Räkig fakta...
Kollaps
X
-
(Grejen är att jag hade 10 st men 5 st dog och jag har såklart BARA honor kvar... Hade ju velat ha någon hanne till dem! )Kommentar
-
Vilken räka kallas för algätande räka? Den var ljus, genomskinlig, tror att jag såg lite prickar på den...inte helt säker.Kommentar
-
ok, tack tyckte de var fina men jag har problem med mitt vatten (till räkor) och så gick de i ett kar med fjärilciklider som hade vitprick.Kommentar
-
Jo det där med äggfläcken ser jag ju naturligtvis.. Jag tänkte på när man köper dem på djuraffären, att de kanske är så unga så honorna inte har äggfläck, kan man se skillnad när de är så unga eller får man köpa ett gäng och chansa?
(Grejen är att jag hade 10 st men 5 st dog och jag har såklart BARA honor kvar... Hade ju velat ha någon hanne till dem! )
Aha, då har du hamnat i samma sits som mig när jag ville ha tag på en glasräks-hane. Omöjligt att se innan dom är könsmogna.
Jag tror tyvärr att man måste chansa. Då får man ju fler räkor samtidigt..Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Jo det där med äggfläcken ser jag ju naturligtvis.. Jag tänkte på när man köper dem på djuraffären, att de kanske är så unga så honorna inte har äggfläck, kan man se skillnad när de är så unga eller får man köpa ett gäng och chansa?
(Grejen är att jag hade 10 st men 5 st dog och jag har såklart BARA honor kvar... Hade ju velat ha någon hanne till dem! )Kommentar
-
Hum ja... trodde det var dina humlor och tänkte: Sjutton, dom är ju lika snygga som drds humlor, och det var domKommentar
-
Sonja: Tack för tipset, det ska jag prova! Har inte tänkt på att äggfläckarna kanske kommer tidigt!Kommentar
-
Lägger upp några bilder på våra humlor. De har inte lika breda färgband som drd:s. Två av dem har det men mankan inte beskylla dem för att vara linslusar direkt. Bilderna är riktigt dåliga men på en av bilderna ser man hur en av humlorna har ljusare färg. På bilden ser den rödaktig ut men i verkligheten är den brunaktigare. Har inte riktigt bestämt hur jag vill ha det, helst skulle jag bara vilja ha de breda ränderna kvar men de är ju inte sååå lätta att komma över...Goa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
Lägger upp några bilder på våra humlor. De har inte lika breda färgband som drd:s. Två av dem har det men mankan inte beskylla dem för att vara linslusar direkt. Bilderna är riktigt dåliga men på en av bilderna ser man hur en av humlorna har ljusare färg. På bilden ser den rödaktig ut men i verkligheten är den brunaktigare. Har inte riktigt bestämt hur jag vill ha det, helst skulle jag bara vilja ha de breda ränderna kvar men de är ju inte sååå lätta att komma över...Kommentar
-
Goa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
Ja, det där ha begäret känner jag igen. Leter hela tiden efter bättre begagnade akvarium. Är för snål för att köpa nya för flera tusen när man kan hitta gamla för nån hundralapp.
Och nu måste jag ha minst 2 till akvarium, så jag kan införskaffa mig fler räksorter!@-{-{--
Rebecca
Kommentar
-
Ja, suck...Pengarna har jag, men sambon säger stopp...Han tycker det börjar likna en akvarieaffär som det är...Kommentar
Kommentar