Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ursprungligen postat av Einarsson
    Haha fiskarna får väl ducka om det kommer något.
    Äsch diskus är stora robusta fiskar som tål lite stryk
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Äsch diskus är stora robusta fiskar som tål lite stryk
      Ja det är flera gånger som jag av misstag har sopat till en diskus i skallen med något redskap eller handen. Oftast så står de bara kvar som om ingenting hänt, de fattar inte ens att man har gett dom en knytnäve i fejset.
      350L Diskus

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ursprungligen postat av Einarsson
        Ja det är flera gånger som jag av misstag har sopat till en diskus i skallen med något redskap eller handen. Oftast så står de bara kvar som om ingenting hänt, de fattar inte ens att man har gett dom en knytnäve i fejset.
        Lite bös har sjunkit ned nu på egenvalda platser medan en del ligger och guppar i vänstra hörnet. Två lite större bitar har skjutit sig fast med spetsen ned i sanden i bakkant.

        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Hur har det gått med hemmagjorda maten sen?=
          350L Diskus

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Einarsson
            Hur har det gått med hemmagjorda maten sen?=
            Fungerar jättebra, samtliga fiskar äter den, osäker dock om du skulle vilja använda eftersom den smutsar ned en del.
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Einarsson
              • May 2012
              • 2956

              Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
              Fungerar jättebra, samtliga fiskar äter den, osäker dock om du skulle vilja använda eftersom den smutsar ned en del.
              Man får väl pröva ändå. Blir ju väldigt varierad kost.
              350L Diskus

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                Ursprungligen postat av Einarsson
                Man får väl pröva ändå. Blir ju väldigt varierad kost.
                Fast å andra sidan, en sumpkille är väl inte rädd för lite smuts
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                  Fast å andra sidan, en sumpkille är väl inte rädd för lite smuts
                  Förhoppningsvis ska jag inte behöva vara det lika mycket längre. ;P Inte så mycket fisk i det karet heller så behöver inte mata så mycket.
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Tommy Vestlie
                    • August 2014
                    • 2097

                    Just nu ser det inte klokt ut, det är lite som när man klipper ned buskarna i trädgården inför det som komma skall. Samtidigt så flyter det omkring en massa bös som så småningom kommer landat på botten.

                    Ser troligen ut att vara bortom all kontroll men tro det eller ej, jag har en plan

                    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_4201.jpg
Visningar: 1
Storlek: 169,2 KB
ID: 2171604
                    Proud member of Aquascapers of Sweden

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      Lite bös har sjunkit ned nu på egenvalda platser medan en del ligger och guppar i vänstra hörnet. Två lite större bitar har skjutit sig fast med spetsen ned i sanden i bakkant.

                      https://www.youtube.com/watch?v=dBrp...ature=youtu.be
                      Ganska sällan man ser ett akvarium med rotbitar som virvlar runt Såg rätt ballt ut

                      Kommentar

                      • Tommy Vestlie
                        • August 2014
                        • 2097

                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Ganska sällan man ser ett akvarium med rotbitar som virvlar runt Såg rätt ballt ut
                        Även i naturen så lär väl det mesta virvla omkring som ramlar i vattnet innan det sjunker ned till botten på en plats som ingen inredningsarkitekt förutbestämt tänker jag .

                        Kanske kan låta lite halvt flummigt men vill åstadkomma ett ordnat kaos att trivas i

                        Det knäppa är att jag gillar denna oordning betydligt bättre, gillar känslan av att karet är på väg till något mycket bättre.
                        Proud member of Aquascapers of Sweden

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ganska svårt att förmedla en känsla trots att det är i ett media där man kan använda både text, bild och film.

                          Just denna korta film representerar väldigt väl vart jag är på väg i karets utveckling. Tycker helt enkelt detta är vackert men att det ännu bara är i sin linda. Denna känsla vill jag skapa i hela karet.

                          Obegripligt?

                          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                            Ganska svårt att förmedla en känsla trots att det är i ett media där man kan använda både text, bild och film.

                            Just denna korta film representerar väldigt väl vart jag är på väg i karets utveckling. Tycker helt enkelt detta är vackert men att det ännu bara är i sin linda. Denna känsla vill jag skapa i hela karet.

                            Obegripligt?

                            https://www.youtube.com/watch?v=sud6...ature=youtu.be
                            Fullt begripligt!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Väldigt fin väg karet går. Toppstuff!

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                                Även i naturen så lär väl det mesta virvla omkring som ramlar i vattnet innan det sjunker ned till botten på en plats som ingen inredningsarkitekt förutbestämt tänker jag .

                                Kanske kan låta lite halvt flummigt men vill åstadkomma ett ordnat kaos att trivas i

                                Det knäppa är att jag gillar denna oordning betydligt bättre, gillar känslan av att karet är på väg till något mycket bättre.
                                Jo jag förstog det

                                Kommentar

                                Arbetssätt...