Ursprungligen postat av ralp
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
I Tyskland byter de flesta alltid med kallt vatten. Dels för att "trigga" ömsningen som är väl inte farligt för skaldjur - tvärtom. Det är väl bara gravida räkor som det blir knasig ifall de ömsar sig. Och dels för att det är säkrare ifall du har kopparledningar. Lite temperatursvängningar är väl också mer naturligt eller?
Jag byter alltid med kallt inte iskallt men kallt vatten. Något varmare dock i mitt lilla CR-kar eftersom det går nu min andragångsföderska
Ursprungligen postat av Ravenskulle mer tro på obefruktad. honan byter bara skal när hon växt ut det såvitt ja vet.
Hejhopp. Ralf110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon coronaKommentar
-
Ursprungligen postat av SonjaVisst verkar det som om rommen sväller och blir större vartefter tiden går? Men mycket hinner hända på 4-5 dygn. Du har säkert småttingar i karet snart igenKommentar
-
Ursprungligen postat av Ravenhon va framme ida TOM så dom finns antagligen i javaormbunken, där finns en del gott.Kommentar
-
tittade visst på fel hona
tydligen 2 vuxna honor numera i karet.
bara haft en innan.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Raventittade visst på fel hona
tydligen 2 vuxna honor numera i karet.
bara haft en innan.Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Morellenstackars räka, konstant gravid! Puh! ;-) Häftig bild!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Morellenstackars räka, konstant gravid! Puh! ;-)Kommentar
-
Ursprungligen postat av SonjaDet ser nästan ut som om den gympar. Armhävningar eller nåt... tänkte på dig då... med yoganhttp://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188
"Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
(ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)Kommentar
-
Ursprungligen postat av MorellenDen gör förmodligen "katt och ko" när man skall flexa ryggen upp och ned *S*Kommentar
-
Ursprungligen postat av SonjaDet ser nästan ut som om den gympar. Armhävningar eller nåt... tänkte på dig då... med yoganKommentar
-
Jag vet inte... antingen ska dom kanske ömsa skal eller så vill hanen para sig och honan är inte intresserad?Kommentar
-
Inte är hon ointresserad. Hon försöker inte sparka av honom. Åh, tänk om jag får amanobebisar!!! Jag har faktiskt läst lite och hittat info.
Dom trivs med mycket växter, detta gör dom leksugna. Algtabletter, flingfoder och röda mygglarver bör vara en meny. Dom ska ha lagom skygga fiskar till sällskap. Gärna stenar, rötter och grottor. Dessa åtgärder har jag vidtagit. Vore ju kul att få amanoyngel eftersom dom ska vara rätt svåra att odla. Men AkvarieGuiden tycker inte det, där står det "Lätt. Sker av sig självt.". Tänk om hon bär på rom nu! Jag har bara sett hennes huvud och att hanen ideligen gör dessa rörelser. Yngel, snälla!! Måste göra iordning min 4 liter plastbytta där dom kan kläckas om det blir något. Enligt internet ska man lägga den gravida honan i en burk med sötvatten. När hon har lagt äggen tar man bort henne och tillsätter salt.
Hoppas på yngelKommentar
Kommentar