Kjells akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av åheim
    Aaaah... det var på tin att man fick en glimt av Kjells aquarium gigantus Tjusigt men var har den stora BTN-roten i mitten tagit vägen?
    Nja den skymtar nog fram bakom javamossebuskaget i fotot i inlägg 1028
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13134

      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Nja den skymtar nog fram bakom javamossebuskaget i fotot i inlägg 1028
      Jag tycker mig skönja någonting där ja. Javamossan döljer "rotsystemet" på modulen ganska bra...
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • freddan_gbg
        • December 2011
        • 297

        Vad hamnade prislappen på? Jag menar detta var nog de vräkigaste bygget jag skådat, och då kollar jag ändå runt på olika saker varje dag :P

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Ursprungligen postat av freddan_gbg
          Vad hamnade prislappen på? Jag menar detta var nog de vräkigaste bygget jag skådat, och då kollar jag ändå runt på olika saker varje dag :P
          Du det var länge sedan jag tittade på prislappar
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • freddan_gbg
            • December 2011
            • 297

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Du det var länge sedan jag tittade på prislappar
            Ehehe, ja varför skall man göra det, när man får de man får... men de ser verkligen inte billigt ut, de är ju inget standard 10 000kr akvarie

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av freddan_gbg
              Ehehe, ja varför skall man göra det, när man får de man får... men de ser verkligen inte billigt ut, de är ju inget standard 10 000kr akvarie
              O nej , långt därifrån
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • freddan_gbg
                • December 2011
                • 297

                För att vara lite "off-topic" om du kunde göra ett undantag och svara på en fråga du som är BTN-mästare... i ett 540 kar, hur många moduler är "lagom"? Tänkte köpa C, O, U och L blir de för mycket?

                Tack

                Kommentar

                • tommy_g
                  • February 2010
                  • 473

                  Kjell> Hur fungerar det med luftfuktigheten i rummet där akvariet står? Ser att du kör öppet med monstera vid ytan.

                  Kommentar

                  • Robin_Hedstrom
                    • January 2005
                    • 1818

                    Ursprungligen postat av freddan_gbg
                    För att vara lite "off-topic" om du kunde göra ett undantag och svara på en fråga du som är BTN-mästare... i ett 540 kar, hur många moduler är "lagom"? Tänkte köpa C, O, U och L blir de för mycket?

                    Tack
                    Man kan aldrig ha för mycket moduler så länge det finns glasyta att fästa dom på. Det blir bara snyggt.
                    /Robin Hedström
                    http://www.robinhedstrom.se/

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av freddan_gbg
                      För att vara lite "off-topic" om du kunde göra ett undantag och svara på en fråga du som är BTN-mästare... i ett 540 kar, hur många moduler är "lagom"? Tänkte köpa C, O, U och L blir de för mycket?

                      Tack
                      Ja jag har inrett en jäkla massa akvarier med BTN-moduler och även gjort ritningsförslag till folk som skulle sätta BTN-moduler i sitt akvarium; MEN det var en jäkla massa år sedan och minnet är kort......
                      Ritningsmallarna var det också länge sedan jag slängde. Visst jag gör även idag då och då något modulakvarium men det blir mer på gehör och jag brukar då ofta ha lite moduler liggande (vilket jag inte har just nu) och testar mig fram. Så kontentan - jag kan nog inte vara till så mycket hjälp.

                      Om du på nätet hittar något foto på något snyggt modulakvarium så kan jag säkert tala om vilka moduler som har använts om det skulle vara till hjälp.

                      Sedan rent allmänt så säger jag som Robin - ju fler desto bättre och 6-7 moduler är inte för lite
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        Ursprungligen postat av tommy_g
                        Kjell> Hur fungerar det med luftfuktigheten i rummet där akvariet står? Ser att du kör öppet med monstera vid ytan.
                        Jag kör alltid med en luftavfuktare
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          hej kjell
                          finns det några uppdaterade bilder på karet? vore kul att se hur det ser ut numera

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Administrator

                            • December 2001
                            • 48148

                            Det var sannerligen länge sedan jag skrev i tråden men intet är nytt under solen eller i alla fall i min källare.
                            Dock så fick jag äntligen tummen ur förra helgen och ställde ut mitt gamla 450 (säkert 15 år sedan det var igång) i garaget för att testa om det fortfarande höll tätt så att jag kunde sälja det. Och det gjorde det men man är ju inte sämre än man kan ändra sig och istället bestämde jag mig att jag skulle ställa ut det på uteterassen för att att köra det utomhus på sommaren.

                            Jag har också påbörjat inredningsplaneringen för jag och frugan delade ikväll på en gryta med musslor så musselskalen skall ner i akvariet. Letade också reda på lite Slimline som jag skall limma in i det istället för den den fula frigolitbakgrund som sitter i det nu.

                            Får se vad det blir för fisk i det?
                            Senast redigerad av Kjell Fohrman; 18 April 2014, 20:35.
                            Akvaristiska hälsningar
                            Kjell
                            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Fast att det höll tätt skulle jag nog inte sagt för idag testade jag det igen efter att jag skurit bort den fula frigolitinredningen i det och sannolikt råkade jag då skära i silikonen vid något kant för nu droppas det. Nåväl det blir att skaffa lite silikon och limma om.

                              Hittade också ett 80-liters mollyhotell när jag städade i garaget så jag plockade fram också detta så också det skall få stå ute på terassen i sommar.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Vad tråkigt att det började droppa om akvariet.
                                Vad ska du ha för fisk i karet/karen?

                                Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...