Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
-
Lycka och bekräftelse på att akvariet mår prima och att du sköter det på ett utmärkt vis. Bara njut Nando. Jag har aldrig någonsin sett tetra yngel i mina akvarium, så självklart blir man en gnutta avis.Kommentar
-
-
Har för övrigt funderingar på om man skulle kunna bygga som terasser/hyllor i ett lite djupare kar. Antingen med akvarieglas som man silikonar fast eller om man hittar rätt typ av rot som är mer brädlik och som man skulle kunna ställa längs delar av kortsida och bakkant. Min tanke med dessa nivåer är att få två lager ”botten” som olika bottenorienterade fiskar, typ apistogramma, kan ta revir på. Är det någon som har testat? Kanske är det ett feltänkt av mig och alla ändå skulle välja den ”riktiga” botten. Vad tror ni?
På sikt ska vi bygga ut huset och då öppnar sig ju möjligheter för ytterligare karKommentar
-
Just det, kom på att jag tänkte skriva till dig ICC att en möjlig framgångsfaktor för överlevande tetrayngel är mycket mossa, limnophila sessifloria och flytväxter med långa lummiga rötter. Där kan rommen fastna och få visst skydd från glupska munnar. Även javaormbunkens rötter verkar vara en bra skyddad plats för rom och senare småyngel. I mitt storkar har jag aldrig fått tetrayngel och det tror jag delvis beror på avsaknad av tillräckligt skydd för rom och yngel.Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar