Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Åh, vilka underbara foton. Du har verkligen lyckats fånga invånarna och ändå fått ett underbart djup i dina bilder. Riktigt vackra kar.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Tack så mycket!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Fina bilder på fina fiskar och snygga kar

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tack Inger!

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                Vilka vackra bilder och fiskar Nando!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Nu kommer bilder. Först på de scalarer som börjar bli aningen röda, sedan på andra invånare i storkaret. I nästa inlägg kommer lillkaret, där jag funderar på fjärilar. Vallisen i bakkant måste dock växa upp först.
                  Dom är riktigt fina

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Tack Linda och Smajlet!

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Oavsett hur jag gör med fjärilarna vill jag fylla på med ett stim mindre tetror i lillkaret. Har ju fortfarande några neontetror kvar men gillar inte dessa och kommer inte köpa fler av dem. De jag har får gå kvar tills de faller ifrån naturligt. Har länge varit sugen på kolglödstetror och tänker att jag köper ca 15 sådana.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Det låter som en bra plan. Har du kommit närmare ett beslut ang fjärilarna?
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Planen är att låta det växa upp lite vallis så det blir mer gömställen och skugga. Ska flytta ancistrusen också. Sedan tror jag att det blir två ”par” fjärilar om jag kan hitta några som verkar friska och fina.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Just det, temperaturen ska höjas lite och tetrorna införskaffas först också. När fjärilarna väl är i karet vill jag inte göra några förändringar utan bara låta det tuffa på.

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Just det, temperaturen ska höjas lite och tetrorna införskaffas först också. När fjärilarna väl är i karet vill jag inte göra några förändringar utan bara låta det tuffa på.
                              Jättespännande, följer utvecklingen. Fråga från nybörjare, skiljer sig bolivianska fjärilciklider mycket från vanliga fjärilciklider. Ja mer än färg och teckning...

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Vad jag har förstått är de vanliga fjärilarna mycket känsligare. De verkar lätt bli sjuka och inte leva så länge. Tror det har med hård avel att göra. Bolivianerna upplever jag som väldigt robusta och friska. De lever längre och ställer inte lika höga krav på att alla omständigheter är helt rätt hela tiden. Eftersom de inte är lika spektakulära i sina färger har de väl inte blivit sönderavlade på samma sätt gissar jag. I butiken ser de dessutom ofta färglösa och oansenliga ut, till skillnad mot vanliga fjärilar. När bolivianerna trivs färgar de ut fint men det syns sällan i butik.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...