Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Mina Apistogramma

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        B13304BC-225F-4EE0-B279-5E8E62A6F443.jpeg
Visningar:	15
Storlek:	483.1 kB
ID:     	2409654Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        CD3004D6-16EC-4149-98DE-C07A93493104.jpeg
Storlek:	382.5 kB
ID:     	2409653Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        C84D7D1A-75C5-42CB-BD0A-8FBDA7156263.jpeg
Storlek:	323.6 kB
ID:     	2409652

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Ja, nu är det höst och den här intressanta tråden borde locka många till långläsning. Jag utlovade ju bilder på mina ap. trifasciata i något tidigare inlägg. De kommer här.

Kommentera:

• c90368
    svarade
    Nu är hösten här och intresset för akvarier börjar komma igång, så då är det dags för en bump av tråden

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Instämmer helt!

Kommentera:

• ICC
    svarade
    Denna tråden samt -Varför så få frågor om tetror, är riktigt bra trådar med massor av matnyttig information. De borde ständigt ligga överst i forumet som en infobank att skriva och ta del utav.

Kommentera:

• Nando
    svarade

Namn:	        973AF658-3923-45C1-96CE-DE25DF9BC6AF.jpeg
Visningar:	66
Storlek:	506.7 kB
ID:     	2404990 Idag är ynglet så här stort!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Bilderna ovan är några månader gamla så ynglet har vuxit på sig betydligt nu. Ska fota honom vid tillfälle och lägga upp.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        9690E520-DE0D-424A-850D-F0BC33F7A595.jpeg Visningar:	0 Storlek:	407.4 kB ID:     	2404987Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        FA329B65-C60A-418C-9C0F-4210253A537E.jpeg Visningar:	0 Storlek:	479.5 kB ID:     	2404986 Son och far kakadua!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Den här tråden är toppen för alla som är intresserade av apistogramma! Jag har läst om hela från början till slut nu. Såg i ett tidigare inlägg att förra gången jag läste den var för ett och ett halvt år sedan. Tiden går fort.

Jag har haft kakaduor ganska länge nu och fått yngel flera gånger. Min störste hane som går i 570-karet föddes hos mig i ett 125L. Hans son, som föddes i det stora karet, är nu vuxen. Det är en mycket bra nybörjarapa! Ska testa trifasciata i lillkaret om några veckor. Det blir förhoppningsvis en hane och två honor. Sällskapet består av kolglödstetror och räkor. Återkommer med bilder längre fram.

Kommentera:

• Inger H
    svarade
    Lägger direkt in en bild på min vackra Kakaduahane som just nu är en stolt pappa

Namn:	        IMG_9875.JPG
Visningar:	44
Storlek:	65.8 kB
ID:     	2404754

Kommentera:

• c90368
    svarade
    Bumpar tråden då intresset för AP verkar ha vuxit i forumet

Kommentera:

• ICC
    svarade
    Hydrocotyle Verticillata, Tack ska du ha. Ska lägga namnet på minnet och se om jag får tag på den växten.

Kommentera:

• LindaAlgo
    svarade
    Jättefint akvarium. Du har verkligen fått till nivåer i akvariet på ett väldigt bra sätt.
    Roligt med med nya fiskar!

Kommentera:

• Camenius
    svarade
    Du menar troligen den som är tydligare på bilden nedan?
    Den heter Hydrocotyle Verticillata. På bilden som bifogas är den fortfarande liten, men kan bilda riktigt långa kraftiga stänger. Dock inte som näckrosorna som snabbt växte upp till ytan. Dit kommer nog inte H V:n. Idag har en av grupperna med denna växt, stängler som är över decimetern och kraftiga fina stänger. På bilden är den fortfarande lite trevande och tanig.
    Riktigt kul och mysig växt som när den förökar sig, bildar en stor samling stängler. Nu när jag tillsatt co2 och näring (PMDD) har växten verkligen tagit fart.
    Gillar den skarpt.
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Camenius; 2019-01-28, 08:06.

Kommentera:

• Camenius
    svarade
    Tack, vänligt skrivet. Är inte helt nöjd men tycker ändå det är finare än bilden som inte riktigt gör akvariet rättvisa.

Jag ska leta reda på namnet... det är INTE spikblad, vilket jag fick föreslaget när jag sökte namnet för en tid sedan. Hittade namnet, men som pensionist är jag glömsk. I detta fall, glömt var jag lade papperet där jag skrev upp det. Återkommer.
    Senast ändrad av Camenius; 2019-01-28, 07:50.

Kommentera:

Sparar...
X