett ps3 till dataskärmen, det borde väl gå?

                        Och nej fyfan!! flynn är både ful och äcklig!! Gillar hans "utgång" ur historien, det enda som är kul med honom faktiskt...
                        Chloes röv är jävligt mysig att titta på - men jag tittar mer på sully (inte nödvändigtvis hans röv... aja.)
                        Men erkänn! lite mindervärdeskomplex får du väl av hans röst iaf??
                        Elena är söt, men den det är tråkigt att hon blir som hon blev i trean...
                        gillar hennes personlighet från ettan mer... lite halvgalen brud sådär...
                        a du ser, jag har inte spelat spelen, men som sagt... jag har tittat igenom dom...
                        satt med 40 grader feber och glodde Lite idiotiskt är det nog, men vafan - jag heter ju karro...
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          ett frö av kokosnöt-storlek
                          man borde nog hitta en lösning så att man slipper köpa tv, (jag gillar inte tv) bara koppla ett ps3 till dataskärmen, det borde väl gå?

                          Och nej fyfan!! flynn är både ful och äcklig!! Gillar hans "utgång" ur historien, det enda som är kul med honom faktiskt...
                          Chloes röv är jävligt mysig att titta på - men jag tittar mer på sully (inte nödvändigtvis hans röv... aja.)
                          Men erkänn! lite mindervärdeskomplex får du väl av hans röst iaf??
                          Elena är söt, men den det är tråkigt att hon blir som hon blev i trean...
                          gillar hennes personlighet från ettan mer... lite halvgalen brud sådär...
                          a du ser, jag har inte spelat spelen, men som sagt... jag har tittat igenom dom...
                          satt med 40 grader feber och glodde Lite idiotiskt är det nog, men vafan - jag heter ju karro...
                          Tja, en del finns det väl att se på TV, men inte är det mycket. Mest Animal Planet och National Geographic Wild, nå´n enstaka sport, och så Jeremy, Richard, och James i Top Gear då. Men Idol, The Voice, Melodifestivalen, eller valfri dokusåpa kommer inte i närheten av min TV Undviker reklamkanalerna så gott det går. Men TV-spelen gör det värt att ha en TV, liksom att kunna se på DVD/Bluray.

                          Just ja, glömde ju av storskurken Katherine Marlowe från trean... Men nej Hon är inte heller min typ. Stör mig bara på att man inte fick slåss mot henne i slutet, utan hennes fåniga hejduk, vad han nu hette... Hehe, gillar Elenas jeansrumpa i tvåan. Hmm, se, nu fick du mig att börja prata om så´nt, hehe... Ja, tycker Elena är lite småtråkig i trean, hon är häftigare i ettan och tvåan. Jag får mindervärdeskomplex av allas röster Hehe, så det var din feber som fick dig intresserad av spelen, inte jag?
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • karrokaja
                            • March 2006
                            • 5388

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Tja, en del finns det väl att se på TV, men inte är det mycket. Mest Animal Planet och National Geographic Wild, nå´n enstaka sport, och så Jeremy, Richard, och James i Top Gear då. Men Idol, The Voice, Melodifestivalen, eller valfri dokusåpa kommer inte i närheten av min TV Undviker reklamkanalerna så gott det går. Men TV-spelen gör det värt att ha en TV, liksom att kunna se på DVD/Bluray.

                            Just ja, glömde ju av storskurken Katherine Marlowe från trean... Men nej Stör mig bara på att man inte fick slåss mot henne i slutet, utan hennes fåniga hejduk, vad han nu hette... Hehe, gillar Elenas jeansrumpa i tvåan. Hmm, se, nu fick du mig att börja prata om så´nt, hehe... Ja, tycker Elena är lite småtråkig i trean, hon är häftigare i ettan och tvåan. Jag får mindervärdeskomplex av allas röster Hehe, så det var din feber som fick dig intresserad av spelen, inte jag?
                            Jag tittar på det jag vill titta på - allt finns ju på internet nuförtiden, så slipper man reklamavbrott och sån skit...
                            vill man kolla på animal planet så går man bara ut
                            Det flesta spelen finns ju till pc eller så fixar man en emulator - men med uncharted så funkar ju inte nåt av dom.
                            MÅSTE fixa ps3.

                            Marlow och talbot - man skulle vilja se den kärringen bli fetspöad faktiskt, men nää...hon ska bara sjunka undan så att säga... haha!
                            Vad annars ska man prata om?? man sitter och tittar på folk i TIMMAR går igenom frustrationsladdade pussel och fighter, klart som att man tittar på dom på DET sättet - speciellt sully (♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥) och chloes röv
                            Jag hade feber och hade inget att göra, läste ordet uncharted, skrivet av animaniac, googlade och blev kär.
                            så nog var det din förtjänst alltidDessutom brukar du ha rätt bra koll på film och spel (tror vi har lite samma smak) så skriver du nåt positivt om det så kan man typ vara säker på att det är Good shit ohhh vad jag smikrar
                            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av karrokaja
                              Jag tittar på det jag vill titta på - allt finns ju på internet nuförtiden, så slipper man reklamavbrott och sån skit...
                              vill man kolla på animal planet så går man bara ut
                              Det flesta spelen finns ju till pc eller så fixar man en emulator - men med uncharted så funkar ju inte nåt av dom.
                              MÅSTE fixa ps3.

                              Marlow och talbot - man skulle vilja se den kärringen bli fetspöad faktiskt, men nää...hon ska bara sjunka undan så att säga... haha!
                              Vad annars ska man prata om?? man sitter och tittar på folk i TIMMAR går igenom frustrationsladdade pussel och fighter, klart som att man tittar på dom på DET sättet - speciellt sully (♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥) och chloes röv
                              Jag hade feber och hade inget att göra, läste ordet uncharted, skrivet av animaniac, googlade och blev kär.
                              så nog var det din förtjänst alltidDessutom brukar du ha rätt bra koll på film och spel (tror vi har lite samma smak) så skriver du nåt positivt om det så kan man typ vara säker på att det är Good shit ohhh vad jag smikrar
                              Njaaa, finns tyvärr inga tigrar, lejon, kobror, eller hajar där jag bor, så för mig är det inte bara att gå ut, hehe Det vildaste jag har sett här var en grävling, eller rättare sagt två, en var jag nära att köra över, och en var precis utanför dörren hos mammas och pappas ena granne.

                              Just ja, Talbot hette han... Ja, verkar faktiskt ofta vara så med kvinnliga skurkar i filmer och spel, de åker nästan aldrig dit så det stänker om det (förmodligen för att de inte vågar låta den oftast manliga hjälten slåss med en kvinna, minns en scen i Judge Dredd, om jag minns rätt, där den kvinnliga hjälten fick slåss med den kvinnliga skurken, som sparkade henne mellan benen, och hon säger "du brukar bara slåss med killar va?"), känns det som, utan de ska komma "billigt undan" det vill säga dö, samtidigt som hjälten tycker synd om dem, och försöker rädda dem Om de hade problem med att låta Nate slåss mot henne, så kunde de väl ha låtit Chloe eller Elena ge henne på nöten. Men Chloe försvann ju halvvägs in i spelet för att Cutter bröt benet och var tvungen att åka hem, och Elena hade ju inte alls en lika stor roll som i ettan och tvåan, tyvärr.

                              Hehe, jo, Elenas rumpa i tvåan, som sagt... Hehe, inget fel med smicker, är inte van vid det, så mer så´nt Och tja, vill nog säga att jag har bra smak, brukar allmänt köra de spel, och se de filmer som så att säga är kända för att de är bra, och får bra recensioner. B-filmer och B-spel undviker jag, även om det tyvärr finns en del av den varan i de genrer jag föredrar.
                              Senast redigerad av Shepard; 21 April 2012, 01:43.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • karrokaja
                                • March 2006
                                • 5388

                                Ursprungligen postat av Animaniac
                                Njaaa, finns tyvärr inga tigrar, lejon, kobror, eller hajar där jag bor, så för mig är det inte bara att gå ut, hehe Det vildaste jag har sett här var en grävling, eller rättare sagt två, en var jag nära att köra över, och en var precis utanför dörren hos mammas och pappas ena granne.

                                Just ja, Talbot hette han... Ja, verkar faktiskt ofta vara så med kvinnliga skurkar i filmer och spel, de åker nästan aldrig dit så det stänker om det (förmodligen för att de inte vågar låta den oftast manliga hjälten slåss med en kvinna), känns det som, utan de ska komma "billigt undan" det vill säga dö, samtidigt som hjälten tycker synd om dem, och försöker rädda dem Om de hade problem med att låta Nate slåss mot henne, så kunde de väl ha låtit Chloe eller Elena ge henne på nöten. Men Chloe försvann ju halvvägs in i spelet för att Cutter bröt benet och var tvungen att åka hem, och Elena hade ju inte alls en lika stor roll som i ettan och tvåan, tyvärr.

                                Hehe, jo, Elenas rumpa i tvåan, som sagt... Hehe, inget fel med smicker, är inte van vid det, så mer så´nt Och tja, vill nog säga att jag har bra smak, brukar allmänt köra de spel, och se de filmer som så att säga är kända för att de är bra, och får bra recensioner. B-filmer och B-spel undviker jag, även om det tyvärr finns en del av den varan i de genrer jag föredrar.
                                såg en bäver i ån som rinner förbi vid jobbet

                                Synd som fan att det är så!
                                en riktigt elak jävla kärring ska gå åt lika hårt som Flynn! man kunde ju ha dragit henne efter hästarna i slutet
                                tycker faktiskt att sully skulle få ge henne stryk... han jobbade ju för henne förut, dom hade väl en liten romans,
                                så han hade lätt kunnat få spöa på sitt gamla urdankade ragg

                                Cutter var en jävligt mysig kille... trodde han skulle vara som flynn, bli en sån elaking och sabba allt, men han var skön rätt igenom.

                                Där är vi olika... jag kommer aldrig ihåg namn på företag som gjort spel eller genrer eller nåt sånt.
                                Jag är lika dåligt påläst varje gång jag köper ett spel - vilket ofta slutar med att jag får ett skitspel. därför litar jag på ditt ord
                                anyway - kommer det en 4:a så friar jag till dej
                                men först ska jag sova lite.

                                well, sleep tight, ani "goddamn" maniac!
                                Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                                kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                                Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                                I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                                Kommentar

                                Arbetssätt...