LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Hej på er....det var ett tag sedan....
    Ja allt tar tid och kraft, först jobbet sedan några timmar i lokalen. Bosse har fått dit fyra kar och håller sitt tids schema, jag har fyllt upp fem av mina med vatten och kramat filtersvampar hemifrån i karen, och idag flyttades de första diskusarna, de var inte helt lyckliga kan lungt sägas. David och Johan körde igång sitt ställningsbyggande idag... vilken fart de höll...ja David han även fylla sitt första kar. Nu går det undan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jädrar vad ni ångar på! Bra jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Det ser riktigt lovande ut!
    Tänk bara, att ha åtta nya kar att inreda

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Känns bra med förstärkning, idag blev det ett steg tillbaka.... Bosses kar nummer två visade sig läcka. Lite extra jobb men ingen skada skedd, han får låna ett av mina kar till i höst.
    för mig blev det pluggande av avrinnings hållen i karen .
    imorgon blir det att skrapa av svart bakgrund, men det skall vara plastfärg så det går förhoppningsvis lätt. Sedan skall ljus bakgrund på, fönsterfilm.
    Får se om allt går som planerat. David var där med ännu ett 540 kar igår och David och Johan planerar att bygga sin ställning på söndag. Själv hoppas jag på att flytta fisk och ett 375 till i helgen.
    just nu är det vattenbyte hemma. Får ta ett kar per dag nu när helgerna är fullbokade....

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Det ser riktigt lovande ut!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Grymt starkt jobbat av er! Mycket gjort på kort tid.
    Det var nog förståndigt av dig att förstärka ställningarna

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 54731049-B006-4196-975E-C4856B859EFA.jpeg
Visningar: 302
Storlek: 292,4 KB
ID: 2400049Klicka på bilden för större version

Namn: E5315951-8E82-4640-ADBD-97E6CEA33E11.jpeg
Visningar: 318
Storlek: 329,6 KB
ID: 2400048 Idag var det ännu motigare..... känner att det varit två intensiva helger nu på raken..... så vad hände idag. Mer fisk flyttade in i Bosses första ka och kar nummer två står berädd så lite efter schemat är nog Bosse ändå. Två kar per helg var planen. Själv då..... hjälpt Bosse lite, skrapat silikon och förstärkt ställningen. Ja, jag är ju själv lite tveksam så jag använde restbitarma och förstärkte upp lite. Men nu ger jag upp för denna helg
    Klicka på bilden för större version

Namn: 54731049-B006-4196-975E-C4856B859EFA.jpeg
Visningar: 303
Storlek: 292,4 KB
ID: 2400047

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Vad ni fixar och donar, snyggt blir det också

    //Inger
    Tack Inger, ja jag är ju ingen snickare direkt. Men får jag bara jobba i min egen takt och ha ordning och reda runt mig funkar det. Tror det här kommer att bli bra.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja, jag är rätt nöjd. Tänk nu har jag åtta kar att inreda visserligen med sparsam inredning men ändå. Två 375 skall bli vanliga sällskapskar där diskusarna ska få gå och vila mellan lekperioderna, så där är ju tanken att det skall vara både tetror och corydoras samt lite andra ciklider sedan blir det lek kar och lite yngelkar.
    Vad ni fixar och donar, snyggt blir det också

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ah.. så Danakilierna kom på plats idag

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kommer snart jag och besöker er och kollar in läget
    Du är alltid välkommen, idag flyttade några vackra ciklider från Etiopien in, förstod på Bosse att dessa kom från dig, riktigt fin fisk.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så bra det har blivit!
    Ja, jag är rätt nöjd. Tänk nu har jag åtta kar att inreda visserligen med sparsam inredning men ändå. Två 375 skall bli vanliga sällskapskar där diskusarna ska få gå och vila mellan lekperioderna, så där är ju tanken att det skall vara både tetror och corydoras samt lite andra ciklider sedan blir det lek kar och lite yngelkar.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kommer snart jag och besöker er och kollar in läget

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så bra det har blivit!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Nu får det räcka för ikväll....är ju faktiskt klar med det jag hoppades på att göra i helgen.

    Klicka på bilden för större version

Namn: E50A71A5-FFB8-4BB5-BB07-6D347467458F.jpeg
Visningar: 309
Storlek: 309,4 KB
ID: 2400001
    ställningen klar för min del av lokalen. Nu är det bara 375 i vardagsrummet som skall hit och 450 i garaget. Men först får lite fiskar flyttas.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...