Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dr. Strange
    • March 2003
    • 995

    FI: hittade en gammal hemsida som inte är direkt uppdaterad, prova ring i alla fall....

    http://akvarium-atlantis.cjb.net/

    //marcus
    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

    Kommentar

    • FI
      • January 2002
      • 1153

      Tusen tack!
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • walle_1
        • April 2003
        • 221

        Nu har jag inkvarterat en ormskalle i karet och skaffat lite växter samt gjort en grovrengöring av karet. Så nu ser det allmänt läckert ut. Ormhuvvet är hur aktiv som helst och malarna är framme mycket mer nu än förr. Hur som helst så var det inga marulius dom hade utan en art som dom inte visste vad det var. Jag är dock ganska säker på att det är en pleuropthalma pga de fyra svarta fläckarna han har på sidan. Dessutom är den lite blå/silver skimrande på sidorna. Den är bara runt 6 cm men en riktig pil och utvecklad rovfisk. Ni skulle ha sett när vi matade dom på zoo med neoner =).

        Jag vet alltså inte helt säkert vad det är för art än men jag ska posta bilder, dock inte idag. Jag ska nu kolla på lite pleuro-bilder och jämföra. Är det en pleuro så är det ju kanon eftersom dom blir "bara" 40 cm mot maruliusens 100 cm.



        MVH Martin
        MVH Martin
        http://m1.271.telia.com/~u27102612/

        Kommentar

        • Dr. Strange
          • March 2003
          • 995

          Walle: mycket troligt att det är en Pleuro eftersom jag och Daniel fått tag på sådana nyligen

          //Marcus
          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

          Kommentar

          • Dr. Strange
            • March 2003
            • 995

            FI: lever du! hehehe ringde du och frågade om Jaguar malen?

            Annars kom jag på en till sort, kallas "Zamora"

            //Marcus
            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

            Kommentar

            • ray
              • January 2002
              • 954

              Nu har jag en C pleuropthalma ,lagret hade bara en kvar resten dog dom var i dåligt skick ,min går i 60L med svärdbärare+massa yngel så den har gott om mat
              Daniell o Dr.Strange: hur går det med era channor??
              ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

              Kommentar

              • FI
                • January 2002
                • 1153

                Dr.Strange: Nej jag ringde aldrig, pengarna börjar tryta så jag måste ligga lågt ett tag, jag gissar att frakten drar iväg på bortåt 300 spänn så jag ska kolla om de kan ta in några här på orten istället. Jag fick dock en toksnygg L-177 på ca 12cm i inbyte mot cikliderna så jag lyykades ändå få tillskott i karet trots pengabristen.

                Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • Dr. Strange
                  • March 2003
                  • 995

                  FI: jag kan höra med Akvarieteknik om dom låter en fisk "tjuvåka" till luleå, tror Jaguaren kommer vara kvar ett tag så skriv om du är intresserad sen så kollar jag om det går atrt ordna på något vis

                  //Marcus
                  " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                  Kommentar

                  • Dr. Strange
                    • March 2003
                    • 995

                    Ray: min ena dog direkt efter att den anlände till Umeå, men den andra lever och frodas, växer inte så fort ännu men den är rund om magen hela tiden

                    den lever i ett 100 liters med blandade småfiskar som den mumsar av

                    den har en Pseudoplatystoma Fasciatum som polare i samma kar, tror det är en sådan i alla fall

                    //Marcus
                    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                    Kommentar

                    • FI
                      • January 2002
                      • 1153

                      Ursprungligen skickat av Dr. Strange
                      FI: jag kan höra med Akvarieteknik om dom låter en fisk "tjuvåka" till luleå, tror Jaguaren kommer vara kvar ett tag så skriv om du är intresserad sen så kollar jag om det går atrt ordna på något vis

                      //Marcus
                      Det vore grymt sjysst! Jag mailar dig så snart jag har lite pengar att spendera.
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        • November 2002
                        • 1595

                        "min" plurre går hemma hos lillebror. den växer långsamt tycker jag, men äter massor och det mesta. frysfoder och levande.

                        går tillsammans med en clownknivfisk och en Hujeta pike.
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          • November 2002
                          • 1595

                          lite bilder på min endlicheri:
                          http://www.cichlidmadness.com/forums/index.php?showtopic=3254
                          fish r friend

                          Kommentar

                          • Guy Palm
                            • March 2002
                            • 5720

                            Fina bilder på en snygg fisk, är det den du köpte i Åled ?
                            Guy
                            ,Poecilia,SKS,GOC,

                            Kommentar

                            • Daniel Odell
                              • November 2002
                              • 1595

                              japp, den ere
                              fish r friend

                              Kommentar

                              • FI
                                • January 2002
                                • 1153

                                Daniel: Grymt fin firre och ett riktigt bra makrofoto överst, vad är det för kamera du använder?
                                Har du någon färsk bild på hela karet som det ser ut just nu med de nya invånarna och allt?
                                Dina polleni borde väl för övrigt kvalificera sig till den här tråden.


                                Jag testade fota i dagsljus idag, det var lite svårt att hitta en vinkel där det inte blev så jobbiga reflexioner men jag lyckades köra med ISO100 så det gick att få fram lite mer detaljer, bilderna blev iofs lite mörka och jag var tvungen att dra upp ljusstyrkan rejält i efterhand men färgerna blev så nära verkligheten som jag har kommit hitills. I vanliga fall då jag fotar på kvällen så brukar jag vara tvungen att fixa och dona rätt mycket innan färgerna ser ut som de ska.
                                Zonatan är ju lite ovanlig så jag hoppas ni inte sparkar ut mig ur tråden om jag postar lite bilder.
                                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Akvarier:akvarium375_day light01.jpg
                                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Akvarier:akvarium375_day light02.jpg
                                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Akvarier:akvarium375_day light03.jpg
                                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Akvarier:akvarium375_day light04.jpg
                                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Ciklider:Zonatumciklid:Z onata_Big07.jpg

                                Mvh Fredrik Isaksson
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...