LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    De är så väldigt vackra!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ja, matning och vattenbyten och matning och vattenbyten, sedan lite matning och vattenbyten....

    allt funkar bra, mina diskusar är alla pigga glada och äter massor, rommen är kvar hos Duke och Duckface, borde vara sprattel imorgon, ja eller så är det försvunna igen. Rödturkosparet värkar vara på gång igen, tyvärr är deras tre yngel spårlöst försvunna..... men jag håller tummarna på att det funkar bättre nästa gång. När jag var i lokalen idag lekte kobolt paret hela tiden, men ännu ingen rom.

    idag får de kobolt blå vara fotomodeller

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0279.JPG
Visningar: 290
Storlek: 419,2 KB
ID: 2402986

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0257.JPG
Visningar: 289
Storlek: 448,4 KB
ID: 2402987

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0278.JPG
Visningar: 283
Storlek: 433,3 KB
ID: 2402988

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0260.JPG
Visningar: 274
Storlek: 475,9 KB
ID: 2402989

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC

    Håller tummarna för dig Thomas. Men jag är rätt lugn med vetskapen att du lyckas fint.
    Ska också bli riktigt kul att få komma till Göteborg och besöka er lokal den dagen det eventuellt är dags att hämta diskus.
    En så länge ser allt ut att funka. Men det är ju en bit kvar.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga.
    Håller tummarna för dig Thomas. Men jag är rätt lugn med vetskapen att du lyckas fint.
    Ska också bli riktigt kul att få komma till Göteborg och besöka er lokal den dagen det eventuellt är dags att hämta diskus.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag har en jädrans massa Apistogramma paulmuelleri-yngel, pyttesmå men helt frigående, i baljan. Dessa skall ju placeras ut någonstans senare...

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Ja, kanske några dvärgciklider. Tänkte testa med ett svartvattenskar. Ja vi får väl se....
    diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga. Tanken är ännu inte att försöka sälja. Men längre fram kanske jag kan få hoppas på att få hobbyn att gå runt igen. Ligger ju ett antal pengar back nu
    Yeyyyeeee med Apistogramma och svartvatten!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag har en jädrans massa Apistogramma paulmuelleri-yngel, pyttesmå men helt frigående, i baljan. Dessa skall ju placeras ut någonstans senare...
    Det låter ju intressant, vi får se när det är dax att placera ut dem kommer ju ha en del olika kar att välja på......

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Jag har en jädrans massa Apistogramma paulmuelleri-yngel, pyttesmå men helt frigående, i baljan. Dessa skall ju placeras ut någonstans senare...

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Roligt med nya möjligheter! Någon spännande apistogramma kanske? Vad ska du förresten göra med ynglen, sälja eller behålla?
    Ja, kanske några dvärgciklider. Tänkte testa med ett svartvattenskar. Ja vi får väl se....
    diskusyngeln är ju primärt att få upp i storlek. Att se om jag lyckas med detta. Det är ju långt kvar. Sedan har icc tingat ett gäng. Blir det fler som jag klarar få upp kommer jag naturligtvis behålla några själv och gör mitt bästa för att hitta bra hem för de övriga. Tanken är ännu inte att försöka sälja. Men längre fram kanske jag kan få hoppas på att få hobbyn att gå runt igen. Ligger ju ett antal pengar back nu

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Roligt med nya möjligheter! Någon spännande apistogramma kanske? Vad ska du förresten göra med ynglen, sälja eller behålla?
    Ja varför inte någon AP, då får du utforska en ny värld som du hittade med tetrorna

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Roligt med nya möjligheter! Någon spännande apistogramma kanske? Vad ska du förresten göra med ynglen, sälja eller behålla?

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt att se hur stora ynglen har blivit! Kul också att de andra paren är på gång! Jag blir genuint glad över att det går så bra för dig och dina fiskar nu!
    Tack Nando. Ja just nu känns det väldigt bra. Jag har flyt.....i söndags gjorde jag mig av med de sista Malawi cikliderna......kändes som slutet på en era. Men nu har jag ett par små akvarium lediga. Och de måste ju fyllas med något spännande så småningom ....... blir så inspirerad av dina fina små kar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt att se hur stora ynglen har blivit! Kul också att de andra paren är på gång! Jag blir genuint glad över att det går så bra för dig och dina fiskar nu!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Även Snake och Lady är igång och putsar på sin rot Klicka på bilden för större version

Namn: F627E151-3342-4133-ACBB-6E3AD57F269D.jpeg
Visningar: 327
Storlek: 475,4 KB
ID: 2402711

    Klicka på bilden för större version

Namn: B486B38D-72F1-4E1E-B413-0900D4780657.jpeg
Visningar: 326
Storlek: 633,0 KB
ID: 2402712

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Duke och Dukeface har kommit igång med romläggandet igen efter flytten. De har ju aldrig kommit till sprattel förut så jag har inte så höga förväntningar men det är kul att de kom igång igen.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2CB5D044-6B8A-480A-A823-B6E90879905F.jpeg
Visningar: 324
Storlek: 499,6 KB
ID: 2402707

    Klicka på bilden för större version

Namn: E8CFDF42-9F70-435C-AAB3-5A21421049B8.jpeg
Visningar: 323
Storlek: 650,8 KB
ID: 2402708

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2D699BF8-3216-46BD-A538-12BB21FCAADA.jpeg
Visningar: 335
Storlek: 812,7 KB
ID: 2402709

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...