Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6032

    Klicka på bilden för större version

Namn: 5DAFAD51-0D90-438A-8521-43E9EDEEC03F.jpeg
Visningar: 276
Storlek: 507,3 KB
ID: 2407029 Inkorna har små frisimmande yngel igen!

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6032

      Klicka på bilden för större version

Namn: D0402497-2CA3-4717-A2CE-159C357CD6F5.jpeg
Visningar: 235
Storlek: 512,6 KB
ID: 2407032Klicka på bilden för större version

Namn: 67677E78-95E5-4237-8408-C520CE41166F.jpeg
Visningar: 248
Storlek: 489,7 KB
ID: 2407031 Ett par bilder på scalarerna.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6032

        Klicka på bilden för större version

Namn: E6A29751-D9F0-44C4-8839-C3C79DDB4E80.jpeg
Visningar: 292
Storlek: 842,9 KB
ID: 2407034 Och här är räkburken.

        Kommentar

        • Manado
          • August 2013
          • 144

          Jättefina Skalarer och Fjärilar hoppas mina nya Blir lika fina.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6032

            Tack!

            Kommentar

            • smajlet
              • January 2018
              • 1374

              Ursprungligen postat av Nando
              Klicka på bilden för större version

Namn: E6A29751-D9F0-44C4-8839-C3C79DDB4E80.jpeg
Visningar: 292
Storlek: 842,9 KB
ID: 2407034 Och här är räkburken.
              Så fin den är önskar mina va så välinredda
              och roligt med fler inka yngel.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6032

                Tack Smajlet!

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  Har mycket problem med alger på glasrutorna.

                  För det är väll ett 30 liters aquael nanokar du har?

                  minna nanokar fick jag varje vecka eller åtminstone varannan vecka skrapa med rakbladskrapan.

                  Men det ser riktigt bra ut, troligen har du riktigt bra balans i karet

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6032

                    Jag skrapar rutan ibland. När karet var nystartat fick jag skrapa oftare.

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      De är så fina Nando. Speciellt den sista bilden!
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6032

                        Tack Linda!

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6032

                          Jag tycker också att den är vacker! Och väldigt lättlekt.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6032

                            Ibland känns det som att jag har så mycket tankar kring mina akvarium och fiskar att huvudet blir överfyllt. Zoopet är bra för att ventilera sina idéer men tänk vad roligt om man (jag) också hade någon som var intresserad av detta i verkliga livet. Jag saknar akvarieintresserade kompisar helt enkelt. Det känns tråkigt. Vore jättekul att sitta tillsammans med någon och diskutera inredning m.m. Titta, fundera och utbyta tankar. Gärna med något gott i glaset. Min man lyssnar ju såklart och bidrar med idéer i den mån han kan, men han har ju inte detta som eget intresse utan tycker mest det är kul att jag är så engagerad.

                            Jag har en äldre granne som tidigare har haft en lokal ihop med andra där de hade väldigt många kar. Nu har han inget akvarium alls och jag föreslår ibland att han kanske kunde skaffa sig ett kar i alla fall. Ännu har det inte lett till något inköp. Men, man kan ju hoppas.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Ibland känns det som att jag har så mycket tankar kring mina akvarium och fiskar att huvudet blir överfyllt. Zoopet är bra för att ventilera sina idéer men tänk vad roligt om man (jag) också hade någon som var intresserad av detta i verkliga livet. Jag saknar akvarieintresserade kompisar helt enkelt. Det känns tråkigt. Vore jättekul att sitta tillsammans med någon och diskutera inredning m.m. Titta, fundera och utbyta tankar. Gärna med något gott i glaset. Min man lyssnar ju såklart och bidrar med idéer i den mån han kan, men han har ju inte detta som eget intresse utan tycker mest det är kul att jag är så engagerad.
                              Jag har en äldre granne som tidigare har haft en lokal ihop med andra där de hade väldigt många kar. Nu har han inget akvarium alls och jag föreslår ibland att han kanske kunde skaffa sig ett kar i alla fall. Ännu har det inte lett till något inköp. Men, man kan ju hoppas.
                              Jag förstår precis hur du menar, Nando.
                              Man kan ju alltid fundera på att gå med i olika föreningar och liknande, men det blir liksom inte riktigt samma sak som att träffa några polare och sitta ner hos varandra och gagga och kolla karen.
                              Zoopet och forumet i all ära, men att hålla några varaktiga konversationer är ganska svårt. För min egen del är det ju i princip omöjligt nu för tiden.
                              Jag hade dock turen att träffa på några likasinnade här på forumet för ett antal år sedan - och vi är fortfarande vänner trots att vi inte har gjort några resor och roliga projekt ihop på ganska länge.
                              Du kanske kan kolla om det finns några här på Zoopet som bor i din närhet?
                              Det skulle ju kunna vara en start att bara träffas och se vad det leder till.
                              Själv har jag teamat upp med några trädgårdsmästare som också har akvarium som intresse. De här snubbarna träffade jag då jag själv arbetade med trädgårdsskötsel.
                              Kontakten med "trädgårdsmästarakvaristerna" har lett till att en tjej som sysslar med monsterfisk, som dom känner, har ett 720 som jag kan ta helt gratis... Jag funderar på att faktiskt ta det där karet och sätta i stugan - fan, det är inte så stort som jag vill ha, men det funkar.
                              Ett exempel till är ju Thomas, Bosse och de andra i deras lokal som är hur sköna som helst (jag skall ju hjälpa till med en inredning som Thomas vill ha i ett kar), och detta är människor jag har träffat via forumet, och som finns helt nära där jag själv bor.
                              Så, Nando, kolla här på forumet om det finns några sköningar nära där du bor som kan tänka sig att träffas. Kan bli hur gôtt som helst!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6032

                                Tack för dina tips och tankar Mats! Jag får nog försöka hitta någon trevlig Zoopetare i närheten! Om jag bodde nära Thomas vore mina problem lösta .

                                Låter ju jättebra med ett gratis 720-kar. Även om det inte är så stort som du tänkt dig kan man ju göra mycket kul med en sådan balja.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...