Vilket spel...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Ursprungligen postat av Animaniac
    Så, då var Max Payne 3 avklarat... Får väl 2½ av 5 i betyg, på grund av den rätt löjligt höga svårighetsgraden (körde på medium), som de som sagt har kompenserat med täta checkpoints, så därför tog man sig igenom spelet rätt snabbt ändå. Men att behöva spela om flera sekvenser 10-20 gånger är inte kul Det verkar som om en del spelutvecklare har fått för sig att alla älskar svåra spel, kanske lyssnar de mest på vad hardcore gamers säger och tycker.

    För övrigt var inte sekvensen med flodbåten, som jag nämnde ovan, den enda buggen...
    Är inte spel rent generellt så extremt mycket enklare nu jämfört med förr? Spelade just SNES och N64 och fasen vad omöjliga de var. Om man känner sig riktigt självplågande så är gamla shoot em up's bra med sina sinnesjuka svårighetsgrader.
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      erix på mobilen.......




      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Är inte spel rent generellt så extremt mycket enklare nu jämfört med förr? Spelade just SNES och N64 och fasen vad omöjliga de var. Om man känner sig riktigt självplågande så är gamla shoot em up's bra med sina sinnesjuka svårighetsgrader.
        Tja, det beror kanske på att kontrollen i spelen kanske var klumpigare förr, mindre förlåtande så att säga? Men nu verkar många utvecklare ha pippi på att göra supersvåra fiender, och numer brukar man även kunna utföra ett antal olika manövrer och attacker, som inte alltid är så lätta att få till, ibland minns man inte ens fem minuter in i spelet vilka knappar som utförde den där häftiga manövern Minns inte hur det var på SNES, men på NES fanns det väl knappt nå´n möjlighet att spara, vilket väl också gjorde det svårare?

        Nu har jag i alla fall börjat om (har en ny PS3) på Batman: Arkham Asylum. Verkar ganska mycket mindre hysteriskt, och lättare, än Max Payne 3.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Imorrn! (17 timmar för att vara exakt) släpps Black Mesa Source.
          En remake på första Half Life från 1998. Spelet är gjort i en motor som är en variation av quake motorn.
          Men nu har ett gäng alltså gjort om denna klassiker i Source motorn, samma motor som klassikern Half Life 2 är gjord i.
          En Half Life 2 mod! och den är gratis
          Jag kommer inte sova inatt, jag kommer ligga och sukta till imorrn!
          They're waiting for you Gordon!

          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Fyfan vilket mästerjobb dom har gjort!
            Att blåsa liv i en klassiker med en re-make kan vara lite halvsvårt ibland, men detta folket har verkligen gjort nåt enastående.
            Röstskådespelarna är grymma! Musiken är awesome! allt är ljuvligt!
            Man känner klart igen sej, men samtidigt inte, allt är nytt, mer detaljer, mer känsla, mer av allt!

            Det var ett jävla helvete att ladda ner spelet
            Eftersom alla tryckte på "download" samtidigt så kraschade allt
            Men jag fick spelet installerat 4 timmar efter releasen
            Nu när värsta "Vill-ha!" vågen är över så är det mycket enklare att navigera på deras sida, samt att ladda ner spelet.
            Du som spelat half life, ladda ner detta nu!
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • karrokaja
              • March 2006
              • 5388

              Ett spel man inte ska spela är slender.

              Så här rädd blev jag!
              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

              Kommentar

              • Rebah
                • January 2012
                • 410

                guildwars 2! Faktiskt helt ok fastän det är ett mmo, snyggt och flyter på rätt snabbt. Combat delen är helt ok med, kul att kunna byta vapen mitt i fighten och få andra abilities och spells. En stor värld att springa runt i med. Får se om det blir tråkigt i längden men än så länge är det kul, och då har jag levlat upp min första gubbe till 80.

                Fast sen så släpptes ju en till skyrim dlc så nu har det blivit en liten gw2 paus...
                "The trees move... do you not see it?"

                Kommentar

                • VisualDarkness
                  • February 2010
                  • 7417

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Ett spel man inte ska spela är slender.

                  Så här rädd blev jag!
                  http://www.youtube.com/watch?v=MNbYcVDR_0M
                  Jag spelade det en gång och min bror, som att på andra sidan bordet och surfade Facebook, mobbade mig för att jag studsade på stolen två gånger. Han vet inte vad han pratar om som inte spelat. Fasen, är 5min in i ditt klipp och vill inte se mer.
                  Ursprungligen postat av Rebah
                  guildwars 2! Faktiskt helt ok fastän det är ett mmo, snyggt och flyter på rätt snabbt. Combat delen är helt ok med, kul att kunna byta vapen mitt i fighten och få andra abilities och spells. En stor värld att springa runt i med. Får se om det blir tråkigt i längden men än så länge är det kul, och då har jag levlat upp min första gubbe till 80.

                  Fast sen så släpptes ju en till skyrim dlc så nu har det blivit en liten gw2 paus...
                  Jag tröttnar också i regel men detta är helt klart ett undantag och har gett mig en hel del spelglädje tillbaka som jag förlorat med åren. Jag är som högst level 22 på mina gubbar men märker inget tröttnad än. Far Shiverpeaks?
                  180l Sällskap:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                  60l Asien:
                  http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                  Kommentar

                  • Rebah
                    • January 2012
                    • 410

                    Ursprungligen postat av VisualDarkness
                    Jag tröttnar också i regel men detta är helt klart ett undantag och har gett mig en hel del spelglädje tillbaka som jag förlorat med åren. Jag är som högst level 22 på mina gubbar men märker inget tröttnad än. Far Shiverpeaks?
                    Whiteside Ridge
                    "The trees move... do you not see it?"

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av VisualDarkness
                      Jag spelade det en gång och min bror, som att på andra sidan bordet och surfade Facebook, mobbade mig för att jag studsade på stolen två gånger. Han vet inte vad han pratar om som inte spelat. Fasen, är 5min in i ditt klipp och vill inte se mer.
                      Haha!!
                      Nope, han har ingen aning om vad Slender är... Facebook är värdelöst! Hota med att deleta hans acc om han inte kör Slender
                      Jag har laddat ner spelet på en jobbdator tänkte försöka få chefen att spela det och filma såklart
                      Kanske köra ett Slender marathon på lunchen?

                      Gjorde en trevlig Shit brix
                      Klicka på bilden för större version

Namn: xcvb.jpg
Visningar: 1
Storlek: 136,5 KB
ID: 2143399
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Äntligen har det släppts, det nya Tomb Raider... Började på det igår, och om resten av spelet håller samma kvalitet, så... Vill nog gå så långt som att säga att inledningen slår t.o.m inledningen av Mass Effect 2 i intensitet. Lara är rädd, frusen, hungrig, och blödande... Mer mänsklig än någonsin.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • AffeAlien
                          • December 2011
                          • 655

                          Funderar helt klart på testa Tomb Raider. Verkar bra mycket roligare än de gamla spelen.

                          Plöjer vidare i planetside 2 just nu och längtar efter Sim City. Älskar verkligen sim city spelen.
                          Mvh Alf

                          Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av AffeAlien
                            Funderar helt klart på testa Tomb Raider. Verkar bra mycket roligare än de gamla spelen.

                            Plöjer vidare i planetside 2 just nu och längtar efter Sim City. Älskar verkligen sim city spelen.
                            Gillar även de gamla TR, även om Angel of Darkness hade en något sopig kontroll. Till PS1 är nog Tomb Raider 2 min favorit, till PS2 är det nog Anniversary, och till PS3... Tja... Underworld och det nya är väl än så länge de enda till PS3 (förutom Lara Croft And the Guardian of Light, som är ett online multiplayer), och har en känsla av att det nya TR kommer att vara den klara favoriten när jag har klarat det.

                            Jag tycker nog att du ska testa det Dess release avbröt ännu en genomspelning av Mass Effect. Andra favoriter är Uncharted och Ratchet & Clank. Ser nu även fram emot The Last of Us, som verkar bli coolt, är väl samma utvecklare som Uncharted, om jag minns rätt.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Är väl drygt 40% in i TR nu, och tja... Än så länge håller det måttet. Men de har då inte sparat på krutet när det kommer till läbbiga scener Som ett rum med en massa likdelar, och olika mer eller mindre våldsamma sätt stackars Lara kan gå hädan på. Det är ett rätt intensivt spel, rent visuellt.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Då var TR avklarat... Ett helt ok spel, men inte utan brister... Det är väldigt Unchartedinspirerat, och där ligger en av bristerna, det liknar som sagt Uncharted, men har inte ens hälften så intressanta miljöer. Miljöerna i TR består mest av ruiner av allehanda slag (Även Uncharted innehåller en del ruiner, men de känns ändå vackrare och mer intressanta), inte så sällan fulla av skelett och likdelar, blir rätt tjatigt efter ett tag. Se´n har vi striderna... Fienderna blir också rätt tjatiga efter ett tag, då de till 90% består av galna kultmedlemmar, med olika grad av bepansring och beväpning. Mest irriterande är deras frekventa användning av molotovcocktails och dynamitgubbar, som de dessutom siktar mer eller mindre felfritt med. Så man kunde ju glömma att klara av de sekvenserna (och de var en del) på första, eller tionde, försöket... Så´nt är inte nyttigt för handkontrollen i längden Men ibland kände man sig duktig, när man i en trängd situation med skärmen skiftande i rött, lyckades få in ett välriktat skott, och man klarade sig. Kontrollen är rätt bra, vilket är tur. Storyn är ganska intressant och välgjord, inte alltid självklart i spel, av nå´n anledning. En annan bra sak är att Crystal Dynamics har gjort ett system som gör det ganska lätt att hitta de flesta skatterna och dokumenten.

                                Så, summa summarum... En Unchartedkopia som rent visuellt, och fiendemässigt, inte lyckas vara lika intressant som Uncharted, men som ändå har sina kvaliteter. Men man får nog vara en av dem som tycker att TR-serien har blivit tråkig på sistone för att tycka att det nya TR är en nytändning för Lara Croft. Jag har alltid gillat TR, även om de kanske kunde nöjt sig med tre, och inte fem, spel till PS1, och kontrollen i Angel of Darkness suger, och är därmed inte särskilt imponerad av det nya. Men Lara Croft är en coolare karaktär än Nathan Drake i Uncharted, men jag är ju rent allmänt svag för tuffa kvinnliga karaktärer

                                Tomb Raider får väl kanske 3,5/5, eller en svag 8/10... Och får nog säga att det inte lyckades peta ner Anniversary som mitt favorit-TR.
                                Senast redigerad av Shepard; 17 March 2013, 17:04.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...