Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    Jo, men fjärilar är ju klarvattensfiskar... Men snygga det är dom! Jättebra bild!!
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      Ursprungligen postat av Kjaer
      Jo, men fjärilar är ju klarvattensfiskar... Men snygga det är dom! Jättebra bild!!
      M. ramirezi finns väl ändå i både klar- och svartvatten?

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Jag köpte idag 1+2 vad han kallade Apistogramma hongsloi II, vad är det för skillnad på den och den vanliga hongsloi? Mycket vackra är de i alla fall.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • JEK
          • March 2007
          • 1467

          Ursprungligen postat av oaken
          M. ramirezi finns väl ändå i både klar- och svartvatten?
          Vad jag har läst är dom primärt klarvattensfiskar. Lever i sk. Llanos, bäckar på savannen.
          Mvh.
          Johan - akvarielös!

          Kommentar

          • Vic
            • November 2006
            • 1533

            Har helt klart fått leksugna Viejitor nu! Jag såg den dominanta honan i en grotta, och den lämnar hon inte, bara vid vissa tillfällen som när en annan fisk närmar sig. Då simmar hon fort ut, jagar iväg och sen fort in igen, annars är det mest hanen som vaktar utanför. Jag kan se att hon går och putsar i grottan, och hon har fått en lite starkare gul färg. Sen så ser hennes anal lite uppsväld ut. Ni ser på kortet jag skickar. Ska bli kul att se vad det blir av detta! Dom sägs dock kräva lägre pH för att äggen ska kläckas? Och jag tvekar på att dom klarar första leken, men det är iallafall en början!
            Bifogade filer
            Mvh Viktor


            Apistogramma för hela slanten!

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Vic
              Har helt klart fått leksugna Viejitor nu! Jag såg den dominanta honan i en grotta, och den lämnar hon inte, bara vid vissa tillfällen som när en annan fisk närmar sig. Då simmar hon fort ut, jagar iväg och sen fort in igen, annars är det mest hanen som vaktar utanför. Jag kan se att hon går och putsar i grottan, och hon har fått en lite starkare gul färg. Sen så ser hennes anal lite uppsväld ut. Ni ser på kortet jag skickar. Ska bli kul att se vad det blir av detta! Dom sägs dock kräva lägre pH för att äggen ska kläckas? Och jag tvekar på att dom klarar första leken, men det är iallafall en början!
              Lycka till
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Vic
                • November 2006
                • 1533

                Jag kikade in i grottan för ett par minuter sen och såg orangea ägg hänga i taket!
                Undrar om jag kommer somna inatt..
                Mvh Viktor


                Apistogramma för hela slanten!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Just det, jag har glömt att meddela att mina nijsseni har yngel i stora burken igen
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Vic
                    • November 2006
                    • 1533

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Just det, jag har glömt att meddela att mina nijsseni har yngel i stora burken igen
                    Roligt att höra! Hur många lekar behövde dom på sig?
                    Äggen sitter fortfarande kvar i grottan, kan uppskatta att de är 50-70 st.
                    Mvh Viktor


                    Apistogramma för hela slanten!

                    Kommentar

                    • Långås
                      • December 2005
                      • 1368

                      Och jag kan meddela att mina Apistogramma pulchra (hanen på fotot i förra månadens fototävling) har käkat upp sin rom för 6:e gången i rad. Inte så kul. Klurar på om jag kan göra något för att förbättra chanserna eller om det bara är tålamod som gäller???
                      Mvh Peter

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        Ursprungligen postat av Vic
                        Roligt att höra! Hur många lekar behövde dom på sig?
                        Äggen sitter fortfarande kvar i grottan, kan uppskatta att de är 50-70 st.
                        Ärligt talat vet jag inte eftersom de går i det stora karet. Men om man räknar lite på tid och att detta är andra gången de har simmande yngel så kan jag tänka mig att första leken inte blev något.

                        Det är häftigt att se hur hanen och honan samverkar i försvaret. Hanen är lite "layback" och bryr sig inte så mycket.

                        Men jävlar annama om honan får det tufft. Då kommer han farandes som värsta hormonstinna värsting och ger sig på allt som simmar.

                        Sedan får han lite uppskattning av honan genom lite "nära simmande".
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ursprungligen postat av Långås
                          Och jag kan meddela att mina Apistogramma pulchra (hanen på fotot i förra månadens fototävling) har käkat upp sin rom för 6:e gången i rad. Inte så kul. Klurar på om jag kan göra något för att förbättra chanserna eller om det bara är tålamod som gäller???
                          Har han något att göra? Yttre försvar alltså.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Långås
                            • December 2005
                            • 1368

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Har han något att göra? Yttre försvar alltså.
                            Jag uttryckte mig fel, det är honan som ätit rommen, pappan har skött sig.

                            Jag har testat att köra ett par kurvciklider i för att dom skulle ha något att skydda rommen ifrån men nu går dom ensamma med malar igen. Jag ligger på ph 7 ungefär men ser inte att rommen möglar eller något innan hon käkar. Ofta har hon käkat efter cirka ett dygn.
                            Mvh Peter

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av Långås
                              Jag uttryckte mig fel, det är honan som ätit rommen, pappan har skött sig.

                              Jag har testat att köra ett par kurvciklider i för att dom skulle ha något att skydda rommen ifrån men nu går dom ensamma med malar igen. Jag ligger på ph 7 ungefär men ser inte att rommen möglar eller något innan hon käkar. Ofta har hon käkat efter cirka ett dygn.
                              Hmm, då är det värre, handlar om uppfostran

                              Men hur man uppfostrar en Ap mamma vet inte jag
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Galion
                                • December 2004
                                • 337

                                Tänkte jag skulle leverera en liten rapport *Hehe*
                                Har ÄNTLIGEN börjat att inhandla lite Apistor till mitt lilla 720L

                                Har för närvarande (Efter inköp) 3 olika arter i karet.
                                A.Agassizii (Dubble Red) 1.3
                                A.Nijsseni 1.1
                                A.Steindachneri 1.1
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av Galion; 11 February 2008, 13:43. Anledning: Glömde juh bilderna :P
                                Mvh Peter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...