LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LAncer
    svarade
    Snyggt. Skönt att få komma igång

    En fråga ska du inte ha något mer så håller varje hyllplan till Karen?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 6D85FC81-E24A-409D-8C22-15C4C52904D7.jpeg
Visningar: 294
Storlek: 572,4 KB
ID: 2399880
    Fredagspyssel......

    Först hämta alla reglar, beställde färdigsågat....lite lat

    Klicka på bilden för större version

Namn: C90B2773-A6E5-467A-B7E2-5F269B0346C3.jpeg
Visningar: 295
Storlek: 342,9 KB
ID: 2399878
    bära in allt.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 0E356485-E7A7-4089-B29E-DD298B56BED5.jpeg
Visningar: 300
Storlek: 403,9 KB
ID: 2399881

    och så var det bara att sätta igång

    Klicka på bilden för större version

Namn: 553BAD19-2963-46F5-81AE-372AA76BFC26.jpeg
Visningar: 299
Storlek: 307,3 KB
ID: 2399877

    första klar, nu tre till
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kände att de behövdes, vila lite från akvariesnack helt enkelt....eller ja det är ju inte helt sant, hade ju årsmöte i akvarieföreningen....
    men nu har jag lagt beställningen på massor av virke, som jag skall hämta imorgon, sedan blir det att bygga ställning hela helgen, ja och eventuellt även flytta ett antal akvarium, denna gång Bosses........

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Låter klokt att ladda batterierna till helgen!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Hela projektet med lokalen låter verkligen härligt men jag förstår att det även är arbetskrävande. Håller Bosse tidplanen hittills?
    Första karen fylls imorgon och i helgen kommer två till, så han håller schemat . .... jag skall nog ha lite paus från lokalen och vara lite hemma. Känns som det är dax att ta det lite lungt....iallafall tills lördag...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hela projektet med lokalen låter verkligen härligt men jag förstår att det även är arbetskrävande. Håller Bosse tidplanen hittills?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Wow, steg 1 och grunden för förutsättningarna avklarat. Bara montering och sedan den spännande uppgiften med inredning osv! Kommer att följa er och eran lokal. Tur att du har så vackra akvarium hemma att slappa vid. Vad passar inte bättre efter en sådan här intensiv akvariehelg
    Helt rätt, sitter här och njuter i soffan i vardagsrummet som står kvar framför karen. I huvudet rullar idéer för ställningarna som skall byggas upp, men det får bli nästa helg det....

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Wow, steg 1 och grunden för förutsättningarna avklarat. Bara montering och sedan den spännande uppgiften med inredning osv! Kommer att följa er och eran lokal. Tur att du har så vackra akvarium hemma att slappa vid. Vad passar inte bättre efter en sådan här intensiv akvariehelg

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Vilken intensiv helg....men sjutton så nöjd jag är.

    Nu sitter jag i soffan och liksom tänker igenom allt som hände, alla samtal och alla möte. Underbart. Dagens äventyr gav också mycket, att se LAcers fina odlingar, fiskar och akvarier. Sedan var det ju tungt att lasta, men även där gick det ju otroligt bra med LAcers hjälp, och sedan David och min son som hjälpte till att lasta av. Nu sitter jag som sagt i soffan och är helt slut men sjutton så nöjd jag är.....

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0019.JPG
Visningar: 351
Storlek: 387,8 KB
ID: 2399673

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Lycka till idag!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Har bokat en vagn till min söndagsresa till LAncer sedan har jag alla kar jag behöver. Ja eller får plats med....klarar av, sedan blir det att bygga ställning.
    fullt upp, hela tiden. Men när vårsolen kommer blir det paus......tror jag

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, är nog bäst att låta bli!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Låter perfekt! Mer än perfekt om man tar ölstugan i beaktande
    Ja, frågan är om man inte skulle ha en säng i lokalen ...... Fast då hade man väl aldrig kommit hem..

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Låter perfekt! Mer än perfekt om man tar ölstugan i beaktande

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja lokalen ja.........nu brinner man lite för detta....

    tack vare LAncer har jag nu akvarierna som jag behöver. Får köpa två mindre ställningar med fem kar totalt och dessutom ett 375 så nu är det klart. I lokalen kommer jag ha mina nuvarande två 375:or plus det jag köper samt ett 450 som jag har kvar sedan min storhetstid med Malawi två av karen kommer vara inredda kar där lekparen skall kunna gå när det inte är lek, vilokar. De andra två kommer användas som uppväxtkar för eventuellt unga diskus, det slog mig just att det kommer bli många tomma kar om inte jag får några ungar. Sedan blir det fyra lek kar, som kommer vara mellan 222-312. Sedan kommer jag ha ett par mindre på 150 där jag hoppas lite på Corydoras . Men vi får väl se. Hemma kommer två 540 i vardagsrummet få vara kvar och 600 där uppe. Där kommer i dessa kar kommer de diskusar gå som inte vill leka eller som inte känns rätt att odla på, sedan kommer det finnas ett karantänskar både hemma och i lokalen. Ja så ser det ut idag..... min minskning av hobbyn har idag blivit femton kar, alltså samma antal som jag hade när jag höll på med Malawi ..... suck, nå väl jag vet ju att jag klarar detta antal.......men gissningsvis kommer jag nog vara singel ett tag till, all ledig tid kommer säkert vara i lokalen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...