Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zybeer
    • July 2002
    • 699

    Nu har jag slängt upp några bilder på mina lite mer annorlunda fiskar. Bilderna är inte vackra men ni ser nog vad dom "föreställer" Behöver en bättre kamera...



    MVH
    /Jens
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

    Kommentar

    • Dr. Strange
      • March 2003
      • 995

      muhahahaha

      Akvarieteknik har inte bra koll på vad dom säljer, fel namn på channorna, fel namn på polypterusar tidigare och fel namn på kulfisken jag beställde.

      men det brukar bli mer intressant.

      //Marcus
      " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

      Kommentar

      • Zybeer
        • July 2002
        • 699

        Jo dom verkar inte direkt ha superkoll...

        Min Endlicheri simmar med lite krum rygg... Brukar de göra så eller är mitt examplar lite "krokig"? När den simmar runt ser den som lite böjd ut med huvudet högre än kroppen...

        MVH
        /Jens
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

        Kommentar

        • Dr. Strange
          • March 2003
          • 995

          Channa Aurantimaculata

          en annan sak som jag lagt märke till med Channa Aurantimaculata'n är att den skiljer sig från alla tidigare Channor jag haft på ett sätt.

          Den gräver och spottar ut grus över växter stenar etc, men den största skillnaden är att den verkar använda "luktsinne" för att hitta maten.

          Dom Channor jag haft tidigare är:

          Channa Pannan (Panaw)
          Channa Micropeltes
          Channa Obscura
          Channa Pleuropthalma (kortvarigt )

          Ingen av dom ovanstående har varit så enkel att mata med död mat, Obscura'n åt aldrig annat än levande föda, Micropeltes är ruskigt fega när dom är små så ett trick där är att skaffa 2 eller 3 så dom konkurerar med varandra om maten.

          Pannan var lite småseg att lära men den var den intelligentaste jag haft, den lärde sig att ta flytande pellets och gick över från frysta räkor till att föredra pellets.

          Min Aurantimaculata var den minsta i leveransen Akvarieteknik hade, och den hade tydligen inte ätit lika bra som dom andra.
          Den har varit väldigt skygg i 2 veckor har jag knappt sett den, men räkor jag släppt ner har försvunnit och nu har den börjat visa sig, jag funderar just nu på vilka andra fiskar jag kan släppa ner som inte triggar den enorma aggresivitet den visade gentemot Clariasen som Zybeer nu har.

          Funderar på att skaffa Staniol Barber.

          //Marcus
          " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            Ursprungligen postat av Dr. Strange
            jag funderar just nu på vilka andra fiskar jag kan släppa ner som inte triggar den enorma aggresivitet den visade gentemot Clariasen som Zybeer nu har.

            Funderar på att skaffa Staniol Barber.
            Det funkar fint med barber ..... 5 barber fick flytta till karet med ormhuvud /fengäddor ,det har funkat i en månad utan problem .... aurantimaculatan bryr sig inte om de
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • MichaelE
              • June 2002
              • 903

              jag ahr ett gäng denisonii barber i mitt rovfiskkar, har funkat i ett par månader utan problem.
              Dom är ju rätt stora och snabba så det är nog därför.
              Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

              Nu med både salt och sött .
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

              Kommentar

              • Zybeer
                • July 2002
                • 699

                Kanske det vore en tanke att skaffa ett gäng större barber... Min Aura är ju även den en elak fan... Han slåss ibland med Clariasen men akvariet verkar vara stort nog/ha tillräckligt med gömställen för att det ska funka. Dock introducerade jag tre ganska små Påfåglar i tron att de skulle gå säkra då de var för stora för Aurans mun. De blev inte mat men Auran gör "utfall" mot dem från ena kortsidan av karet. Det plaskar något våldsamt... För stunden får Auran skämmas i ett mindre kar, kanske funkar bättre sen. Men några barber kanske gör att den sprider ut aggressionerna lite mer...

                MVH
                /Jens
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                Kommentar

                • Zybeer
                  • July 2002
                  • 699

                  En fråga till dig Markus, hor pass rovgirig är Clariasen när det gäller andra fiskar? Har några små fenor jag gärna skulle ha i samma kar... Tycker ju inte att Clariasen har så väldigt stor mun... Men skulle den försöka jaga och äta dem? Den bråkade lite med mina små påfåglar men bara så pass att den jagade iväg dem en bit om de var i vägen för den... Några små fenor och väderålar samt en Öronål... Alltså långa smala fiskar. Någon aning om hur det skulle kunna gå? Jag är väldigt sugen på att testa...

                  MVH
                  /Jens
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                  Kommentar

                  • Dr. Strange
                    • March 2003
                    • 995

                    Clarias

                    Zybeer: den är väldigt rovgirig, och omättlig som du säkert märkt, den ät upp dvärgciklider hos mig, men det är ingen fara om den inte kan få in dom i munnen.

                    Alltså allt som är större än en svärdbärare går säkert ett tag framöver
                    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                    Kommentar

                    • MichaelE
                      • June 2002
                      • 903

                      Hur många här är det som har obscura?
                      Får hem en på onsdag och jag skulle vara tacksam om ni kunde dela med er av era erfarenheter.
                      Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                      Nu med både salt och sött .
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                      Kommentar

                      • Dr. Strange
                        • March 2003
                        • 995

                        Obscura

                        den jag hade fick jag aldrig att äta nnat än levande, så du bör försöka vänja av den väldigt snabbt eftersom dom verkar kinkiga, sen blir den enormt matglad och kommer börja betrakta allt som är mindre eller lika stort som den själv som mat, den provar gärna hugga andra fiskar :P

                        //Marcus
                        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                        Kommentar

                        • MichaelE
                          • June 2002
                          • 903

                          Skulle va kul om ni kunde skriva era msn här så kunde vi kanske snacka lite annorlunda fiskar där också?
                          Min är Emilsson_88@hotmail.com
                          Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                          Nu med både salt och sött .
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                          Kommentar

                          • MichaelE
                            • June 2002
                            • 903

                            kan medela att obscuran har börjat äta frusen mat, det var Diskus-Quick som föll den på läppen.
                            Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                            Nu med både salt och sött .
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                            Kommentar

                            • Dr. Strange
                              • March 2003
                              • 995

                              Obscura

                              Grymt kul att höra, Obscura är en trevlig channa, enda som gjorde att jag blev less var att den vägrade annat än levande foder
                              " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                              Kommentar

                              • MichaelE
                                • June 2002
                                • 903

                                Har fått hem en till rolig fisk en L.platostomus (Shortnose Gar), snygg som fasen men lite liten än, den e väll bara runt 10 cm eller nått.
                                Finns det det någon annan här som har någon gar art?
                                Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                                Nu med både salt och sött .
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                                Kommentar

                                Arbetssätt...