Meddelande
Kollaps
Inget tillkännagivande ännu.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
DRD, va e de för "fågelmatspåse" du har uppe till höger?www.akvascape.se - design i vattenvärldenKommentar
-
Det är en damstrumpa med torvpellets som har för uppgift att sänka ph´t i karet lite grann________________________________________________
Matte med finaoch
kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
Kommentar
-
vad är det som "bildas" på ytan om det är för lite cirkulation på ytanhar hänt flera gånger men höjer man pumpen litelite så försvinner det, men då låter det massor för att "utblåset" är lite över ytan....men varför blir det så??? det ser ut som att det skulle vara mini små oljedroppar på ytan typ, det är som ett lager....
help me
mvh christofferChristoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
vad är det som "bildas" på ytan om det är för lite cirkulation på ytanhar hänt flera gånger men höjer man pumpen litelite så försvinner det, men då låter det massor för att "utblåset" är lite över ytan....men varför blir det så??? det ser ut som att det skulle vara mini små oljedroppar på ytan typ, det är som ett lager....
help me
mvh christofferOm man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Kommentar
-
help me
mvh christoffer
det finns svar i forumet om detta, SÖK.!
"hinna" "ytan" .... mfl söktermer ger alla svar du söker.Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit
Nunc Est BibendumKommentar
-
-
hej! jag har ett problem.. hur mäter man hur stor salthalt man har? har försökt att odla lite Japonica räkor men dom vill inte leva i våra försök till salt vatten...
har testat lite olika sätt och ingen överlever... Är det någon som har något tipt hur man kan göra? /monijkaGör inget som jag inte skulle göra...
Kommentar
-
Resonera såhär så blir det enklast
1kg vatten och 35 gram salt = 35ppm om jag inte har helt fel.
1kg vatten är 1 liter (vid 4grader celsius om man skall vara petig)
www.akvascape.se - design i vattenvärldenKommentar
-
Ser ut som om jag har fastnat i räkträsket också. Har införskaffat mig Cherry Red i ett kar. Och nu till veckan när jag tar mig ner till Stockholm en sväng, har jag tur och får köpa några andra räkor av gladhertha
Men, om jag förståt rätt, det som jag skum läst i denna tråd, så kan alltså White Pearl och Cherry Red inte gå tillsammans, då de kan korsa raserna?
Men båda två går bra med Crystal Red, så länge den andra inte är med också?@-{-{--
Rebecca
Kommentar
-
-
Den mest kompletta och aktuella korsningstabellen hittar du här (dock på tyska). Grön "0" står för korsning inte möjlig, röd "X" står för korsning möjlig och svart "X" för förmodligen korsningsrisk.
Hejhopp. Ralp110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
Kommentar