Annorlunda fiskar !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ray
    • January 2002
    • 954

    Lååång tråd,dags att starta del II kanske?

    Var i Åled igår och köpte några fiskar,en "Blå Mantilla"rocka och 5st "Humphead barb"Parambassis pulcinella som har mycket annorlunda utseende och en 15cm "randig"fengädda,de var inte säkra på vad det är men tror att det är P.delhezi ,har bilder på zoonen.
    De hade mycket "annorlunda"fisk men pengarna räckte inte .
    ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

    Kommentar

    • Daniel Odell
      • November 2002
      • 1595

      FI: det är Blochii tror jag.

      gosatta: jävlar vilken ball ;-)
      fish r friend

      Kommentar

      • FI
        • January 2002
        • 1153

        Men hur flax kan man egentligen ha!?! ;D
        ray, jag är inte helt hundra men det där ser ut som en Polypterus endlicheri endlicheri!... Den dyraste, mest exklusiva och mest eftertraktade fengäddan av dem alla!... =D
        Jag är dock inte helt säker men 99% säker, det är i alla fall ingen delhezi, men släng upp bilderna på predatoryfish.net så får du säkert den identifierad.

        Hur mycket fick du pröjsa för den?

        Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • FI
          • January 2002
          • 1153

          Ursprungligen skickat av orm
          FI: det är Blochii tror jag.
          Jo en på predatoryfish.net sa samma sak, men vet du något ställe där det finns bilder på en stor blochii, de jag har sett har bara varit små fiskar med väldigt otydligt mönster.
          En på predatoryfish sa att CDM hade en likadan men det visade sig vara en maculatus, åtminstone så var det så CDM hade namngett den.
          Du kan ju kolla på den här bilden. (kopiera och klistra in)
          http://arofanatics.com/members/cdm/pimelodusmaculatus/image05.jpg

          Mvh Fredrik Isaksson
          Fredrik Isaksson
          Bildarkivet

          Kommentar

          • ray
            • January 2002
            • 954

            FI:jag tror inte att det är delhezi heller ,har nu kollat på många polypterus bilder men är inte 100% säker på vad det är,den var inte dyr iaf 550kr ,de hade en på 20cm för samma pris.
            Den är ganska aktiv så jag funderar på att köpa en till.
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

            Kommentar

            • Daniel Odell
              • November 2002
              • 1595

              SHIT! det inte bar aser ut som endlicheri endlicher, det ÄR endlicheri endlicheri!

              va fick du ge för dem? vart köpte du dem? hur många finns det? ärligt jag åker hur långt som helst för endlicheris!
              fish r friend

              Kommentar

              • ray
                • January 2002
                • 954

                orm: hur kan du vara så säker på att det är P endlicheri endlicheri??
                Hur som helst så är jätte fin och är inte så blygg ,jag har beställt en till
                ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                Kommentar

                • Dr. Strange
                  • March 2003
                  • 995

                  Jag har just börjat bygga ett akva-terrarium, jag planerar att ha vatten agamer samt någonting mer.

                  Måtten blir 150cm högt, 60x60 bredd och djup, jag hade tänkt ha 40-50 cm vatten.

                  så vad kan jag ha i vattnet, behöver slamkrypare bräckt vatten?

                  jag funderar på att låta min gamla stenfik bo i vattendelen tillsammans med en guppy odling eller nåt, men det vore kul med förslag, jag minns att jag såg stora blå krabbor nån gång, någon som vet vad dom heter och om dom går att få tag på?

                  //Mvh marcus
                  " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                  Kommentar

                  • Daniel Odell
                    • November 2002
                    • 1595

                    ray: varför svarar du inte på min fråga?

                    Hur jag ser det? ... ptja på samma sätt som jag ser att en kardinaltetra är en kardinaltetra ... den ser ut som en.
                    fish r friend

                    Kommentar

                    • FI
                      • January 2002
                      • 1153

                      ray:
                      Jepp, jag håller med orm. Först blev jag lite osäker pga färgen men jag har tittat runt lite på bilder och nu är jag rätt säker på att det är en endlicheri, anledningen är huvudformen och munnen. Det är bara endlicherin, lapradeien och någon fler polypterusart som har den där typen av huvudform och mun men vad jag vet så är det bara endlicherin som har ett så där tydligt och karaktäristiskt mönster förutom delhezin som ser ut helt annorlunda. Jag törs inte säga att jag är 100% säker men med med 99,9% säkerhet så är det en endlicheri du har.
                      Grattis! =)

                      Snälla du, säg nu var du fick tag på den så vi andra också får vara med.

                      Mvh Fredrik Isaksson
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • Daniel Odell
                        • November 2002
                        • 1595

                        hur stor e den du köpte ray?
                        fish r friend

                        Kommentar

                        • Hummer
                          • June 2003
                          • 417

                          Här är en länkt till en annorlunda "räka": http://reefkeeping.com/issues/2004-03/jf/feature/index.htm
                          Life's for my own, to live my own way
                          Mina kar: 375L, 105L, 70L, 37,5L och 24000L
                          Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=102886

                          Kommentar

                          • ray
                            • January 2002
                            • 954

                            FI och orm;ni verkar inte läsa allt som skrivs i tråden :/ .
                            Den jag köpte är ca15cm stor men det fanns större och mindre till samma pris,jag tror att det är 5st kvar.

                            orm: vill du ha en/några endlicheri så behöver du inte åka längre än Göteborg(kör förbi Lagret och köp några Corydrors till mig )

                            FI: kolla om det finns nån busbolag(Göteborg-Luleå) som tar med levande fisk så kan köpa och skicka en till dig .
                            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                            Kommentar

                            • ray
                              • January 2002
                              • 954

                              Nya bilder finns på zoonen,som sagt så är fengäddan varken rädd eller blyg.
                              ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                              Kommentar

                              • Dr. Strange
                                • March 2003
                                • 995

                                Ray: ser att du döpt dom till Delhezi på bilderna, jag kan med 1000% säkerhet säga att det inte är Delhezi, jag har inte kollat vad det kan vara men med dom stora läpparna verkar det troligt att det är Endelich eller Lapreidi.

                                //Marcus
                                " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

                                Kommentar

                                Arbetssätt...