Räkor äter inte deras egna barn eller för den delens anda räkors. ^^
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Räkig fakta...
Collapse
X
-
-
Grattis sonjahan/hon ser så gullig ut
Kan slänga in 2 bilder på mina nyfunna cherry bäbisar
(modemvänliga)
Last edited by DannyO; 2006-03-29, 19:54.
Comment
-
Grattis Sonja - känner du dig redo för en nya räksort nu?
Förresten - har ni (räkioter) provat någon gång alkotter i era räkkar? Mina räkor älskar de. Efter några veckor finns det inte mycket kvar. Bara som ett litet tips...
Hejhopp. Ralp110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona
Comment
-
Originally posted by SonjaDom är jättesöta. Det är rätt små/unga räkor, eller hur?Ja de är riktigt små
ralp är du säker? får väll ut i skogen och leta då då
Lyckades få en riktigt bra bild på en av dem veckan innan:
Man kan ju se att de växt riktigt snabbt
För att visa hur liten den är så tog jag en bild utan zoom
Bästa bild jag någonsin tagit på en räkunge *sjukt stolt*guud så gulliga de är
nästan lite knubbiga
Last edited by DannyO; 2006-03-29, 21:15.
Comment
-
Originally posted by DannyO
Bästa bild jag någonsin tagit på en räkunge *sjukt stolt*guud så gulliga de är
nästan lite knubbiga
Bilden på pyttisen i stora, stora välden är bra fin den med. Dom har en annan kroppsform då de är så små. Mer huvud liksom.
Comment
-
Originally posted by ralpGrattis Sonja - känner du dig redo för en nya räksort nu?
Förresten - har ni (räkioter) provat någon gång alkotter i era räkkar? Mina räkor älskar de. Efter några veckor finns det inte mycket kvar. Bara som ett litet tips...
Hejhopp. RalpJag måste få upp dom små lite i storlek så jag vet att de finns, och överlever. Såg inte en enda CR-unge idag t ex. Det är nu inte så konstigt, dom är små och växterna många och täta.
Alkottar har jag en hel påse av... va, har inte alla detden påsen står väl någonstans i förrådet bredvid kassarna med torra bok- och eklöv
Comment
-
Originally posted by ralp
Hejhopp. Ralp
(förstora gärna bilden)
Comment
-
Originally posted by SonjaNu har jag testat alkottar och som synes gillar körsbärsbebbarna det väldigt mycket
Hejhopp. R110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona
Comment
-
Originally posted by ZuzVilka bilder!!
Har du kokat alkottarna först?
Jag funderar lite på det här med hårdhet och sötvattenräkor. Dom verkar inte ha några problem med mitt vatten som väl är neutralt/mjukt kan man säga. Jag har lagt ner lite sepiaskal åt dom. Snäckorna jag har får inte så himla snygga skal precis, men jag tycker att räkorna borde vilja ha lite hårdhet för att bilda fina skal. Men är sen vattnet för hårt och högt pH så får dom lite problem att föröka sig såg jag att Daniel skrev om Crystal. Nu är väl Crystal då lite marigare än Cherry.
I karet med bara White pearl och posthornssnäckor har posthornen fått otroligt snygga skal. Snäckorna där verkar äta upp räkornas ömsade skal och tillgodogöra sig kalk, eller är det inte kalk i deras (räkornas) skal? Det kanske är mer som våra naglar och hår, eller som hornämne (har glömt namnet)?
Nu blev det visst rätt mycket svammel
Comment
Comment