Vanliga fototävlingen - Huvudtråd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    Ursprungligen postat av drd
    Helvete.....jag fick för mig att det var den 21 idag och skulle precis skicka in mitt bidrag till majtävlingen men det gick icke minsann
    Ja men då kanske jag har en liten chans att komma med bland dom synbara då. Vist flygger tiden iväg.
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

    Kommentar

    • erland
      • June 2003
      • 410

      Jag vet att ungefär detta har varit uppe tidigare, men jag tar det igen eftersom det känns angeläget.

      Det skulle inte gå att ordna på något sätt så man inte såg de tidigare kommentarerna på en bild när man registrera en ny kommentar ?

      Tror detta skulle kunna göra att de kommentarer som kommer in säger betydligt mer, som det är nu så upptäckte jag att jag själv först läste de kommentarer som kommit in och sedan lade in min egen kommentar på en bild. Probelmet med detta är att man blir styrd in på de tidigare kommentarernas anmärkningar och risken är stor att man bara återupprepar det de tidigare kommentarerna sagt men med sina egna ord. Det vore bättre om de som kommenterar istället i första hand själv funderar på vad man SJÄLV först tänker på skulle göra bilden bättre.

      Det optimala skulle givetvis vara om man kunde kommentera i samband med röstningen, men om nu inte detta går kanske det åtminstone går att ordna så man inte ser kommentarerna på samma sida som sidan där man lägger in en ny egen kommentar ?
      Erland Isaksson
      Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
      Min Zoopet Blog

      Kommentar

      • CalleAkvarist
        • November 2005
        • 1059

        Hej

        Jag skickade in en bild till apriltävlingen. Nu kan jag inte se den under "Resultat" eller under "Övriga tävlande 2006". Varför då? Bilden var 640x480, så den var väl inte för liten??

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          Ditt foto var för litet.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Morellen
            • November 2003
            • 4349

            Ursprungligen postat av CalleAkvarist
            Hej

            Jag skickade in en bild till apriltävlingen. Nu kan jag inte se den under "Resultat" eller under "Övriga tävlande 2006". Varför då? Bilden var 640x480, så den var väl inte för liten??
            minst 1000 pixlar för bilder till fototävlingen.
            http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

            "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
            (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Det har nu kommit in 425 röster i "Konstiga fiskfototävlingen" - inte så många kanske men det är sannerligen inte lätt att rösta i denna något annorlunda fototävling.

              Till majfototävlingen kom det in 20 foton
              Till junifototävlingen har det kommit in 1 foto än så länge
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                Lördag sista chansen att rösta i Konstiga FIskfototävlingen

                Det börjar ta sig för nu har det kommit in 698 röster i "Konstiga fiskfototävlingen" - dock fortfarande alldeles för få och lördag är sista chansen att rösta.

                Till majfototävlingen kom det in 20 foton
                Till junifototävlingen har det kommit in 1 foto än så länge
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Bara 717 röster i "Konstiga fiskfototävlingen" - hoppas verkligen att det tar sig, men nu har ju t.om. lördag på er att rösta.

                  Till majfototävlingen kom det in 20 foton
                  Till junifototävlingen har det kommit in 1 foto än så länge
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • erland
                    • June 2003
                    • 410

                    Jag postar min fråga igen eftersom ingen verkade noterad den för några dagar sen när jag postade den sist.

                    Ursprungligen postat av erland
                    Jag vet att ungefär detta har varit uppe tidigare, men jag tar det igen eftersom det känns angeläget.

                    Det skulle inte gå att ordna på något sätt så man inte såg de tidigare kommentarerna på en bild när man registrera en ny kommentar ?

                    Tror detta skulle kunna göra att de kommentarer som kommer in säger betydligt mer, som det är nu så upptäckte jag att jag själv först läste de kommentarer som kommit in och sedan lade in min egen kommentar på en bild. Probelmet med detta är att man blir styrd in på de tidigare kommentarernas anmärkningar och risken är stor att man bara återupprepar det de tidigare kommentarerna sagt men med sina egna ord. Det vore bättre om de som kommenterar istället i första hand själv funderar på vad man SJÄLV först tänker på skulle göra bilden bättre.

                    Det optimala skulle givetvis vara om man kunde kommentera i samband med röstningen, men om nu inte detta går kanske det åtminstone går att ordna så man inte ser kommentarerna på samma sida som sidan där man lägger in en ny egen kommentar ?
                    Erland Isaksson
                    Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok
                    Min Zoopet Blog

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Det skulle inte gå att ordna på något sätt så man inte såg de tidigare kommentarerna på en bild när man registrera en ny kommentar ?
                      Är ganska övertygad om att det inte går att ställa in det så. Själv försöker jag därför att se att skriva min kommetar snabbt som attan ellr om jag inte hinner med det så struntar jag i att läsa tidigare skrivna kommentarer innan jag skriver min egen.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Uppryckning krävs - alldeles för få röster i "Konstiga fiskfototävlingen"


                        725 röster i "Konstiga fiskfototävlingen" - hoppas verkligen att det tar sig, men nu har ju t.om. lördag på er att rösta.

                        Till majfototävlingen kom det in 20 foton
                        Till junifototävlingen har det kommit in 1 foto än så länge
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Morellen
                          • November 2003
                          • 4349

                          jag har redan röstat - men ni som inte gjort det - kom igen nu! (ja, jag VET att det är svårt att välja hur man skall sätta poäng men man kan ju dela ut flera sjuor om det är det man vill eller ge tior till alla man tycker förtjänar det)
                          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                          "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                          (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Imorgon lördag sista chansen att rösta

                            Nu har det kommit in 736 röster i "Konstiga fiskfototävlingen" - lite tråkigt att så pass få röstar. Uppenbarligen så föll inte denna tävling zoopetarna riktigt i "smaken" - synd eftersom jag tycker att den är rätt kul och annorlunda

                            Till majfototävlingen kom det in 20 foton
                            Till junifototävlingen har det kommit in 2 foton än så länge (WBG, qenzo)
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Micke
                              • January 2002
                              • 1718

                              Ja 36 röster per bild låter lite lågt. Hoppas att många har svårt att bestämma sig och väntar med att rösta in i det sista.

                              När är det tänkt att biotoptävlingen ska hållas?
                              Mvh Michael Persson

                              www.ciklider.se - En sida om afrikanska ciklider med över 300 artbeskrivningar.
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48148

                                Ursprungligen postat av Micke
                                Ja 36 röster per bild låter lite lågt.
                                Ser att väldigt många denna gånga bara röstar på en del av fotona - faktiskt en klar skillnad från tidigare tävlingar - sannolikt pga av att många tycker det är svårt att rösta.

                                När är det tänkt att biotoptävlingen ska hållas?
                                Det har vi inte bestämt ännu
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...