LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Ännu ett diskus äventyr Tomas. Verkligen fullt ös när du bestämt dig för något, gillas.
    Ser att även dina foto blir gryniga. Något som Nando observerat efter senaste uppdateringen av forumet
    Ett av mina ståta problem.....har svårt att lägga band på mig.
    Tycker också det fungerar sämre efter uppdateringen. Svårare att lägga upp foton när man vill lägga upp flera, här hade jag tre foton och ett kommer med tre eller fyra gånger och ett kommer inte med alls. Något har blivit sämre, det är säkert.....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt! Har du köpt nya alltså?
    Nej då, bara faderförälder.....en kompis köpte men märker att han inte riktigt har tid för dem. Så jag gör ett nytt försök, bra övning för framtiden tänkte jag.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ännu ett diskus äventyr Tomas. Verkligen fullt ös när du bestämt dig för något, gillas.
    Ser att även dina foto blir gryniga. Något som Nando observerat efter senaste uppdateringen av forumet

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt! Har du köpt nya alltså?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 446
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400893 Vattenbyten klara. Och matning.
    dessutom flyttade tio små diskus yngel in. F1 spännande att se hur det kommer att funka denna gång. De har fått flytta in i ett kar som är på 250 liter. Sand på botten och en rot att simma runt eller gömma sig under. Samt ett gäng flytväxter....
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 431
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400889
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 430
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400891
    Klicka på bilden för större version

Namn: 3C3D7055-0179-4D02-BCED-0B89B5FB968B.jpeg
Visningar: 448
Storlek: 235,6 KB
ID: 2400890
    Klicka på bilden för större version

Namn: F97438DD-231C-47FB-A474-194255DA9B55.jpeg
Visningar: 425
Storlek: 219,7 KB
ID: 2400892
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Idag blir det vattenbyten i mina kar, samt om allt funkar som det skall även fjorton till diskusar som flyttar in. Bäst att tvätta alla rutor ordentligt när Pia skall komma på besök nästa gång då..... ja sedan är ju planen att bara låta karen gå och sätta igång med de två större och vem vet......kanske får jag dessa proffsinredda från två av min idoler ...... ja visst ja, idag tror jag visst att smajlet skulle ha vägarna förbi.....alltid roligt med besök...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Japp, förväntningarna är på topp!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Bra ide Pia att ta med kameran. Du är ju grym på att fota akvarium så det ser vi fram emot. Fota allt du kan och får i deras fina lokal.
    Ska bli satan i gatan spännande, om det blir av att du inreder något av Tomas akvarium. Nu har du speedat upp oss alla

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Idag blev det bara en kortis i lokalen, men när jag kom var både Johan och Bosse där och diskuterade nästa ställnings bygge. Det blir en ställning för två sexhundra och två sjuhundratjugo. Två av karen skall flytta in på lördag, så Johan fick brott till vår brädgård här i Partille. Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
    Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
    för övrigt såg det bra ut i mina kar, ingen lek men diskusarna är nyfikna och äter bra så det känns som flytten av dessa har funkat. Och visst kommer det foto igen, men just nu ser det mer ut som ett bombnedslag ett ett akvarierum.....
    jag kommer på tisdag igen tar med mig kameran då tänkte jag
    hjälper gärna till med inredning om du skulle vilja ha mitt lilla "kunnande och tänk" när det gäller inredning. Jag har aldrig inrett ett så stort kar innan så det hade varit riktigt kul!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Bra tips! Jag har börjat titta på naturen på ett annat sätt sedan jag blev intresserad av akvarieinredning. Ser lämpliga rötter, grenar, kvistar och stenar lite överallt

    Synd att jag inte bor närmare er lokal - i så fall hade jag också velat hänga där ibland! Verkar så väldigt trivsamt!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
    Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
    Jag har ett bra tips Tomas, och eftersom jag vet att du har en hund antar jag att du är ute på promenader då och då. Passa på att gå längst vattendrag som sjöar, bäckar, åar mm. Himla bra att skaffa inspiration och idéer från naturentill inredning av akvarium.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Idag blev det bara en kortis i lokalen, men när jag kom var både Johan och Bosse där och diskuterade nästa ställnings bygge. Det blir en ställning för två sexhundra och två sjuhundratjugo. Två av karen skall flytta in på lördag, så Johan fick brott till vår brädgård här i Partille. Ja också kom Pia på besök, alltid lika trevligt. Hon är allt bra sugen att hjälpa till och inredda ett eller annat kar. Tänk om jag kan lyckas få Mats Bryzell att inreda 540 och Pia 450 vilken lycka....
    Jag har märkt mina begränsningar just när det gäller inredning.
    för övrigt såg det bra ut i mina kar, ingen lek men diskusarna är nyfikna och äter bra så det känns som flytten av dessa har funkat. Och visst kommer det foto igen, men just nu ser det mer ut som ett bombnedslag ett ett akvarierum.....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Misstänkte att det var så, mycket slit och släp i lokalen. Du har ju tidigare skämt bort oss med dagliga uppdateringar i dina trådar, därav min fråga.
    Kämpa på du, så ser vi framemot rolig text och foto när du har tid. Skulle även vara kul att se lokalen och innehållet från dina kompisars "ögon", om de nu är aktiva här på forumet vill säga.

    Apropå firrarna, säg till när du vill ha dem. De är nog ett 30-tal, som jag sorterat ut som de som ser bäst ut och växer jämnast. Dina alla, eller en del av dem...om någon annan också är intresserad. De är gratis.
    Ja du någon daglig uppdatering har inte hunnits med, både jobbet och lokalen har knyckt tid.....

    jag är ju egentligen bara intresserad av en liten grupp, 6-8 kanske tio. Men jag skall kolla om David har bestämt sig vad han skall ha i sina kar. En stor grupp jordätare kunde ju vara rätt fräckt. Hur stora är de nu. Helt säkert att du inte vill ha någon betalning?

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Misstänkte att det var så, mycket slit och släp i lokalen. Du har ju tidigare skämt bort oss med dagliga uppdateringar i dina trådar, därav min fråga.
    Kämpa på du, så ser vi framemot rolig text och foto när du har tid. Skulle även vara kul att se lokalen och innehållet från dina kompisars "ögon", om de nu är aktiva här på forumet vill säga.

    Apropå firrarna, säg till när du vill ha dem. De är nog ett 30-tal, som jag sorterat ut som de som ser bäst ut och växer jämnast. Dina alla, eller en del av dem...om någon annan också är intresserad. De är gratis.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Haha, jobbar du hårt i lokalen Tomas? Inte tid för forumet
    Ar varit lite väl mycket både på jobbet och i lokalen nu, jätte intresserad dock av dina fina firrar och läser din tråd innan jag somnar....men det har blivit väldigt lite tid för forumet, men imorgon tänkte jag ta mig lite tid och skäppa lokalen för en dag....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...