Hur många är från Borås?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vigoez
    • October 2008
    • 126

Jag vet inte riktigt. Jag tittade inte så noga eftersom jag själv inte har växter i mina akvarium. Du kanske kan ringa och fråga om de har något?
    mvh Viktor

Kommentar

• PiaJo
      • August 2009
      • 13001

det har du ju rätt i det kan jag ju göra..
      Jag bor ju i Brämhult så jag har ju inte långt att åka om de har några.
      /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Vigoez
        • October 2008
        • 126

Jag hade faktiskt rätt höga förväntningar på den där butiken. Jag bor också rätt nära så det hade ju varit praktiskt med en kanonbutik i närheten! Men tyvärr, blir nog att åka till Lerum och Nol i fortsättningen också...

Men de har, som sagt, det väldigt fint där i Falskog och om man är ute efter levandefödare är det säkert jättebra. Tetror har de också tror jag och de sa att de kanske skulle få in lite dvärgciklider så småningom, när jag var där.
        mvh Viktor

Kommentar

• Sultanen
          • January 2008
          • 2457

JPs zoohörna är billigast på Tetratec's pumpar iaf, halva priset emot Micke på zoologiska, iaf på 700an Blev dock rätt illa förbannad på honom när jag frågade vad det var för "hummrar" han sålde och han svarade att det var "blå hummer", när jag påtalade att det inte finns sötvattenshummrar sa han att han var fullt medveten om detta men sålänge det står "blå hummer" på kvittot han får ifrån imazo eller var han nu beställer så kan han inte åka dit för det... Fult att han kan med att säga det rakt upp i ansiktet på en... Men billiga pumpar och övrig teknik iaf xD
          300L Räkkar
          400L Växtakvarium
          220L Saltvatten - Under uppstart
          Intresserad av räkor? www.RedBee.se

Kommentar

• PiaJo
            • August 2009
            • 13001

Nu har jag varit på Falskogs, det var en lite butik men de hade fina växter och sådana fiskar som jag är intressrad av.

Värt ett besök till..
            /PIA

Kommentar

• Sultanen
              • January 2008
              • 2457

Jag tänkte åka dit nu i veckan, hoppas den känns vettigare än JPs zoohörna och borås zoologiska

En föredetta arbetskamerat skall öppna en Saltvattensbutik i Borås i januari om allt går som planerat, skall dit och se hur det går för honom, riktigt trevligt!
              300L Räkkar
              400L Växtakvarium

Kommentar

• PiaJo
                • August 2009
                • 13001

de hade jättefina rasbora galaxys och fina regnbågsfiskar , blev väldigt sugen på ett par som hette nåt med Furcata..

får vänta tills jag fått beställt mitt 100L..
                /PIA

Kommentar

• Sultanen
                  • January 2008
                  • 2457

Såg du vad Galaxyn kostade?

Skall du köpa större kar satsa om möjligt på större än 100 liter, då dröjer det mer än ett par veckor innan du inser hur litet det är
                  300L Räkkar
                  400L Växtakvarium

Kommentar

• PiaJo
                    • August 2009
                    • 13001

jag tror att de kostade 47:- st

jag får inte ha större för min man.. han knorrade rejält när jag sa att jag ville byta från 54l till 100l..
                    Hade jag varit ensam att bestämma så hade jag haft stoort
                    /PIA

Kommentar

• Sultanen
                      • January 2008
                      • 2457

Beställ ett på 200L och säg att du råkade Väl värt att satsa på det ändå, tro mig... Du får bara mjuka upp honom lite, det är du som bestämmer, det vet du
                      300L Räkkar
                      400L Växtakvarium

Kommentar

• PiaJo
                        • August 2009
                        • 13001

skall fundera på detta...
                        /PIA

Kommentar

• Sultanen
                          • January 2008
                          • 2457

Det tycker jag helt ärligt att du skall, 100 liter är inte speciellt mycket mer än 54 =)

Du såg inte vad galaxyn kostade?
                          300L Räkkar
                          400L Växtakvarium

Kommentar

• PiaJo
                            • August 2009
                            • 13001

joo, 47 :-

jag vet med akvariet men jag har inget val, antingen har jag kvar 54l eller så kan jag skaffa ett 100l.
                            /PIA

Kommentar

• Mick13
                              • May 2008
                              • 1796

Ursprungligen postat av Vigoez
                              Mikael är bra, tycker jag också. Men jag har inte köpt så många fiskar därifrån.
                              Synd bara att deras hemsida aldrig verkar komma igång!

Rådasand? Jag vet inte riktigt vad det är för sand men det brukar väl finnas i de flesta zoobutikerna???

Jag letar själv efter mycket finkornig sand till mina tanganyika och har inte hittat riktigt det jag vill ha än. Kanske man ska köpa via nätet?
                              Du får åka åt Ulricehamns hållet Rångedala grus har finkorning sand.
                              Nä jag är inte från Borås men har bott där och jag är inte från Ulricehamn fast jag bor där
                              In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

• Mick13
                                • May 2008
                                • 1796

Ursprungligen postat av Mathce
                                Boråsare även jag, rådasand har jag köpthos micke på zoologiska för inte alls länge sen.
                                Kan inte utala mig så mycket om kvaliten då aj inte haft fiskar på ett par år (håller på att starta upp ett nu), dock känns det som att zoohörnan har blivit bättre sen ombyggnaden men var inge bra tidigare.
                                Finns väl även en butik på Coop va (arkens ??)
                                Kan dock inte utala mig om den e bra eller inte.
                                Köpte fiskar från arken i två omgångar och alla har dött inom två månader och då har det inte varit några svåra arter. Jag har börjat handla hos Torbjörn i Falskog verkar var en seriös hobbyhandlare har bar öppet på kvälls tid mån-fre 17-19 helgerna mins jag inte. han har otroligt mycket växter och bra urval av fiskar.
                                In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...