blomgalningar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olle A
    • January 2002
    • 1661

    Jag måste bara nämna för alla blomgalningar att Trädgårdsamatörerna har växtmarknad i Henån i morgon (pingstafton 14/5) kl 9.00-13.00. Där ska jag stå vid ett bord och sälja diverse olika växter. Alla är välkomna!

    Olle

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      så, nu har jag fått fram lite blommor för er att identifiera, iaf en klase.. se bild...
      Bifogade filer
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Maya
        • November 2003
        • 1162

        Det där är en H. lacunosa o det är jag 100% säker på.
        Mvh M.
        Tänk att så lite... kan göra så mycket....
        Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
        Min hemsida om hoyor & pelargoner

        Tempora mutantur nos et mutamur in illis

        Kommentar

        • Morellen
          • November 2003
          • 4349

          Nu har jag knopp på den brokbladiga mutifloran. Kul eftersom den egentligen inte är mer än en kvist - en av stickllingarna jag fick av Soja tidigare i år.
          Till och mer purpureofuscan verkar överväga att sluta tjura och börja växa. Verkligt kul!
          Har träningsvärk efter att ha grävt i ordning en rosenrabatt igår
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            Ursprungligen postat av Morellen
            Nu har jag knopp på den brokbladiga mutifloran. Kul eftersom den egentligen inte är mer än en kvist - en av stickllingarna jag fick av Soja tidigare i år.
            Till och mer purpureofuscan verkar överväga att sluta tjura och börja växa. Verkligt kul!
            Har träningsvärk efter att ha grävt i ordning en rosenrabatt igår
            Men.... Då måste du tyvärr lägga upp en bild på den!!!
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • Maya
              • November 2003
              • 1162

              Nu du Morellen har jag äntligen fått tummen ur och skickat ett paket till dig... kom givetvis inte ihåg vilka jag hade lovat dig men du får väl se vilka jag skickat till dig.. är det fel så hojta så skickar jag nya.
              Mvh M.
              Tänk att så lite... kan göra så mycket....
              Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
              Min hemsida om hoyor & pelargoner

              Tempora mutantur nos et mutamur in illis

              Kommentar

              • Morellen
                • November 2003
                • 4349

                Tack för paketet Maya! Brevbäraren hade lyckats kila fast det rejält i brevlådan så det blev dragkamp om det... men jag vann så nu är det räddat!
                Måste erkänna; jag kommer inte heller ihåg vilka du skulle skicka:o Så går det när man är ha-galen *S* Skall sätta dem på rotning strax. Måste bara vila lite efter att ha varit utlejd som piga åt mormor och lagt potatis åt henne.
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                Kommentar

                • Guy Palm
                  • March 2002
                  • 5720

                  Äntligen har mina pelargoner fått flytta ut på balkongen. Måste bara dela med mig av favoriten.
                  Bifogade filer
                  Guy
                  ,Poecilia,SKS,GOC,

                  Kommentar

                  • Morellen
                    • November 2003
                    • 4349

                    Den var vacker! Mina åkte ut idag eftersom sambon inte gillade att halva vardagsrumsgolvet togs upp av krukor...
                    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                    "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                    (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                    Kommentar

                    • Maya
                      • November 2003
                      • 1162

                      om jag vågar mig på en gissning så är det en Patricia Andrea.. eller?

                      Oerhört vacker iaf... pelargoner ligger mig varmt om hjärtat men då nästan alla dog i flytten och jag numera har så pass dåligt med plats så har mitt samlande kommit av sig... satsar på hoyorna just nu.

                      Måste bara visa min "dyraste" hoya som nu bestämt sig för att visa upp sig.
                      Bifogade filer
                      Mvh M.
                      Tänk att så lite... kan göra så mycket....
                      Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
                      Min hemsida om hoyor & pelargoner

                      Tempora mutantur nos et mutamur in illis

                      Kommentar

                      • MagicFingers
                        • November 2003
                        • 3136

                        Ursprungligen postat av Maya
                        om jag vågar mig på en gissning så är det en Patricia Andrea.. eller?

                        Oerhört vacker iaf... pelargoner ligger mig varmt om hjärtat men då nästan alla dog i flytten och jag numera har så pass dåligt med plats så har mitt samlande kommit av sig... satsar på hoyorna just nu.

                        Måste bara visa min "dyraste" hoya som nu bestämt sig för att visa upp sig.
                        fin baksida på blomman, hur ser framsidan ut? :=)
                        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                        Nunc Est Bibendum

                        Kommentar

                        • Maya
                          • November 2003
                          • 1162

                          Det är så den ser ut... dvs att eftersom blomklasen hänger neråt så är det så man ser blomman men vad gör man inte för andra zoopetare ;-) här har du en bild tagen underifrån.
                          Bifogade filer
                          Mvh M.
                          Tänk att så lite... kan göra så mycket....
                          Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
                          Min hemsida om hoyor & pelargoner

                          Tempora mutantur nos et mutamur in illis

                          Kommentar

                          • Sonja
                            • October 2003
                            • 7357

                            Snygg Hoya!

                            Jäklar Maya, har du fått tag i en H.lasiantha Jag har sett Torills stora planta ett par gånger på utställning och den är så otroligt läcker. Grattis till ha fått blom på den
                            Den var inte så billig va
                            Alltid nyfiken!
                            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                            Kommentar

                            • Maya
                              • November 2003
                              • 1162

                              Ursprungligen postat av Sonja
                              Jäklar Maya, har du fått tag i en H.lasiantha Jag har sett Torills stora planta ett par gånger på utställning och den är så otroligt läcker. Grattis till ha fått blom på den
                              Den var inte så billig va
                              Nääää helt billigt va de inte... har fått köpa den två!!!! gånger... första gången var den orotad... gick inge bra kan jag säga... köpte den rotad nästa gång... o det är denna.... är rätt "liten" bara 3 noder men den blommar tydligen tidigt.. värt varenda krona... fick den rotade relativt billigt ändå...tror jag gav ca 150- 200 för den om jag kommer ihåg rätt... har det nerskrivet nånstans men vet givetvis inte var just nu..*S*

                              Klart man får nog ha bra noja om man pungar ut så pass mycket för en en-nodsstickling dock rotad....
                              Mvh M.
                              Tänk att så lite... kan göra så mycket....
                              Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
                              Min hemsida om hoyor & pelargoner

                              Tempora mutantur nos et mutamur in illis

                              Kommentar

                              • Sonja
                                • October 2003
                                • 7357

                                Du Maya, det var billigt tycker jag. Det där är en riktig raritet. Jag gav 200 kr för ett orotat skott av H.kanyakumarian. Men den var lång och fin och kunde delas i två. Attan vad den växer och blommar tidigt också. Men det är den dyraste planta/blomma jag köpt.
                                Har för mig jag läst en artikel som Torill skrivit om H.lasiantha och hur svår den var att rota.
                                Alltid nyfiken!
                                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...