Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Underbar bild Sonja! Nu satte jag igång mitt 27l annan plats(se om det blir mindre alger). Karet står på köksbänken blev faktiskt riktigt fräckt. Nära till vattenbyten. I med mina 4 körsbärsräkor köpte 5 crystal red de hade inte körsbär gillar inte blandning får se vad jag gör framöver.
Hade 9 körsbär från början alla honor otroligt nog hoppas på rom på de andra.
Mvh CeciliaKommentar
-
Ja lite knäppt tycker jag det är att två honor bråkar. Jag trodde den andra, högra, var hane först men det är det inte.
miluhe, hoppas det funkar bättre med karet den här gången. Skriv och berätta.Kommentar
-
Har ni promel med snäckor i era kar? Snäckor av den lilla slaget som bara förökar sig och blir till tusentals som snäackor? I mitt andra akvarium har jag pakistanbotier, men vågar inte släppa ner sånna till räkorna, inte ännu. Jag vill inte ha denna lilla snäcka. Men jag vet inte hur jag ska få bort den på bästa sätt.. Förslag?@-{-{--
Rebecca
Kommentar
-
Jag stoppar ner snäckor i alla mina kar i stället Fast det är den lite större posthornssnäckan. Snäckor gör nytta i karen, speciellt i de små tycker jag. Dom blir fler ju mer man matar. Men jag håller med om att de små kanelbullesnäckorna, som väl oftast kommer in med växter, dom är svåra att bli av med.
Jag skulle inte stoppa ner botior i samma kar som räkor någonsin.Kommentar
-
En blå räka kan vara antingen en som faktiskt är mer eller mindre blå, eller mer violett. men det kan också vara en räka som "färgats" blå med foder eller något. Men skulle jag ha möjlighet att se blåa skulle jag köpa direkt om dom faktiskt såg blåa ut. Vad jag fattat det som finns det några olika caridinaräkor som avlats fram till blått. Bl a tigerräkan. Men det finns utan ränder också.
Men iofs tycker jag att mina tigerräkor är mera blå än vad jag kunde se att dina var på dina bilder.
Jag har inte blandat mina räkor alls. Dels för att en del sorter kan korsa sig, dels gillar jag inte tanken på en blandad räksoppa och för det tredje kan det bli så att om man blandar två som inte korsar sig kan ändå en vara mycket mer framgångsrik med förökningen och "ta över" karet.
Däremot har jag lite småfisk i en del kar ihop med räkorna. Bl a dvärgrasboror som Boraras maculatus och brigittae. Det funkar bra.//Linda
Kommentar
-
Men det är ingenting mot dom "riktiga" blå tiger jag sett på bild (om nu bilderna är helt omanipulerade ).Kommentar
-
Här är en länk till äkta blåa tigerräkor. Han som odlar dom är väldigt seriös. Dom äkta blå tigerräkorna har ljusa ögon.
Kommentar
-
Här är en länk till äkta blåa tigerräkor. Han som odlar dom är väldigt seriös. Dom äkta blå tigerräkorna har ljusa ögon.
http://gerdvoss.de/Wirbellose/Tigerg...nele_blau.htmlGoa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av miiaooSjälv så är jag inte så svag för dom blå, men denna:
http://www.wirbellose.de/arten.cgi?a...show&artNo=202
Den ger mig ett sjukt STORT habegär!!! Så jäk-a snygg!!!!
Undrar om den nånsin kommer att gå att få tag på?
Goa hälsningar, Maria Min hemsidaMan kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!Kommentar
-
asså är jag trög lr? det är väll tigerräkor? men dom är ju knappt lika dessa! http://www.petshrimp.com/tigershrimp.html
mvh christofferChristoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
Mina är lite skumma i färgen. Dom ser ut att ha två olika nyanser, eller vad man ska kalla det. Speciellt två av hanarna ser lite mer blå ut än de andra, medan resten av hanarna är mer varmbruna.
Men det är ingenting mot dom "riktiga" blå tiger jag sett på bild (om nu bilderna är helt omanipulerade ).
Ah det var ju bra att veta, jag ska köpa några flera nästa gång vi åker dit så att det blir ett litet gäng.//Linda
Kommentar
Kommentar