Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    shit, jag vill ha lokal å stora akvarier

    de har 4 aurantimaculata inne på lagret nu ... tänk va sjysst med 5st i ett 720L kar ... så trisst å va fattig å trångbodd!

    btw, nån som har erfarenhet av stinging catfish? de har en som e typ 15cm på globefish, funderar på att peta i honom med channorna.
    fish r friend

    Kommentar

    • hansh
      • May 2004
      • 269

      Daniel

      Jag förstår precis vad du menar. Har själv tryckt in en 1125a ett 200liters + en trave terrarier i den 1a som jag delar med min hund. Allvarligt talat så borde man få tummen ur och skaffa sig en lokal.
      Jag har själv funderat på att skaffa mig en fossilis som städpatrull hos channorna, men jag är lite orolig att den skall ge sig på mitt praktbotiastim(som förövrigt gör ett väldigt bra jobb). Vill gärna höra om era erfarenheter med fossilisen.

      Sen fungerar det även om man är fattig och trångbodd, man får bara vara lite innovativ och prioritera lite. ;-)

      Mvh
      Hans Högberg
      Intresserad av grod och kräldjur? Dalarnas Herpetologiska Förening - DHF

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        praktbotior fungerar bra med channorna? de hadde en trio stora praktisar på en butik i sthlm, funderade på att plocka upp dem. Gillar verkligen praktbotior

        deras ögontaggar borde väll se till att även mindre exemplar av praktbotia kan gå med channorna, eller? vill gärna höra dina erfarenheter i detta.

        Hoppas det är en liten knähund du delar lght med, det lät trångt annars.
        fish r friend

        Kommentar

        • ray
          • January 2002
          • 954

          Ursprungligen postat av hansh
          Sen fungerar det även om man är fattig och trångbodd, man får bara vara lite innovativ och prioritera lite. ;-)
          Håller med ,det gäller att prioritera .

          Pleurothalman har börjat äta igen den verkar ha accepterat att dela karet med aurantisarna .
          ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

          Kommentar

          • Dr. Strange
            • March 2003
            • 995

            Fossilis

            Fossilis funkar med det mesta bara den inte har det för trångt, känner den sig trängd verkan den kunna sticka fiskar.

            Dom jag haft har varit helt lugna bara akvariet varit stort nog att den haft en egen plats att gömma sig på.
            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

            Kommentar

            • MichaelE
              • June 2002
              • 903

              Inskaffade en sydamerikansk sötvattensflundra i går, knappt läcker.
              Den e skitbra på att ändra färg och på att kamouflera sig, här den har grävt ner sig så ser man bara ett par ögon som sticker upp och kollar läget.
              Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

              Nu med både salt och sött .
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

              Kommentar

              • nilssonnet
                • January 2004
                • 603

                Får passa på och anmäla mitt innehav av arowana här, nu passar man in ordentligt i denna tråden! Majestätisk som bara deb simmar den omkring, billig var den också. 295 pix för en fin arowana på 2.5 dm, riktigt tuff också. Har fått storstryk av påfåglarna, och den simmar omkring som inget hade hänt.
                Na klar!

                Kommentar

                • MichaelE
                  • June 2002
                  • 903

                  Det får dom tillbaka i framtiden .
                  Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

                  Nu med både salt och sött .
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

                  Kommentar

                  • nilssonnet
                    • January 2004
                    • 603

                    *Smock!*
                    Den vill inte äta, har provat med mysis, svarta mygglarver, pellets (för sydamerikanska ciklider samt koi karpar), flingfoder och räkmix. I affären fick den röda mygglarver och pellets, så den borde ju käka pellets. Tycker man. Kan det vara påffarna som skrämmer den, dom är väldigt på hugget när det gäller pellets? Den simmar undan så fort en påfågelciklid närmar sig den, även om påffen "bara" är ute efter pellets, men å andra sidan så simmar arowanan bara igenom hav av diverse foder (eller, ja, inte bokstavligen talat) utan att ens öppna munnen.

                    Kan det vara så att den matvägrar pga ny miljö och det kan fungera med röda mygglarver, om så bara för att den ska käka något?
                    Na klar!

                    Kommentar

                    • Daniel Odell
                      • November 2002
                      • 1595

                      låt den vänja sig vid omgivningarna ett par dagar iallafall. Fungerar inget så brukar alltid levande fisk fungera på arowanor för att få dem att äta.
                      fish r friend

                      Kommentar

                      • nilssonnet
                        • January 2004
                        • 603

                        Tja, jo, levande fisk borde kunna fungera. Påfåglarna är hopplöst urusla på att fånga firrarna, så där borde arowanan ha en chans...
                        Na klar!

                        Kommentar

                        • nilssonnet
                          • January 2004
                          • 603

                          Köpte lite levande mygg och frusna röda mygg idag. De levande brydde sig arowanan inte om, men de röda! Ojojoj!!! Slängde i några rutor och den tryckte in 1 ½ ruta i käften direkt! Så, nu är problemet, hur gör jag bäst för att vänja den vid pellets, mysis och räkmix (som jag matar mest med)? Bara mata med ovanstående och mata med röda mygg en gång i veckan första tiden (så att den får något i sig iaf), eller ta växelvis röda mygg och annat?
                          Na klar!

                          Kommentar

                          • Dr. Strange
                            • March 2003
                            • 995

                            Testa med skalade räkor och se om den tar dom.
                            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                            Kommentar

                            • Daniel Odell
                              • November 2002
                              • 1595

                              bara å svälta den ..... efter 2-3 veckor brukar ävend en mest envisa fisk äta pellets
                              fish r friend

                              Kommentar

                              • nilssonnet
                                • January 2004
                                • 603

                                Borde jag mata den ordenligt med röda mygg först så jag vet att den är gödd och klarar svälten, eller det är bara till att köra? Den ser ju inte ut att ha svultit direkt, fast å andra sidan vet jag inte hur en utsvulten arowana ser ut...
                                Na klar!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...