Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Idag sista chansen skicka in tävlingsbidrag

    Ja idag är sista chansen att skicka in tävlingsbidrag till aprilfototävlingen

    Till aprilfototävlingen har det kommit in 21 foton från: petnym, ray, calle95, gjordavljus, marcuspajp, Lenmar, san, arleklint, elinor, Rödlöga, måns, Qenzo, Zone, muppins, join4t, Azur, Sonja, morellen, PsyM, cobra, Micke

    Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 21 March 2006, 08:11.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      Ja nu har ni inte många timmar på er
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • janne dansk
        • June 2004
        • 1740

        Jag kanske har missat något, vad kvalificerar ,till "konstig" foto
        mvh janne
        Fantasi är viktigare än kunskap.Albert Einstein

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          Att du har fantasi Det ska vara fisk/akvarierelaterat men kan vara en bild som är så "misslyckad" att den blivit rolig, det kan vara en bild som du photoshoppat till oienkänlighet. Kanske två fiskar som du satt ihop till en, eller bytt färg på, ändrat storlek så det ser helt knäppt ut mm. Kort sagt, det ska synas att det inte är en "seriös" fisk/akvariebild. Hoppas jag fattat rätt själv
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • cobra
            • December 2004
            • 1743

            Nu är det dags att dölja namnen i fototävlingen så att man ej röstar på person, som i valet till riksdagen...
            Fotosidan.se

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              Ursprungligen postat av cobra
              Nu är det dags att dölja namnen i fototävlingen så att man ej röstar på person, som i valet till riksdagen...
              Tror du har en poäng där cobra! Hatad som man blivit genom avelstråden är det ingen idé att skicka upp fler bidrag va?!?
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Ursprungligen postat av cobra
                Nu är det dags att dölja namnen i fototävlingen så att man ej röstar på person, som i valet till riksdagen...
                Gick det bättre för dig i tävlingen på Akvaforum och ändå hade jag med ditt kort bland de 3 jag röstade på där
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • cobra
                  • December 2004
                  • 1743

                  Precis det jag menar, man skall rösta på kortet och inte på personen. Det är inte för egen vinning utan för att folk skall kunna rösta objektivt och inte vara påverkade av vem som tagit bilden...
                  Fotosidan.se

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av cobra
                    Precis det jag menar att man skall rösta på kortet och inte på personen. Det är inte för egen vinning utan för att folk skall kunna rösta objektivt och inte vara påverkade av vem som tagit bilden...
                    1/ Skall vi då tillåta att man får skicka in samma motiv i flera tävlingar? Annars lär man kunna räkna ut vem som skickat in fotot?
                    2/ Skall man förbjuda deltagarna att lägga in foton på samma fiskar i fotoarkivet eller i någon tråd i forumet? Annars kan man också räkna ut vem som tagit fotona? En sådan regel skulle missgynna de som t.ex. bara har ett akvarium att fota hemma.
                    3/ Och hur skall vi då göra med motivet? Dåliga foton på en vacker fisk får ju oftast högre betyg än bra foton på fula fiskar.

                    Rättvisa finns inte i denna värld - ta fototävlingen som en stunds avkoppling där man förhoppningsvis lär sig något nytt om foto hela tiden.
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      2 foton till (Erland och Pjotr) har kommit in men än finns chansen att skicka in foton
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        Jaha, då återstår bara 1,5 veckas lång väntan innan vi får se bilderna som alla skickat in då... *otålig*
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          Nu är det dags att dölja namnen i fototävlingen så att man ej röstar på person, som i valet till riksdagen...
                          Ett ständigt återkommande önskemål som jag inte alls tycker behövs. Tror som Kjell att om man brukar följa fototävlingarna på Zoopet, NCS och Akvaforum så lär man sig snart vem som har tagit bilden. Jag röster i alla fall på bild och inte namn.
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Det kom in totalt 23 foton i aprilfototävlingen.

                            Kom nu också ihåg nästa deadline som är den 31 för "Konstiga fiskfototävlingen"
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Lördag sista chansen att skicka in

                              Ja lördag är sista chansen att skicka in till "Konstiga fiskfototävlingen"

                              Till konstiga fiskfototävlingen har det kommit in 25 foton: från Sonja, PsyM, måns, san (2 st), calle95, azur, kaj.p (2 st), cobra, Nils Holmström, Guy Palm, lenmar (2 st), drd, qenzo, petnym (2 st), Micke, rent vatten, Maria - Sjöjungfru (2 st), Rödlöga (2 st), Bosse Larsson Ystad

                              Till majfototävlingen har det kommit in 1 foton från: C Ciklid
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • qenzo
                                • February 2005
                                • 1747

                                Jag tror inte det spelar ngn roll om korten är visade redan eller ej.
                                Jag är trött på ciklider och försöker/hoppas därför på bra poäng på BRA bilder av andra sorter.

                                Jag hoppas ju att man röstar på kortet och inte fotografen, men faktiskt har jag börjat fundera på om så verkligen är fallet....
                                Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...