Ja det var verkligen imponerande och häftigt, dina fiskar lever som i det fria och med regelbunden mat och troligtvis utan några större faror, som att leva på ett fiskarnas lyxhotell.
/ Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Mäktigt.
Kjell, vad har du för filtrering i så stort kar - och hur sköter du det med vattenbyten? Eller det kanske sköter sig helt själv?
//Inger
Två jättestora BTN-moduler är fyllda med filtermatta - du ser en av modulerna till höger på akvariefotot.
Byter på traditionellt vis - dvs med slang - ca. 1/4 varannan månad.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Ja, hur länge vete sjutton, men man kan nog minst sagt säga att jag så här på gamla dar skyndar väldigt långsamt
Akvaristiska hälsningar
Hallå Kjell!
Det går inte riktigt att föreställa sig såhär hemma i kontorsstolen hur mäktigt detta måste vara att sitta och glo in i!
Det har blivit en ganska respektabel matta av javamossan med tiden, mycket snyggt! Hur är det med växterna som hänger ner i vattnet? Är det en vanlig krukväxt?
Akvaristiska hälsningar
Händer inte mycket i mitt källarkontor med akvarier.
Dock saltvattensakvarier som det aldrig blir av att jag startar upp fick temporärt bli ett sötvattensakvarie.
Jag köpte nämligen på mig en del växter på GCG-auktionen som jag inte hade plats för. Att jag köpte dom berodde helt enkelt på att jag behövde få dessa växtarter fotade så jag la Aquapad på botten av akvariet (så det sakll gå snabbt att riva ut gruset igen). Slängde på en del grus som jag hittade i garaget i akvariets framkant, fyllde på med vatten och i med växterna - från vänster är det Elodea canadensis, Sagittaria platyphylla och Cryptocoryne balansae.
Det får stå så några dagar till så att vattnet har klarnat och sedan rivs det igen. Jag behöver för övrigt också byta ut den fula stenen i bakkant på höger sida innan jag fotar.
Jag köpte också Cryptocoryne usteriana på auktionen och den planterade jag i mitt vägg akvarium - blev rätt bra. Nu behöver jag dock bara hitta bättre belysning till de akvariet så jag kan fota det.
Innan auktionen rev jag förövrigt också ut en hel del javamossa ur det stora akvariet.
Bifogade filer
Akvaristiska hälsningar
Kommentar