Men det kan vara värt att hålla koll på det - för i längden är det definitivt inte hälsosamt och fiskarna inte dör knall och fall om doseringen är liten. Men även små doser gör att fiskarna får en mycket kortare livslängd och man helller inte göra några stora vattenbyten. Då kan det få drastiska konsekvenser.
Hur många är från Borås?
Kollaps
X
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Jag har egen brunn och vatten i kalss med stålmannekalsonger använder inga tillsatser i vattnet förutom "bio sörja" från löv dungen dvs filtrat av yt jorden. Fast jag har inga krävande fiskar heller.In vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Doserar vattenberedningsmedel till mina finare CrystalRed men det är väl bara en säkerhetsåtgärd, märkte dock att de ynglade av sig betydligt mycket sämre utan det. Men till fisk kör jag ingenting och det fungerar fina fisken även över längre tid, vårt vattenverk skall dock tydligen inte pytsa i kloraminer i reningsprocessen.Kommentar
-
Doserar vattenberedningsmedel till mina finare CrystalRed men det är väl bara en säkerhetsåtgärd, märkte dock att de ynglade av sig betydligt mycket sämre utan det. Men till fisk kör jag ingenting och det fungerar fina fisken även över längre tid, vårt vattenverk skall dock tydligen inte pytsa i kloraminer i reningsprocessen.In vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Bra fråga, tyckt mig märka dålig tillväxt vid högra nitratvärden men det är verkligen ingenting jag har något stöd för, bara en observation.Kommentar
-
Hör opp kär vänner från regn bältet sprang på en malwi akvarist i jobbet idag. Jag berättade att vi var några på zoopet som är från Borås området som är intresserade av akvarier som funderade på att träffas någon gång i bland under ordnade former, göra lite studiebesök osv.
Sultanen, Pia föreslå några datum så ser vi hur många som kan/vill =)
Vi kunde som ex börja med en fika på Cafeviskan i Borås.In vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Jag själv har inte varit aktiv under ett gäng år, men jag vet att föreningen fanns kvar när jag själv lämnade den. Vi gjorde en hel del tillsammans och vi åkte till andra föreningar, besökte olika butiker i andra städer, ordnade utställningar, hade autioner och en hel del annat.
Vi har bl.a. visat upp oss på Hem och trädgårdsmässan på Åhaga men det var några år sedan.
Vi hade ett "eget" biblotek med böcker och tidningar som medlemar kunde låna. Vi åkte ut i naturen och "jagade" levande foder såsom cyklops, mygglarver m.m. Jag får helt enkelt se om det går att "spåra" upp de andra och se vart allt har tagit vägen. Någon har det säkert liggande.In vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Hörni folk, alldeles utanför djurparken, upp till vänster när man ska betala och gå in, vad är det som finns där? Är inte det typ ett terrarium/akvarium eller något sånt?
Det var en 2-3 år sedan jag var på djurparken men jag hittar inget på nätet..Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.
2 gånger 54L odlingsprojekt
540L Ormhuvudfisk som blev CA
Kommentar
-
Vet inte om det finns kvar? Var i alla fall ett terrariumliknande ställe, var där för säkert 10 år sedan, tänkt på det någon gång men aldrig fått tummen ur till att kika på vad det är.
Mick13: Skickade ett PM till wierdalien och han är fortfarande på jakt efter dem så det kommer troligenKommentar
-
Vet inte om det finns kvar? Var i alla fall ett terrariumliknande ställe, var där för säkert 10 år sedan, tänkt på det någon gång men aldrig fått tummen ur till att kika på vad det är.
Mick13: Skickade ett PM till wierdalien och han är fortfarande på jakt efter dem så det kommer troligenIn vino veritas, in aqua sanitas
Kommentar
-
Juwel trigon 350L
Yngel 260LKommentar
-
Nja! sist jag var där (i sommras) var det bara ormar.Juwel trigon 350L
Yngel 260LKommentar
-
Kommentar
Kommentar