Ja det är dom här två sorterna som är flest. Finns mycket körsbär också men dom gömmer sig lite mer och är mer stillsamma. Sen är inte alla körsbärshonor så där kanonröda heller så dom syns inte så bra.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
Jo det har jag funderat på. Men då måste jag ha många fler kar. Fast jag har börjat flytta bort dom med sämst teckning. Dom får gå hos mina Corydoras sterbai i stället. Jag brukar fundera på urvalsodling ungefär varje gång jag går förbi karet
Men jag är egentligen mer intresserad av mina nyaste humleräkor. Det finns en ganska fin hona med rom där nu. Skulle jag ha sån tur att det blir yngel så måste jag absolut börja plocka undan de snyggaste... fast då måste jag ha fler kar
Hur går det med dina blåa räkor Magic? Ser du till dom något? Ingen rom? Var det ingen som fotade dom när ni hade träff hos er?Kommentar
-
Christoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
Kommentar
-
Jo det har jag funderat på. Men då måste jag ha många fler kar. Fast jag har börjat flytta bort dom med sämst teckning. Dom får gå hos mina Corydoras sterbai i stället. Jag brukar fundera på urvalsodling ungefär varje gång jag går förbi karet
Men jag är egentligen mer intresserad av mina nyaste humleräkor. Det finns en ganska fin hona med rom där nu. Skulle jag ha sån tur att det blir yngel så måste jag absolut börja plocka undan de snyggaste... fast då måste jag ha fler kar
Hur går det med dina blåa räkor Magic? Ser du till dom något? Ingen rom? Var det ingen som fotade dom när ni hade träff hos er?...
dom blå, ja jo.. jag har ju dom i en "misskött" rund guldfiskssål :/, sköter dom rätt dåligt, vet iaf att jag har EN kvar men mer än så vet jag tyv. inte...
mina räkkar är ju på gång... m,en får vänta på slimlinesen jag beställt....Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
Kommentar
-
Även om du hittar två som inte korsar sig finns "risken" att en av dom "tar över" karet. I två småkar med räkor hos mig har jag väldigt små fiskar som håller sig lite mer upptill. Det är Boraras maculatus och B.brigittae. Dom funkar ihop med räkorna. Speciellt brigittaen som är lite mindre än maculatus och dessutom mycket mer färggrann.
Men har du någon räka som trivs och förökar sig så finns den över hela karet så småningom. Speciellt om du har en del flytväxter också. Då sitter dom gärna där och letar mat.Kommentar
-
En länk till schema över korsningsrisk: http://www.garnelenforum.de/ftopic1538.html
Tack, den tabellen är ju toppen!"Failure does not require planning"Kommentar
-
Även om du hittar två som inte korsar sig finns "risken" att en av dom "tar över" karet. I två småkar med räkor hos mig har jag väldigt små fiskar som håller sig lite mer upptill. Det är Boraras maculatus och B.brigittae. Dom funkar ihop med räkorna. Speciellt brigittaen som är lite mindre än maculatus och dessutom mycket mer färggrann.
Men har du någon räka som trivs och förökar sig så finns den över hela karet så småningom. Speciellt om du har en del flytväxter också. Då sitter dom gärna där och letar mat.
Funderar på att ha dem tillsammans med antingen någon av alla vackra Pseudomugil eller möjligtvis Iratherina werneri."Failure does not require planning"Kommentar
-
Ok, den jag är mest intresserad av i dags läget är CR, kanske skall hålla mig till bara den så länge... i det ena karet...
Funderar på att ha dem tillsammans med antingen någon av alla vackra Pseudomugil eller möjligtvis Riatherina werneri.
Sen så har jag redan Pseudomugil gertrudae med körsbärsräkorna. Det är ju också en fisk som håller sig enbart uppe i ytan. Men jag mistänker att den tar lite räkbebbar då och då. Nu spelar det ingen roll, körsbären förökar sig bra endå.
Annars så skulle jag tro att t ex furcatus är för stor och signifer, som jag haft fast intemed räkor, den är rätt tuff och håller sig överallt i karet. Den skulle säkert kunna ge sig på räkorna.Kommentar
-
Vad sa de i Duisburg - drd - vad det var? Vad pröjsade du?
Hejhopp. R110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
-
Ja det har blivit så att jag skriver humla om alla svart/vitrandiga räkor. Hur ska man veta om det är Bee, New bee, humla eller diamond när man köper i butik och dom inte har en aning om vad dom säljer och grossisterna är lika frågande då man ringer. Det är tråkigt tycker jag. Jag vill ju vbeta vad det är för sorter jag har.
Är lite missnöjd med att inte veta vad mina Burmaräkor är för något heller.Kommentar
-
Ja det där med tyskan är ju knepigtMen jag har i alla fall kommit på att om man lyckas hitta information om räkor på tyska så kan man översätta till engelska med altavistas babelfishfunktion. Då blir det i alla fall lite lättare.
Kommentar
Kommentar