Jasså är det vanliga krukväxter och trädgårdsväxter som avhandlas här..
Jag som trodde att det handlade om akvarieväxter.. hahaha
blomgalningar!
Kollaps
X
-
Har du några ovanliga sorter?Lämna en kommentar:
-
Är själv oförklarligt galen i Pelargoner. Det blir dessutom värre med åren.Lämna en kommentar:
-
Jag är också galen i växter, jag tror det är mitt biologiintresse som knoppat av sig då jag framförallt är förtjust i växter med speciella evolutionära anpassningar som tex knölstamsväxter (googla caudex plants) och alpina växter.
Jag har utnämnt mig själv trädgårdsmästare i mina föräldrars trädgård och odlar där. Bland annat finns härdiga kaktusar och yuccor, en damm och en äng. Sen har jag en ganska stor samling succulenter som jag har ute på sommaren och övervintrar inne i mina föräldrars vinterträdgård.Lämna en kommentar:
-
Jadå, här är en blomgalning. Men utan trädgård.
Jag samlar på Hoya. Mina allra första sticklingar fick jag av Morellen i aug -08.
Morellen, Sonja och Maya visade upp så tjusiga växter/blommor så jag föll direkt.
Sen dess har jag utökat samlingen.
Tack Morellen, du minns väl?
På somrarna har jag några lådor på balkongen där jag brukar plantera lite ovanliga saker. Snart dax...Lämna en kommentar:
-
Forumarkeologi på hög nivå. Men varför inte, trevlig tråd och jag kan berätta att här har jag en vintergäck som blommar och snödroppar på g. Finns nog hopp om bättre tider.Lämna en kommentar:
-
Hur är det, finns det några blomgalningar kvar här? Jag har en hög fröpåsar som det kliar i fingrarna efter att få så men det är lite tidigt ännuLämna en kommentar:
-
Ja, man blir rejält sugen på lite sommar såhär års...
i förrgår planterade jag om alla mina gröna krukväxter, men de kommer nog knappast blomma... orkideerna som jag trott vara på väg att dö i ett halvår däremot stoltserar med vackra blomställningar...Lämna en kommentar:
-
Jag råkade snubbla in här mittivintern. Vilka härliga blommor! Suck, så långt dit.Lämna en kommentar:
-
-
det är en Mandevilla splendens ( heter också Dipladenia splendens)
på svenska heter den Bägarranka. lättskött och blommar mycket under hela sommaren.Lämna en kommentar:
-
här växer det på hos mig mina två senaste album
skönt med lite värme nu så det växer lite tillLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: