LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Jättevackra bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Pia tog ju också några bilder på diskus när hon senast var i lokalen..

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0068.JPG
Visningar: 407
Storlek: 378,4 KB
ID: 2401271
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0066.JPG
Visningar: 417
Storlek: 381,9 KB
ID: 2401272

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0065.JPG
Visningar: 400
Storlek: 511,7 KB
ID: 2401273

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0067.JPG
Visningar: 392
Storlek: 581,1 KB
ID: 2401274

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Men, vad roligt med yngel ändå trots att de kom i fel tid! Verkar vara en ordentlig skock! Grattis!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Hej på er.

    nu är vårstressen här, mest att göra på jobbet och mest att göra på fritiden......sommarstuga, båt, trädgård och dessutom snart påsk, åh vad jag längtar till hösten. Tyvärr känns det lite som akvarier nu kommer som nummer sju eller något i prioriterings listan.

    tack och lov funkar allt otroligt bra just nu. Hemma går de fem akvarier som är kvar som på räls. I lokalen har jag sju kar igång, tänker få igång ett åttonde under påsk. Sedan är de bara de två stora kvar och Pias två kuber.

    De första diskusynglen kom för tre dagar sedan.....så lite fel i tidsplanen som vanligt ....alldeles för tidigt egentligen. Och de rödturkosa håller ju på och lägger rom men ännu har de inte kommit längre....

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0061.JPG
Visningar: 416
Storlek: 174,6 KB
ID: 2401264

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0063.JPG
Visningar: 413
Storlek: 315,8 KB
ID: 2401265

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0055.JPG
Visningar: 402
Storlek: 392,7 KB
ID: 2401266

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0057.JPG
Visningar: 406
Storlek: 454,0 KB
ID: 2401267
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0057.JPG
Visningar: 412
Storlek: 454,0 KB
ID: 2401268

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Föredragshållare nu också
    Nu karriär på gång Tomas!? Hur som helst, kul att se denna entusiasm för -hobbyn.
    precis, men behåller mitt dagjobb en stund till. Kan inte riktigt livnära mig som föredragshållare ännu.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Marten64
    Tack för ett mycket bra och intressant föredrag, det var mycket spännande att få höra om din långa passion till akvariehobbyn.
    Bilden ”visar” ditt första 27 1/2 liters akvarie om jag inte missminner mig.
    Så rätt Johan . Har ju förstått att nanopartiklar är lite i ropet, synd att jag gjorde mig av med denna balja....

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Föredragshållare nu också
    Nu karriär på gång Tomas!? Hur som helst, kul att se denna entusiasm för -hobbyn.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Tack för ett mycket bra och intressant föredrag, det var mycket spännande att få höra om din långa passion till akvariehobbyn.
    Bilden ”visar” ditt första 27 1/2 liters akvarie om jag inte missminner mig.

    Lämna en kommentar:


  • Marten64
    svarade
    Ursprungligen postat av Hellner
    Ja eller kanske i 540 passar bättre.
    Det låter spännande och blir säkert mycket bra, ser fram emot detta. Skoj att få info via Zoopet.
    David du kanske får till ett kar före mig om man bortser från mina tio Xenotilapia bathyphilus som går på tillväxt i väntan på flytt till mitt hemma kar.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Som sagt.....vilket som, tänkte bara att du David ha ett 375 igång och två 540 som fortfarande är tomma så vi kör som du vill

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    De skulle bli superglada att få sträcka ut i ett 540

    Lämna en kommentar:


  • Hellner
    svarade
    Ja eller kanske i 540 passar bättre.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Följer diskussionen...

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Hellner
    Hej! Mitt första inlägg! Jag kan absolut tänka mig ett gäng guianacara sphenozona, dom ser ju väldigt trevliga ut.
    Jag har tyvärr inte så mycket tid och möjlighet som jag skulle vilja, att vara i lokalen. Inte helt lätt att klämma in det mellan jobb och hämningar på dagis och annat...
    Det är olika faser i livet, och jag är ju där minst en nu ofta två gånger per dag. Så bara du bestämmer vad du vill ha i karen så hjälper ju vi andra till med matning. Skall vi ta hela gruppen spenozona i ditt 375?

    Lämna en kommentar:


  • Hellner
    svarade
    Hej! Mitt första inlägg! Jag kan absolut tänka mig ett gäng guianacara sphenozona, dom ser ju väldigt trevliga ut.
    Jag har tyvärr inte så mycket tid och möjlighet som jag skulle vilja, att vara i lokalen. Inte helt lätt att klämma in det mellan jobb och hämningar på dagis och annat...

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...