Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Kommentar
-
Oavsett hur jag gör med fjärilarna vill jag fylla på med ett stim mindre tetror i lillkaret. Har ju fortfarande några neontetror kvar men gillar inte dessa och kommer inte köpa fler av dem. De jag har får gå kvar tills de faller ifrån naturligt. Har länge varit sugen på kolglödstetror och tänker att jag köper ca 15 sådana.Kommentar
-
Jättespännande, följer utvecklingen. Fråga från nybörjare, skiljer sig bolivianska fjärilciklider mycket från vanliga fjärilciklider. Ja mer än färg och teckning...Kommentar
-
Vad jag har förstått är de vanliga fjärilarna mycket känsligare. De verkar lätt bli sjuka och inte leva så länge. Tror det har med hård avel att göra. Bolivianerna upplever jag som väldigt robusta och friska. De lever längre och ställer inte lika höga krav på att alla omständigheter är helt rätt hela tiden. Eftersom de inte är lika spektakulära i sina färger har de väl inte blivit sönderavlade på samma sätt gissar jag. I butiken ser de dessutom ofta färglösa och oansenliga ut, till skillnad mot vanliga fjärilar. När bolivianerna trivs färgar de ut fint men det syns sällan i butik.Kommentar
Kommentar