Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • THE_DUDE
    • February 2004
    • 764

    fin. en sådan vill man ha!
    http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
    ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

    Kommentar

    • anli
      • October 2002
      • 654

      Jag anmäler min Chrysichthys brachynema ( på FI:s inrådan) till denna tråd:
      http://www.lindersson.se/images/Akvarium/Ugly_catfish.jpg
      Fulare finns i inte att hitta...
      Dessutom en en djuplevande tangayikamal (kan bli mot 80 cm)! Ush! En mardröm att ha för en SA/CA entusiast. Fick den på köpet i ett akvarieköp.
      Den kanske vinner i längden med sin personliga charm...
      Familjen bör motvilligt acceptera "ubåten".
      Anders Lindersson
      Anders Akvariesida

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        ray / dr.strange: 6 nya Channa Pleurothalma på lagret nu. Taniga stackare.
        fish r friend

        Kommentar

        • Dr. Strange
          • March 2003
          • 995

          Orm: jo, den jag fick var tanig men den äter friskt så det löser sig nog

          Synd att det är svårt fixa en ny leverans, jag skulle gärna ha fler

          //Marcus
          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            orm :tackar ,jag ringer imorgon och bokar några .

            FI: jätte fin ornat , mer bilder .
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • deleted
              • January 2004
              • 90

              800 INLÄGGET!
              Min favvo isk i skrivande stund är Clown fisken

              Kommentar

              • FI
                • January 2002
                • 1153

                Det är väl ingen idé att sitta och hålla det hemligt längre... En bekant bygger en fet inomhusdamm till en redtailmal, han hade inget emot att ge malen en polare...
                Titta här.
                http://erland.homeip.net/dirgallery/do/guest/viewimage?gallery=9&image=Andra_arter:Andra_arter: hemioliopterus01.jpg

                Malen lär väl förmodligen käka upp varenda fisk jag har och ställa till med mer oreda än någon annan fisk jag någonsin har haft... men då jag äntligen har möjlighet att prova på arten med åtminstone _en gnutta_ samvete kvar så kunde jag inte hålla mig. Jag har tydligen ungefär ett halvår på mig innan malen är 30-35cm vilket uppskattningsvis är storleken den bör ha för att kunna gå i dammen med den andra malen, vansinnigt kort tid, ett riskfyllt projekt, men ack så roligt det ska bli.

                Jag har inte ens haft den i en vecka men den har redan accepterat att bli handmatad, iofs med lyset släckt men ändå. Klart cool mal. Synd bara att den blir så stor.

                Mvh Fredrik Isaksson
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

                Kommentar

                • Dr. Strange
                  • March 2003
                  • 995

                  FI: nu är du smittad :P

                  //Marcus
                  " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                  Kommentar

                  • THE_DUDE
                    • February 2004
                    • 764

                    synd att den blir så stor?!

                    det är ju det som är coolt med den! delvis iaf.
                    http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                    ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

                    Kommentar

                    • FI
                      • January 2002
                      • 1153

                      Ursprungligen skickat av Dr. Strange
                      FI: nu är du smittad :P
                      Jepp. Jag sitter allvarligt och leker med tanken att själv skaffa inomhusdamm i framtiden, så länge man bor i lägenhet så är det ju svårt men då man skaffar villa så går det ju bra, jag tror inte ens att det behöver bli så dyrt om man inte krånglar till det allt för mycket. Åtminstone så länge det inte blir läckage. ;P
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • FI
                        • January 2002
                        • 1153

                        Ursprungligen skickat av THE_DUDE
                        synd att den blir så stor?!

                        det är ju det som är coolt med den! delvis iaf.
                        Nja, det jag gillar med redtailarna är främst utseendet och beteendet samt att de blir så tama och personliga, att de blir så fruktansvärt stora ser jag bara som negativt, det gör bara att man inte kan ha dem kvar så länge som man vill... Hade de maxat runt halvmetern så hade jag skaffat en för flera år sedan.
                        Men det är klart, hade de maxat runt decimetern så hade det ju inte varit samma sak... Så en viss betydelse kanske storleken har trots allt.
                        Fredrik Isaksson
                        Bildarkivet

                        Kommentar

                        • Daniel Odell
                          • November 2002
                          • 1595

                          FI: wow, vilken härlig grejj att få dra upp en redtail med gott samvete! Där träffade du jackpot!

                          Dr.Strange: vi kanske kan ordna nått med din lastbils-kusin?
                          fish r friend

                          Kommentar

                          • Dr. Strange
                            • March 2003
                            • 995

                            Orm: jag pratade med min Kusin, han anländer klockan 4 på morgonen sen tillbringar han ganska många timmar i stockholm tills han återvänder, problemet är bara att han inte tar sig någonstans när han är i stockholm.

                            Jag ska kolla på Trimacsarna idag och försöka klura ut hur många honor der var, dom har repat tills sig och ser ok ut nu.

                            //Marcus
                            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                            Kommentar

                            • Daniel Odell
                              • November 2002
                              • 1595

                              Dr.Strange: oki men om jag ändå skall hämta trimacsen av han kan jag ta med fler channor åt han troligen.

                              Vi får bubbla om det på ICQ

                              Anli: jag vill ha fler bilder på ubåten han är verkligen rekordfulast.
                              fish r friend

                              Kommentar

                              • FI
                                • January 2002
                                • 1153

                                orm: Posta gärna bilder på hystrixen som du vann på ciklidstämman. Är den taggig redan nu eller dyker taggarna upp senare? Klart ball firre, ovanlig också.
                                Fredrik Isaksson
                                Bildarkivet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...