Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dr. Strange
    • March 2003
    • 995

    Rovfisk

    tror ni Doovi kan räknas här ? :P
    " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

    Kommentar

    • Zybeer
      • July 2002
      • 699

      Det är väl en synnerligen aggresiv och kraftfull storvuxen ciklid så den borde väl passa finfint här bland de andra fiskarna vi brukar diskutera. De flesta är ju mer eller mindre "extrema" av sig Vad händer det för skoj i era akvarium? Funderar på vad man kan skaffa för något nytt och spännande... Jag har mest koncentrerat mig på att utfodra de mindre fiskarna med rikliga mängder daggmask för att få fart på tillväxten. De små fenorna börjar faktiskt växa lite nu. Har inhämtat några rejäla rötter från en sjö i närheten vilket uppskattades mycket av Aurantimaculatan. Den grävde ut en stor håla under rotknölarna. Senaste fisktillskotten var två stycken "dvärggiraffnos" -malar. Trodde aldrig att jag skulle köpa en "dvärg" fisk men de blir runt 25 cm och var riktigt pigga och intressanta. Full fart när de börjar leta mat går det snabbt och de blev mycket glada över att få lite levande mask

      MVH
      /Jens
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        Jag var i Helsingör i lördags, och då såg jag en finfin svart arowana i en djuraffär för bara 1200 DKR... Synd att man inte är rik!
        Na klar!

        Kommentar

        • MichaelE
          • June 2002
          • 903

          Det ända som har hänt i mitt kar e att min senegalus meridionalis har lämnat in.
          På någon jävla vänster lyckades den trycka in sig i ett litet hål i en rot och fastna där, och det tog ju inte lång tid förrän den hade drunknat.
          Senast redigerad av MichaelE; 23 June 2005, 12:05.
          Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

          Nu med både salt och sött .
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

          Kommentar

          • FI
            • January 2002
            • 1153

            Grym otur Michael, de ska klara sig rätt länge utan att gå upp till ytan i normala fall men stressar de upp sig brukar det bli kris, mina går alltid upp till ytan om de skräms ordenligt av något.

            Här hos mig har det inte skett några olyckor annat än att den där ormhuvudsfisken som sagt blev mat, eller jo några stora guramis har försvunnit också, men i övrigt så rullar det bara på.
            Fengäddorna växer fortfarande sakta men jag tror de har lagt på ett par centimeter nu i vår, jag vet inte säkert vad det beror på men jag har börjat mata dem mindre och istället oftare och det kanske ger bättre tillväxt.

            Några bilder på ornatipinnis-hanen och lapradeien.


            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            • MichaelE
              • June 2002
              • 903

              Vet inte hur länge den satt där, matar varannan dag och det e då jag brukar se den så när den inte var framme och åt började jag leta i karet och hittade den, den hade nog suttit där i runt en dag eller nått.
              Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

              Nu med både salt och sött .
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

              Kommentar

              • MichaelE
                • June 2002
                • 903

                läckra bilder på ornatipinnisen, längtar tills min är i den storleken.
                Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                Nu med både salt och sött .
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                Kommentar

                • Zybeer
                  • July 2002
                  • 699

                  Lange sedan det var nagon trafik i den har traden Sitter i Italien for narvarande. Inget roligt som hant eller nagot intressant som nagon har skaffat hem? Funderar starkt pa att skaffa mig en Paulicea Lutkeni (eller Zugarro zugarro, verkar vara lite oklart vad den kommer att heta).

                  Skon sommar!
                  /Jens
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

                  Kommentar

                  • Mr.D
                    • February 2003
                    • 6

                    Hej! Ingen som har erfarenhet av Perrunichthys perruno eller Leiarius marmoratus ...ganska så lika malar...jag har en av dem...tror det är den sistnämnda...riktigt trevlig & vacker mal...växer fort gör den oxå.

                    MVH
                    //Mr.D

                    Kommentar

                    • gosatta
                      • December 2002
                      • 2669

                      Hujeta vs. thailändsk kulfisk (så klart glömt bort vilken)
                      Bifogade filer
                      /Mats Åhrman
                      http://www.gosatta.org
                      http://www.stockholmsciklidklubb.com
                      http://www.ciklid.se

                      Kommentar

                      • C.Ciklid
                        • February 2005
                        • 12055

                        Ha ha!! Ser ut som en gädda som äter en taggsvamp!!
                        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

                        Kommentar

                        • MichaelE
                          • June 2002
                          • 903

                          Va med om liknande saker med min Hujeta.
                          Den försökte käka upp allt som inte var hyfsat mycket större än den.

                          För andra gången på en kort tid har mitt fisk bestånd minskat, min 14åriga öronål dog för ett par dagar sen, den började flyta och kunde inte komma ner till botten=(
                          Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                          Nu med både salt och sött .
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                          Kommentar

                          • Daniel Blom
                            • June 2003
                            • 1670

                            Ursprungligen postat av Zybeer
                            Funderar starkt pa att skaffa mig en Paulicea Lutkeni (eller Zugarro zugarro, verkar vara lite oklart vad den kommer att heta).
                            Såg faktiskt en Zungaro zungaro (a.k.a. Paulicea luetkeni) i en zooaffär i Borlänge. Höll på att köpa en skaplig Perrunichthys perruno men det slutade med en liten Brachyplatystoma juruense (bilden).
                            mvh Daniel
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av Daniel Blom; 26 July 2005, 00:46.
                            Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                            och framgången är given.
                            Samuel Clemens
                            Mina bilder

                            Kommentar

                            • hansh
                              • May 2004
                              • 269

                              Daniel60:
                              Är det du som har köpt MIN Juruense, hehe

                              Skämt och sido tycker jag att det är roligt att det är fler än jag som handlar uddafisk i den butiken. Det kanske inte är den billigaste butiken i landet, men deffenitivt en av de bättre.

                              Juruensen var verkligen fet och fin och liknar mer en brachyplatystoma sp. "flash zebra" än en vanlig juruense, som brukar vara svartare.

                              Får väll åka ner på stan och dregla över m tigrinusen nu då........

                              lycka till med juruensen.


                              //hansh
                              Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

                              Kommentar

                              • Daniel Blom
                                • June 2003
                                • 1670

                                Ursprungligen postat av hansh
                                Skämt och sido tycker jag att det är roligt att det är fler än jag som handlar uddafisk i den butiken. Det kanske inte är den billigaste butiken i landet, men deffenitivt en av de bättre.
                                Ja, affären hade en imponerande mängd blivande monster som ingen vettig människa nånsin skulle komma på tanken att släpa hem.
                                Någon enstaka jätterovmal brukar man kunna hitta, men sällan så många.
                                mvh Daniel
                                Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
                                och framgången är given.
                                Samuel Clemens
                                Mina bilder

                                Kommentar

                                Arbetssätt...