Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Jag har ett 27l som är igång men inga inneboende i det. Det var tidigare några guppies där. Nu funderar jag på att skaffa en ny sort räkor. Ska jag låta några fiskar gå där ett tag innan de nya räkorna flyttar in, eller går det bra att släppa ner räkor direkt. Jag har bytt del av vatten samtidigt som jag bytt i de andra akvarierna. Hade tidigare tigerräkor tillsammans med Endlers men de dog en efter en :-(
Vilka är lättast (mindre svåra) Tiger eller Humlor?? Jag är så sugen på humlor... Finns de fortfarande på Södermalms Akvarieaffär???Kommentar
-
Släppte nyss ner ett stänktetra par i räkkaret som jag köpte idag
Hoppas det går bra för stänktetrorna är rätt snälla av sig ju....________________________________________________
Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet GalleriKommentar
-
Hoppas du inte stoppade ner tetrorna till dom vackra humlorna. Du ska vara riktigt rädd om dom och får du räkyngel ska du vara väldigt rädd om dom också. Blir ev yngel lika vackra som dom vuxna finns nog många intresserade som ställer sig i köKommentar
-
Jag har ett 27l som är igång men inga inneboende i det. Det var tidigare några guppies där. Nu funderar jag på att skaffa en ny sort räkor. Ska jag låta några fiskar gå där ett tag innan de nya räkorna flyttar in, eller går det bra att släppa ner räkor direkt. Jag har bytt del av vatten samtidigt som jag bytt i de andra akvarierna. Hade tidigare tigerräkor tillsammans med Endlers men de dog en efter en :-(
Vilka är lättast (mindre svåra) Tiger eller Humlor?? Jag är så sugen på humlor... Finns de fortfarande på Södermalms Akvarieaffär???
Det var ett tag sen jag var på Södermalms Akvarieaffär så jag vet inte hur mycket olika räkor Janne har nu. Men det går ju alltid att beställa genom honom om det man vill ha finns på beställningslistan.Kommentar
-
Janne sa sist jag var där för 2 veckor sen att han inte vill ta hem humlor eftersom dom bara dör.
Kanske gör han ett undantag men det är väl bara att fråga honom antar jag.Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Jo det har varit mycket problem med dom vid leveranserna.Kommentar
-
-
Var det stänktetrorna eller räkkaret du köpte idag?
Hoppas du inte stoppade ner tetrorna till dom vackra humlorna. Du ska vara riktigt rädd om dom och får du räkyngel ska du vara väldigt rädd om dom också. Blir ev yngel lika vackra som dom vuxna finns nog många intresserade som ställer sig i kö
Isåfall så åker dom upp så fort jag ser dom röra en miniräka________________________________________________
Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet GalleriKommentar
-
Var det stänktetrorna eller räkkaret du köpte idag?
Hoppas du inte stoppade ner tetrorna till dom vackra humlorna. Du ska vara riktigt rädd om dom och får du räkyngel ska du vara väldigt rädd om dom också. Blir ev yngel lika vackra som dom vuxna finns nog många intresserade som ställer sig i kö
Jag tycker att du (drd) absolut INTE skall släpper något annat än möjligtvis CRs i samma fina kvalite för att bygga upp en riktig fin Japanstamm. Men tror inte heller att såna finns i Sverige - än. Var rädd om de - framförallt nu när de ha rom! Det är som att köra Rolls Royce med sommardäck mitt i vintern... Eller att släpper ner några pirayas till dina fina dicus
Hejhopp. Ralp110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
-
Drds fina svartvita räkor är nog inga humlor utan black&white biräkor i så kallad japankvalité. Om inte flera på Duisburgresan har köpt samma räkor så är du nog ensam om dessa djur i hela Sverige (bortsett från mig - men jag räknas inte riktig eftersom jag inte lyckas att hålla de vid liv i mit förbaskade räkodyglige vatten - grrrr).
Jag tycker att du (drd) absolut INTE skall släpper något annat än möjligtvis CRs i samma fina kvalite för att bygga upp en riktig fin Japanstamm. Men tror inte heller att såna finns i Sverige - än. Var rädd om de - framförallt nu när de ha rom! Det är som att köra Rolls Royce med sommardäck mitt i vintern... Eller att släpper ner några pirayas till dina fina dicus
Hejhopp. RalpNemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Drds fina svartvita räkor är nog inga humlor utan black&white biräkor i så kallad japankvalité.
enligt simontorp så heter den Neocardinal sp.....
mvh christofferSenast redigerad av Choffe; 04 November 2006, 11:18.Christoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
söker man på det latinska namnet så visas massor olika räkarter, typ alla som finns känns det som, men denhär bilden fanns bla.....
mvh christofferChristoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
Kommentar