blomgalningar!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

Ursprungligen postat av Flaxss
    vacker har en sådan själv också.

det är en Mandevilla splendens ( heter också Dipladenia splendens)

på svenska heter den Bägarranka. lättskött och blommar mycket under hela sommaren.
    Tusen tack för den upplysningen.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

Kommentar

• svea
      • February 2005
      • 2476

Jag råkade snubbla in här mittivintern. Vilka härliga blommor! Suck, så långt dit.

Mina bilder
      Min zoon

Kommentar

• Vandal
        • January 2006
        • 1655

Ja, man blir rejält sugen på lite sommar såhär års...

i förrgår planterade jag om alla mina gröna krukväxter, men de kommer nog knappast blomma... orkideerna som jag trott vara på väg att dö i ett halvår däremot stoltserar med vackra blomställningar...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

http://saltvattenvandal.blogspot.com/

Kommentar

• travianplayer
          • October 2009
          • 1201

det finns en blomma jag gillar orkidèn
          Jag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.

Kommentar

• Morellen
            • November 2003
            • 4349

Hur är det, finns det några blomgalningar kvar här? Jag har en hög fröpåsar som det kliar i fingrarna efter att få så men det är lite tidigt ännu
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

Kommentar

• Bygert
              • March 2010
              • 2169

Forumarkeologi på hög nivå. Men varför inte, trevlig tråd och jag kan berätta att här har jag en vintergäck som blommar och snödroppar på g. Finns nog hopp om bättre tider.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

Kommentar

• svea
                • February 2005
                • 2476

Jadå, här är en blomgalning. Men utan trädgård.
                Jag samlar på Hoya. Mina allra första sticklingar fick jag av Morellen i aug -08.
                Morellen, Sonja och Maya visade upp så tjusiga växter/blommor så jag föll direkt.
                Sen dess har jag utökat samlingen.

Tack Morellen, du minns väl?

På somrarna har jag några lådor på balkongen där jag brukar plantera lite ovanliga saker. Snart dax...

Mina bilder
                Min zoon

Kommentar

• addo
                  • January 2007
                  • 609

Jag är också galen i växter, jag tror det är mitt biologiintresse som knoppat av sig då jag framförallt är förtjust i växter med speciella evolutionära anpassningar som tex knölstamsväxter (googla caudex plants) och alpina växter.

Jag har utnämnt mig själv trädgårdsmästare i mina föräldrars trädgård och odlar där. Bland annat finns härdiga kaktusar och yuccor, en damm och en äng. Sen har jag en ganska stor samling succulenter som jag har ute på sommaren och övervintrar inne i mina föräldrars vinterträdgård.

Kommentar

• Bluewing
                    • August 2012
                    • 10522

Är själv oförklarligt galen i Pelargoner. Det blir dessutom värre med åren.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

Kommentar

• addo
                      • January 2007
                      • 609

Ursprungligen postat av Bluewing
                      Är själv oförklarligt galen i Pelargoner. Det blir dessutom värre med åren.
                      Pelargoner är jätte häftiga, när man ser vildarter och primärhybrider så förstår man varför dom slagit igenom så stort. Deras blommor är helt i klass med orkidéernas.

Har du några ovanliga sorter?

Kommentar

• MonkanS
                        • December 2011
                        • 861

Jasså är det vanliga krukväxter och trädgårdsväxter som avhandlas här..
                        Jag som trodde att det handlade om akvarieväxter.. hahaha
                        Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
                        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

Kommentar

Arbetssätt...