LOKALEN, ju fler vi är tillsammans.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Nja, hamnar i lokalen men som jag förstod det ville nog Pia ha något i dem, vilket bara blir skojigt ju....
    ju fler man är tillsammans osv....
    Jo, jag menade hos dig (er) i lokalen.
    Det är Jagefeldts i Lysekil som limmat burkarna - toppkvalitet!


    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fina kuber det där. Kul att de hamnar hos dig!
    Nja, hamnar i lokalen men som jag förstod det ville nog Pia ha något i dem, vilket bara blir skojigt ju....

    ju fler man är tillsammans osv....

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Absolut Mats, verkar som ett par av dina kuber är på väg hit , några som Pia inte har plats med..... skall snickra lite till nu. Och under kommande vecka förbereda några kar för att fyllas näst helg.... grymt roligt det här....
    Fina kuber det där. Kul att de hamnar hos dig!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fasen, den här lokalen hoppas jag att man får besöka vid tillfälle. Gôtt att följa projektet!
    Absolut Mats, verkar som ett par av dina kuber är på väg hit , några som Pia inte har plats med..... skall snickra lite till nu. Och under kommande vecka förbereda några kar för att fyllas näst helg.... grymt roligt det här....

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Helt rätt, vi har sagt till om detta så innan vi flyttade in satte de fler ventiler och ett till utsug. Tror dock fortfarande det är för lite men fastighetsvärden menar att det skall räcka. Vi kör alla med täckglas men troligen kommer en avfuktare också behövas....
    Fasen, den här lokalen hoppas jag att man får besöka vid tillfälle. Gôtt att följa projektet!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Något jag kanske har missat, hur är det med ventilationen och uppvärmningen i lokalen? Mycket vatten som ska hållas varmt som ger hög fuktighet.
    Helt rätt, vi har sagt till om detta så innan vi flyttade in satte de fler ventiler och ett till utsug. Tror dock fortfarande det är för lite men fastighetsvärden menar att det skall räcka. Vi kör alla med täckglas men troligen kommer en avfuktare också behövas....

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Riktigt snyggt kommer detta bli med så många stora akvarium .
    Ja, mina är ju de minsta.....så många stora kar blir det.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Något jag kanske har missat, hur är det med ventilationen och uppvärmningen i lokalen? Mycket vatten som ska hållas varmt som ger hög fuktighet.

    Lämna en kommentar:


  • LAncer
    svarade
    Riktigt snyggt kommer detta bli med så många stora akvarium .

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Oj, vad långt du har kommit!
    Ja, i igår gick jag verkligen igång och fick massor gjort, men idag gick det långsammare.....ja eller går långsammare. Hjälpt Bosse med en till ställning och fått upp en till.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 59B5A13C-C5C3-4393-B4D7-6E413BD94199.jpeg
Visningar: 277
Storlek: 356,0 KB
ID: 2399945

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Trevligt att följa projektet. Det är verkligen fullt upp ser jag. Ni kommer att få superkul tillsammans med gemensam lokal och delat intresse.
    Kommer bli jättespännande eftersom vi alla har olika typer av fisk. Tror detta kommer bli kanon.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Trevligt att följa projektet. Det är verkligen fullt upp ser jag. Ni kommer att få superkul tillsammans med gemensam lokal och delat intresse.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, vad långt du har kommit!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    En ställning till, för 540, 450 eller 375. Jag kommer ha två 375. Två ställningar kvar men det får bli i morgon.
    nu blir det färska räkor och lite vitt vin. Önskar er alla en skön fredag.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 1C4F3044-65E0-4B83-A1D6-07E78F518572.jpeg
Visningar: 299
Storlek: 383,9 KB
ID: 2399891

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LAncer
    Snyggt. Skönt att få komma igång

    En fråga ska du inte ha något mer så håller varje hyllplan till Karen?
    En mycket berättiga fråga.....
    och svaret är nej....är själv rätt tveksam till denna lösning och tyckte ju din var stråt vassare, men Bosse som är med har alltid byggt sina ställningar så och säger att de håller.....var förbi honom och kollade och han har även 720 med samma lösning så nu kör jag, enkelt och snabbt.....

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...